Tris savaites ŠMM derybų dėl etatinio apmokėjimo modelio tobulinimo laukę mokytojai trečiadienį apie 16.30 val. patalpas paliko.
„Norim pasakyti, kad šiandien ši įvykusi pilietiškumo pamoka baigiasi, bet pamokos tęsiasi“, – spaudos konferencijos metu ŠMM Kolegijų salėje kalbėjo A.Navickas.
„Mes džiaugiamės, kad esant tokiam nesiskaitymui, nesikalbėjimui drįsome tam pasipriešinti ir apginti pilietinę pamoką, todėl šiandien mes paliekame ministerijos pastatą, o penktadienį planuojame sustabdyti streiką“, – dėstė jis ir taip pat išreiškė viltį, kad ir toliau bus tęsiama „bendradarbiavimo tradicija“ dėl pokyčių švietimo sistemoje svarstant bendrąsias programas, keičiant ugdymo turinį, sprendžiant dėl egzaminų tvarkos.
Tiesiogiai iš Švietimo ir mokslo ministerijos:
A.Navickas: įspūdžių iš ŠMM nepamiršime iki mirties
„Mes išeiname iš pastato, tačiau toliau rūpinsimės, kad su švietimu susijusios reformos eitų tobulėjimo, o ne chaoso keliu“, – sakė A.Navickas ir dėkojo ministerijos patalpose kartu su juo budėjusiems pedagogams, laikinai pareigas einančiam ministrui.
A.Navickas taip pat tikino, kad profsąjungos suformuoti reikalavimai nėra pamiršti ir bus keliami ateityje.
„Dėl mūsų veiksmų mokytojai pasiekė, kad ir kitoms sritims pradėtas svarstyti finansavimo didinimas. Džiaugiamės, kad pradėti ir Specialiųjų tyrimų tarnybos auditai, kurie, manom, padės rasti resursų pačioje švietimo sistemoje“, – aiškino profsąjungos lyderis. Jis taip pat užsiminė, kad yra gavęs neterminuotą leidimą lankytis ŠMM patalpose.
„Su taika atėjome ir su taika išeiname“, – kreipdamasi į laikinai švietimo ir mokslo pareigas einantį Roką Masiulį sakė viena iš mokytojų, jam įteikusi duonos kepalą.
A.Navickas teigė besidžiaugiantis, kad pedagogai Kalėdas sutiks namuose su šeimomis: „Tie įspūdžiai, kuriuos kartu čia patyrėme, yra toks gyvenimo įvykis, kurio nepamiršim iki mirties.“
R.Masiulis: dėl kompensacijų pedagogams spręs mokyklos
R.Masiulis, kalbėdamas apie kompensacijas streikuojantiems mokytojams, teigė, kad šio klausimo nereikėtų maišyti su reikiamybe užtikrinti sklandų mokymosi procesą – „pasivyti“ ugdymo programą.
„Ugdymo programos pasivijimas yra kiekvienos mokyklos reikalas. O mokinių žinios ir jų teisė įgyti išsilavinimą yra pirmoje eilėje. Mokyklos privalo užtikrinti, kad mokiniai tas žinias įgytų. Kaip jos tą darys, čia jau yra jų klausimas. Aišku, deja, papildomų biudžeto asignavimų skirti negalime, bet [...] kiekviena mokykla tą turi ir gali daryti“, – dėstė laikinai pareigas einantis ministras.
A.Navickas, kalbėdamas apie kompensacijas pedagogams, tvirtino, kad per kelis mėnesius streikuojantys pedagogai sulauks dalies prarasto užmokesčio. Kokios tai sumos – A.Navickas negalėjo pasakyti.
Anksčiau jis tvirtino, kad užmokestis mokytojams bus atseikėtas rėmėjų ir LŠDPS surinkų narių mokesčių lėšomis.
TAIP PAT SKAITYKITE: A.Navickas: atlygis už nedirbtas dienas mokytojams galėtų būti išmokėtas per kelerius metus
Trečiadienį LŠDPS socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje skelbė, kad iki gruodžio 18-osios į streiko fondo sąskaitą buvo surinkta beveik 40 tūkst. eurų.
S.Skvernelis: Vyriausybė streikuojantiems atlygio nemokės
Premjeras Saulius Skvernelis anksčiau yra sakęs, kad Vyriausybė už nedirbtas dienas streikuojantiems mokytojams atlygio nemokės.
„Tai, kaip girdėjome, prisiėmė viena profesinė sąjunga, kuri organizuoja streikus, [...] tikiuosi, taip ir bus padaryta“, – lapkričio 28-ąją teigė S.Skvernelis.
