Kaip paskelbta šią savaitę, kainos augtų siekiant už papildomai surinktas lėšas gerinti sostinėje teikiamų viešojo transporto paslaugų kokybę bei plėtrą. Be to, jos nebuvo peržiūrėtos daug metų.
Populiariausio – vienkartinio 30 minučių galiojančio bilieto kainą siūloma didinti nuo 65 centų iki 1,25 euro, tuo metu 60 minučių bilietas brangtų nuo 90 centų iki 1,75 euro.
Mėnesinio bilieto kaina išaugų 16 eurų ir jis kainuotų 45 eurus (tik darbo dienomis – 40 eurų). Tuo metu metinis bilietas kainuotų 480 eurų – kaina išaugtų 170 eurų (tik darbo dienomis – 425 eurus).
Plačiau: Vilniuje planuojama didinti viešojo transporto bilietų kainas – dalis jų augs bene dvigubai.
Tačiau ši idėja sužavėjo ne visus. Net valdančioje daugumoje dirbantys Laisvės partijos politikai neslėpė turintys abejonių dėl tokio kainų augimo.
Jau paskelbta ir apie protesto akciją, kurią sausio 29-osios vidurdienį organizuoja judėjimas prieš klimato krizę „Fridays for Future“ ir Gegužės 1-osios profesinė sąjunga.
Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys Aleksandras Nemunaitis savo ruožtu, kategoriškai pasisakydamas prieš planus didinti viešojo transporto bilietų kainas, gaivina ir kiek primiršta idėją – Vilniui turėti metro.
„Viešojo transporto sistemai būtina ilgalaikė ir tvari reforma, kurios tikslas – padaryti jį patogų, greitą ir prieinamą visiems miesto gyventojams. Didinti bilietų kainas, užkraunant transporto finansinius iššūkius gyventojų pečiams, nėra teisinga. Ypač tai kelia klausimų, kai miesto biudžetas švaistomas abejotinos vertės projektams, tokiems kaip vandens viešojo transporto kūrimas, kuris neturi jokios realios įtakos miesto susisiekimo problemoms.
Tačiau „Lietuva-VISŲ“ nesustoja ties kritika – mes siūlome sprendimus. Siekdami didinti viešojo transporto patrauklumą ir užtikrinti Vilniaus ateitį kaip modernaus bei tvaraus miesto, kviečiame pradėti realų Vilniaus metro projekto vystymą. Metro sistema – tai ne tik greitesnė ir efektyvesnė susisiekimo priemonė, bet ir ilgalaikis sprendimas, mažinantis spūstis, oro taršą bei automobilių naudojimą“, – rašoma A.Nemunaičio vadovaujamos partijos pranešime spaudai.
Pats A.Nemunaitis sako, kad ketinama suburti ekspertus, įtraukti bendruomenę ir užtikrinti skaidrų bei efektyvų Vilniaus metro planavimą bei finansavimą. Šis projektas esą turi potencialą ne tik išspręsti dabartines transporto problemas, bet ir tapti strateginiu Vilniaus miesto infrastruktūros žingsniu į priekį.
„Metro – tai ne prabanga, o būtinybė augančiam miestui. Mes tikime, kad Vilniaus gyventojai nusipelno patogaus, modernaus ir prieinamo transporto sprendimo, kuris iš esmės pakeistų miesto judėjimo galimybes“, – pranešime cituojamas A.Nemunaitis.
Metro Vilniuje idėja jau buvo aptarinėjama daugybę kartų. Tačiau iki šiol visi skaičiavimai nebuvo palankūs ir paprastai reikšdavo, kad šis projektas miestui yra per brangus, o jo nauda nepakankama.