Pusę dienos – nuo kabineto prie kabineto
Panevėžietė Regina D. karščiuoti pradėjo gruodžio 28-ą dieną. Tris dienas moteris bandė gydytis namuose – gulėjo lovoje, gėrė arbatą, vaistus ir tikėjosi, kad temperatūros pavyks atsikratyti be vizito pas gydytojus. Šventes praleidusi lovoje ir niekaip neatsikračiusi kosulio, temperatūros ir viso kūno skausmų, sausio 2-ą dieną panevėžietė susiruošė nuvykti į Panevėžio rajono savivaldybės polikliniką. Tačiau tuomet, pasak pašnekovės, prasidėjo tikra nesusipratimų virtinė.
„Nesklandumai prasidėjo ryte. Į registratūrą prisiskambinti nepavyko. Užimta. Internete pažiūrėjau, kad Jurgita Mackevičienė (šeimos gydytoja) dirba iki 12 val. Atvykus į registratūrą, stovint eilėje kilo mintis paskambinti registracijos telefonu. Užimta. Nors trys registratorės tuo laiku nekalbėjo telefonu, o aptarnavo prie langelių laukiančius. Tai kaip čia yra? Priėjusi prie langelio ir išsakiusi savo bėdas, gavau „palaiminimą“ eiti prie 310 kabineto ir laukti. Prie kabineto žmonių keletas. Paklausiau, kas laukia eilėje. Žmonės pasakė, kad ten užėjęs pacientas, o daugiau nelaukia niekas.
Kai iš kabineto išėjo žmogus, nepuoliau į vidų, nes niekas neatnešė kortelės. Išbėgo gydytoja savais reikalais. Grįžusi pasakė, kad ji nebedirba, baigė savo darbą ir liepė man eiti prie 311 kabineto. Buvo apie 10 val. ryto, nors internete rašė, kad gydytoja dirba iki 12 val.“, – kalbėjo Regina D.
Į akis krito maišelis
Po šio nesusipratimo ligonė grįžo į registratūrą iš naujo pasiteirauti, prie kurio kabineto jai visgi reikėtų laukti gydytojo konsultacijos. Ten, pasak pašnekovės, pasipylė klausimai, kas ją registravo į 310-ą kabinetą. Moteris vėl buvo nusiųsta prie 311-ojo.
„Tie du kabinetai greta, tai kaip ir nieko nekeičia, juk girdėsiu kaip kviečia. Įsitaisiau ir laukiau. Ilgai laukiau, niekas nekviečia. Sėdint kankino skausmai galvos, akių, kūno, krėtė šaltis. Bet tai tik mano bėdos. Po 12 val. seselė, išėjus ligoniui, išlindo ir sako „tai kas laukia, ko niekas neina“. Buvo greitesnių, užėjo moteris su maišeliu.
Tokių buvo ne vienas. Kadangi mūsų medikai kyšių neima, tai gal žmonės jiems šiukšles iš namų suneša? Išėjus moteriškei jau be maišelio pakilau ir aš, pravėriau duris ir paklausiau ar galiu užeiti.
Kadangi mūsų medikai kyšių neima, tai gal žmonės jiems šiukšles iš namų suneša?
Ir tada seselė sušnypštė pasipiktinus „taigi kviečiu, negi nematot, palaukit“. Laukiu. Belaukiant atėjo 13 val. Išlindo seselė ir pasakė, kad nelaukčiau, nes nepriims. Prie kabineto buvom likę 5 žmonės. Kaip supratau mes dvi moterys buvom kito daktaro. Nes po manęs prie 310 kab., dar atsiuntė vieną ligonę. Nors dirba iki 10 val, seselė iš 310 kab. moters kortelę pernešė į 311 kab. Abi su temperatūromis buvome. Tuos tris laiminguosius priėmė, o mus paliko likimo valiai, nes pasak seselės, daktarės darbo laikas iki 13.30 val. ir jau baigėsi, gi skuba į kitą darbą“, – pasakojo panevėžietė.
Po antrojo nesėkmingo bandymo patekti pas gydytoją, Regina D. vėl buvo sugrąžinta į registratūrą. Kaip sako pašnekovė, tuomet jau buvo pasikeitusi ten dirbusio personalo pamaina, todėl vėl nebebuvo aišku, kas ir kodėl moterį užregistravo vizitui į 311 kabinetą.
„Nuvedė dar prie vieno kabineto. 14 val. neištvėrusi nuėjau vandens ieškoti. Grįžusi prie kabineto neradau kitos ligonės. Pasirodo ji prisiprašė pas skubančią į kitą darbą daktarę Mariną Mitskyavichenę į 311 kab. Išėjusi man pasakė, kad paprašyčiau ir gal priims.
Palaukiau keletą minučių dabar jau prie 315 kab. kuriame dirbo daktaras Gintaras Noreika. Priėmė, išklausė, padarė tyrimus, paskyrė gydymą, sugaišo ne daugiau kaip 10 minučių. Ačiū! Tik keista tai, kad jis atsiprašė už koleges. Ir uždavė retorinį klausimą „kaip galima laikyti žmogų su temperatūra 4 val. prie durų ir jo nepriimti?“.
