Susisiekimo ministerija, siekdama sudaryti sąlygas efektyvesniam ir ekologiškesniam krovinių vežimui į Klaipėdą ir iš jos bei apsaugoti centrinę uostamiesčio dalį nuo neigiamo transporto poveikio, inicijuoja Klaipėdos geležinkelio mazgo infrastruktūros plėtros ir modernizavimo projektus.
Tačiau klaipėdiečiai ir miesto valdžia ėmė protestuoti sužinoję, jog geležinkelio mazgą planuojama plėsti Giruliuose, o dėl to teks iškirsti daug pajūrio miško.
Nepaisant protestų, Vyriausybė pirmadienį šį projektą patvirtino. Tačiau Susisiekimo ministerija antradienį pranešė, kad kitam Vyriausybės posėdžiui, kuris vyks liepos 1 d., Susisiekimo ministerija pateiks tvirtinti patikslintą nutarimo projektą dėl planavimo dokumentų regimo pradžios.
Siūlomo pakeitimo esmė – aiškiai nurodyti planuojamas vertinti alternatyvas, tarp jų ir Kopūstų k. Klaipėdos rajone alternatyvą.
„Klaipėdos geležinkelio mazgas yra svarbi tarptautinio IXB transporto koridoriaus jungtis. Šio geležinkelio mazgo infrastruktūros pertvarka ir išvystymas sudarys geresnes sąlygas aptarnauti Klaipėdos uostą, pagerins krovinių vežimo sąlygas, o tuo pačiu apsaugos centrinę Klaipėdos miesto dalį nuo krovininių traukinių keliamo triukšmo. Planuodami strateginius objektus taip pat sieksime, kad būtų išsaugota miesto žaluma ir įsiklausyta į žmonių poreikius“, – ministerijos pranešime cituojamas susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Kopūstų kaimo alternatyvą nutarimo projekte nutarta konkrečiai įvardyti po papildomų konsultacijų su Klaipėdos bendruomenių atstovais, vykusių š. m. birželio 19 d., Klaipėdoje.
Numatoma pertvarka apims Klaipėdos geležinkelio mazgo dalį ruože nuo Kopūstų k., Klaipėdos rajone pro Pauosčio kelyną iki geležinkelio viaduko virš Liepų g., Klaipėdoje ir ruožą nuo Rimkų geležinkelio stoties pro Draugystės geležinkelio stotį iki Klaipėdos uosto ribos.
Krovinių logistiką bus siekiama pertvarkyti taip, kad kuo daugiau krovinių į uostą ir iš jo būtų vežama geležinkeliais ir mažėtų kelių transportu vežama krovinių dalis. Tai sumažintų krovininių transporto priemonių srautą Klaipėdos mieste ir jo prieigose.
Klaipėdos geležinkelio mazgo infrastruktūros plėtrą ir modernizavimą numatoma įgyvendinti iki 2030 m.