Tarp jų ir Europos komisijos North Sea-Baltic koridoriaus, kurio dalis yra „Rail Baltica“ geležinkelis, koordinatorė Catherine Trautmann.
Ši kelionė simboliškai pažymėjo pirmojo projekto „Rail Baltica“ etapo pabaigą – nutiesta europinė geležinkelio vėžė nuo Lenkijos–Lietuvos sienos iki Kauno. Ja ir atvyko delegacija į Kauną.
Kelionės metu buvo aptarti tolimesni „Rail Baltica“ vystymo planai. Jį užbaigti ketinama per devynerius metus – iki 2024-ųjų.
Kauno geležinkelio stotyje susirinkusiems žiniasklaidos atstovams C.Trautmann sakė neabejojanti, jog ateityje geležinkelio linija sujungs Varšuvą, Kauną, Rygą, Taliną ir Helsinkį (panaudojant geležinkelio keltą).
Anot jos, šis geležinkelis svarbus ne tik tuo, jog apjungs net penkias šalis. Svarbiausia, jog projekto pabaigoje bus galima patogiau keliauti po visą Europą.
Ilgos kelionės traukiniu neišvarginta C.Trautmann šmaikštavo, jog nors ši, pirmoji kelionė, buvo ilgoka – teko ne vieną kartą sustoti.
„Tačiau keliastikrai neprailgo. Ne tik dėl diskusijų apie geležinkelio liniją, bet puikios kompanijos“, – sakė Europos komisijos North Sea-Baltic koridoriaus, kurio dalis yra „Rail Baltica“ geležinkelis, koordinatorė.
Lietuvai ši jungtis, be kita ko, leis integruotis į tarptautinį transporto tinklą, plėsti krovinių pervežimą ir turizmą.
Bendra projekto vertė sieks daugiau kaip 5 mlrd. eurų.