Grįžau namo, pasimatavau temperatūrą – 38,7. Atsiguliau ir galvoju, kad geriau būčiau niekur nėjusi. Pamąstykim, gydytojos, jeigu visi atliktų savo pareigas taip kaip jūs ir vietoj pagalbos suteikimo skubėtų į kitą darbą – policininkai, ugniagesiai (jų atlyginimai irgi maži), o tuo laiku degtų Jūsų namas ar dar kažkas nutiktų, kaip tada?“, – klausimu savo skundą baigė Regina D.
Klaidą pripažino, bet su kaltinimais nesutinka
Panevėžio rajono savivaldybės poliklinika, sužinojusi apie klientės nusiskundimus, pažadėjo šią situaciją išsiaiškinti ir pateikti savo poziciją.
Laikinai einanti pareigas vyriausiojo gydytojo pavaduotoja asmens sveikatos priežiūrai Danutė Pajėdienė nurodė, kad ne visi skunde minėti faktai atitinka tikrovę, o teisės aktai, reikalaujantys susirgus ūmia liga būti priimtam kreipimosi dieną, nebuvo pažeisti.
Atsakyme rašoma, kad pacientei nepalanki situacija susiklostė dėl ypatingai didelių gydytojų darbo krūvių. Teigiama, kad esant tokioms sąlygoms įstaiga negali patenkinti teisėtų, nors ir nepamatuotų pacientų lūkesčių.
„Poliklinikos interneto puslapyje nurodyta, kad šeimos gydytoja J.Mackevičienė antradieniais dirba iki 10 val. ir paaiškinta, kad šią savaitės dieną gydytoja vyksta į medicinos punktą. Ten tęsia pacientų priėmimą.
Informacijos telefonu skambindama pacientė ir negalėjo girdėti savo skambučio.
Šiame puslapyje nurodytas šeimos gydytojos kabineto telefonas, kuriuo pacientė galėjo kreiptis į šeimos gydytoją. Informacija telefonu pacientams teikiama atskiroje patalpoje, kad netrikdytų registratorių darbo. Telefonai, esantys už registravimo langelio yra vietiniai ir skirti registratorių ir gydytojų bendravimui – pacientų priėmimo suderinimui ir pan. Informacijos telefonu skambindama pacientė ir negalėjo girdėti savo skambučio“, – rašoma atsiųstame laiške.
Ligoninės personalui pavyko išsiaiškinti, kad visgi klaidų registruojant pacientę padaryta buvo, tačiau kai kuriuos Reginos D. pastebėjimus įstaigos atstovai vadina netiksliais.
„Pacientė registratūroje buvo priimta 10 val 12 min. Jos šeimos gydytojos darbo laikas buvo pasibaigęs. Registratorė dėl didelio darbo krūvio nepastebėjo, kad jau po 10 val. Pacientės šeimos gydytoja pacientus atleidinėjo iki 10 val 30 min. Iki išvykos gydytoja atleido 18 pacientų, o per dieną 46. Pastebėjusi prie durų laukiančią pacientę gydytoja paklausė ar pas ją laukia, o gavusi teigiamą atsakymą, atsiprašė, kad nebegalės priimti, nes labai vėluoja ir prašė palaukti prie sekančio (311) kabineto.
311 kabinete dirbanti gydytoja M.Mitskyavichene tą dieną priėmė 42 pacientu, kai pagal poliklinikos administracijos patvirtintus reikalavimus (1 pacientui skirti 20 min.) per savo darbo dieną galėtų priimti tik 19. 13.30 val., jau po priėmimo valandų, pacientė buvo pakviesta, tačiau ji prie kabineto nelaukė. Atleidus laukiančius, atsirado kvietimo metu nebuvusi pacientė.
Buvo 13 val. 50 min. Gydytoja atsisakė ją priimti, nes būtų vėlavusi į kitą darbą. Kabineto slaugytoja jos atsiprašė ir paprašė, kad kitos pamainos skubią pagalbą teikiantis gydytojas priimtų ją ne eilės tvarka. Gydytojas G.Noreika neigia atsiprašęs ne už kolegas ir prisiima atsakomybę už etikos pažeidimą – kolegės atžvilgiu mestą komentarą kabineto slaugytojai: nejaugi šeimos gydytoja gali nepriimti savo karščiuojančio ligonio?
Gydytoja po priėmimo tikrai išėjo „savo reikalais“ – į tualetą. Suprantame, kad kai laikote mus ne žmonėmis, o šliaužiančiais ir šnypščiančiais padarais, manote, jog gamtinius reikalus galime atidėti iki tol, kol nebebus nė vieno laukiančio priėmimo?
Pažymėtina, kad abu šeimos gydytojai pacientų balsavimu yra pelnę Gydytojų sąjungos Panevėžio skyriaus inicijuotu „Metų siela“ titulą – G.Noreika 2014 m.,o J.Mackevičienė 2017 m. Reiškia, pacientai juos abu labai gerbia, laiko profesionaliais ir yra dėkingi. Įstaigos administracija atsiprašo pacientės dėl mūsų poliklinikoje patirtų nemalonių išgyvenimų. Administracija dėkoja slaugytojoms ir gydytojams už nenuilstamą ir pasiaukojantį darbą“, – nurodoma Panevėžio rajono savivaldybės poliklinikos administracijos atsiųstame laiške.
Gautame atsakyme taip pat užsimenama, kad pacientų „maišelių“ problemas aiškinasi įstaigos antikorupcijos komisija.