Pasibaigus spaudos konferencijai, visi ŠMM tris savaites praleidę mokytojai patraukė į lauką, kur sugiedojo „Tautišką giesmę“.
Tuo metu į ŠMM Kolegijų salę, kur čia pedagogai ir derėjosi dėl etatinio apmokėjimo modelio koregavimo, ir miegojo, užsuko valytoja – ėmėsi tvarkos.
Tiesiogiai iš Švietimo ir mokslo ministerijos:
Sprendimą palikti ministeriją pedagogai priėmė po to, kai su laikinai švietimo ir mokslo ministro pareigas einančiu susisiekimo ministru R.Masiuliu surado konsensusą.
Streiką paskelbusios profsąjungos vadovo A.Navicko teigimu, sutarti būdai koreguoti modelį leis kilstelėti mokytojų atlyginimus.
Ministras šią savaitę pažadėjo parengti įsakymą, pagal kurį nuo kitų metų rugsėjo keisis mokytojų darbo krūvio sandara.
Siūloma jų etatą skirstyti į dviejų, o ne trijų darbo valandų kategorijas: pamokas ir su jomis susijusias veiklas (pasiruošimas pamokoms, mokinių darbų vertinimas) bei veikla mokyklos bendruomenei ir kvalifikacijai tobulinti.
Numatyta, kad bendrojo ugdymo pamokos sudarys ne daugiau kaip 888 val. (60 proc.) iš 1512 etato valandų, pradedantiesiems – 756 val. (50 proc.).
Valandos bus diferencijuojamos
Vadovavimo klasei valandos bus diferencijuojamos pagal klasių dydį: ne mažiau kaip 152 metinės val. – jei klasėje mokosi 12 mokinių, ne mažiau kaip 180 val. – jei 12–20 mokinių, ir ne mažiau kaip 210 val., jei klasėje mokosi daugiau kaip 21 mokinys.
Pamokoms pasiruošti ir mokinių darbams vertinti skirtos valandos taip pat turėtų būti diferencijuojamos pagal mokomuosius dalykus ir klasės dydį – didesnė klasė, daugiau ir laiko pasirengimui, mokinių darbų taisymui.
„Tai leistų teisingiau atlyginti už darbų taisymą, nes skiriasi darbo krūvis priklausomai nuo klasės dydžio – ar ją sudaro 12 mokinių, ar 30“, – rašyta ŠMM žiniasklaidai išplatintame pranešime.
Antradienį profsąjungos su ministru taip pat sutarė, kad valandos pasiruošti pamokoms ir mokinių darbų vertinimui sudarys 40–60 proc. nuo kontaktinių valandų.
Atskirai buvo pateiktas ir veiklų mokyklos bendruomenei ir kvalifikacijai tobulinti sąrašas. Jame numatyta valandų veikloms mokyklos bendruomenei ir tobulėjimui minimali riba, privaloma visiems mokytojams, – 102 metinės valandos.
„Tai valandos darbui su tėvais (tėvų konsultavimas, informavimas, bendravimas, bendradarbiavimas), valandos mokyklos veiklos planavimui ir tobulinimui (dalyvavimas pasitarimuose, posėdžiuose), kvalifikacijos tobulinimas“, – nurodė ŠMM.
Streikuoja nuo lapkričio 12-osios
Papildomai numatytos ir galimos, bet mokytojui neprivalomoms veiklos, kurios galėtų sudaryti iki 400 metinių valandų ir galėtų būti įtrauktos į darbo krūvį: dalyvavimas darbo grupėse, mokyklos savivaldoje, metodinė veikla, ugdymo programų rengimas, patirties sklaida (mentorystė, kolegų konsultavimas, atviros pamokos, kvalifikacijos tobulinimo programų, seminarų rengimas), vertinimas ir ekspertavimas (egzaminų, mokytojų veiklos, ugdymo proceso), edukacinių veiklų organizavimas, profesinis tobulėjimas.
Dalies mokytojų streikai dėl nuo rugsėjo įsigaliojusios etatinio darbo apmokėjimo tvarkos Lietuvos ugdymo įstaigose tęsiasi nuo lapkričio 12 dienos.
Streiką pradėję pedagogai kėlė tokius reikalavimus: 20 proc. didinti mokytojų atlyginimų koeficientus, didinti nekontaktinių valandų skaičių priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo pedagogams, naikinti pareiginės algos pastoviosios dalies funkcinius intervalus, mažinti mokinių skaičių klasėse.
Koeficientų klausimą planuojama spręsti Vyriausybės sudarytoje darbo grupėje.