15min jau skelbė apie birželio viduryje Specialiųjų tyrimų tarnybos atliktą kratą uosto direkcijoje. Buvo sulaikytas infrastruktūros direktorius Gediminas Zumaras ir Latvijos statybų bendrovės „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas Genadijus Kamkalovas. Kaip skelbiama, į STT akiratį pateko trys projektai: 66-67 bei 101-104 krantinių rekonstrukcijos bei estakados „Klaipėdos Smeltės“ teritorijoje statybos darbai.
Kaip pasakojo A.Vaitkus, bent porą kartų buvo įspėjęs jaunąjį kolegą apie galimas grėsmes.
Trūksta specialistų
G.Zumaras Infrastruktūros direktoriaus pareigas uosto direkcijoje buvo pradėjęs eiti tik sausį. Kaip pasakojo A.Vaitkus, bent porą kartų buvo įspėjęs jaunąjį kolegą apie galimas grėsmes: įvairius pasiūlymus, bandymus susibičiuliauti ir panašiai. Deja, anot A.Vaitkaus, jau vasarį, turimais duomenimis, užfiksuotas pirmasis „paslydimas“. Skelbta, kad atliekant kratas buvo rasta įvairių „reikšmingų dokumentų“ bei grynųjų. Nors, uosto direkcijos vadovų teigimu, darbo vietoje jokių kyšių ar dovanų nerasta.
Dabar jau iš pareigų atleistas G.Zumaras po STT kratų direkcijoje pats atėjo pas A.Vaitkų ir prisipažino apie padarytas klaidas.
„Liūdna patirtis rodo, kad inžinierių, kurie gerai išmanytų uosto specifiką, labai trūksta“, – pasakojo A.Vaitkus. Anksčiau specialisto, galinčio vadovauti Infrastruktūros skyriui, ieškota beveik pusę metų.
Šiuo metu laikinai Infrastruktūros direktoriaus pareigas eina Vidmantas Paukštė, uosto Plėtros ir akvatorijos priežiūros departamento direktorius.
Aiškinamasi, kokia žala padaryta
Klaipėdos uosto direkcijoje šiuo metu sudarytos kelios komisijos: aiškinamasi, ar iš ties veikta rangovo naudai ir kokia žala galėjo būti padaryta.
Anot A.Vaitkaus, direkcijoje bus skiriamas dar didesnis dėmesys prevencijai. Su darbuotojais dar prieš kelis mėnesius susitiko Valstybės saugumo departamento atstovai. Jie patarė, kaip nepasiduoti galimoms provokacijoms, saugotis „nedraugiškų valstybių tarnybų“. Yra kreiptasi ir laukiama STT Klaipėdos skyriaus specialistų, „Transparancy International“ darbuotojų, kurie patars, kokias dar saugos priemones direkcijoje įdiegti.
Prieš kelerius metus uosto direkciją sukrėtė faktas, jog iš laivų vagiami degalai. Pradėta griežčiau kontroliuoti degalų vartojimą ir pastebėta, kad tokios priemonės davė rezultatų: jei dar prieš kelerius metus sunaudota 417 tūkst. litrų degalų, tai pradėjus griežčiau tikrinti – 245 tūkst. litrų.