Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 03 10

Policija aprauda iš viešojo transporto nykstančią reklamą

Pareigūnai įsitikinę, kad sostinės viešojo transporto monitoriuose rodomi filmukai yra efektyvi priemonė mokant tautą saugotis sukčių, vagių ir plėšikų. Todėl juos nuliūdino žinia, kad sostinės viešajame transporte esančių monitorių netrukus gali nebelikti.

Sostinės Vyriausiojo policijos komisariato viešosios tvarkos tarnybos Prevencijos skyriaus viršininkė Dalia Kedavičienė naujienų portalui 15min.lt prisipažino, jog pareigūnai jau norėtų atnaujinti policininkų užsakymu susuktų socialinės reklamos filmukų repertuarą.

D.Kedavičienė įsitikinusi, kad šiuolaikiškomis formomis visuomenei pateikiama policijos informacija yra labai naudinga – padeda apsisaugoti nuo įvairaus plauko kenkėjų.

„Šiemet svajojame naujų filmukų pasigaminti. Dar nežinome, iš kokių pinigų, bet vilčių yra“, – sakė Prevencijos skyriaus viršininkė.Ta šiuolaikiška forma yra tikrai geresnė už lankstinuką ar sausą paskaitą, – įsitikinusi Prevencijos skyriaus viršininkė D.Kedavičienė.

Tačiau iš 15min.lt sužinojusi, kad viešajame transporte esančių monitorių netrukus gali nebelikti, pareigūnė neslėpė nusivylimo: „Kaip gaila...“

Filmukai – apie 5 problemas

Pernai Vilniaus policijos užsakymu buvo sukurti penkių skirtingų temų socialinės reklamos filmukai: kaip apsaugoti namus nuo vagių, kaip pagyvenusiems žmonėms saugiai parsinešti pensijas, kaip išsaugoti vaikų dviračius ir turtą, kaip nepakliūti į trumpąsias žinutes telefonu siuntinėjančių sukčių spąstus, kaip nenukentėti sprogdinant pirotechniką. „Man pačiai jie labai patinka, ypač apie saugią kaimynystę atrodo labai vykęs“, – minėjo D.Kedavičienė.

Klipai buvo transliuojami ne tik per televiziją bei internete, bet ir viešajame transporte. Sutartį dėl šios paslaugos policininkai buvo pasirašę iki Naujųjų metų.

„Tačiau finansavimui pasibaigus mes parašėme raštą į Vilniaus savivaldybę, pristatėme jiems savo filmukus, ir savivaldybė įsipareigojo šiek tiek apmokėti“, – sakė miesto policijos atstovė.

Ekranų valdovams – sunkmetis

Antradienį bendrovės „Vilniaus autobusai“ atstovai 15min.lt patvirtino, kad vežėjų bendradarbiavimas su reklaminius ekranus įrengusios agentūros „Praiston“ atstovais žlunga.

Kaip jau buvo rašyta, sostinės vežėjų įmonės apkaltino reklamos meistrus nemokant nuomos mokesčių už ekranus bei padavė juos į teismą.

Visi bandymai spręsti sunkumus derybų keliu nedavė vaisių. Ženklų, kad „Praiston“ lig šiol neatsigavo, netrūksta: kompanijos biuro telefonas yra išjungtas, interneto svetainė „laikinai išjungta“, viešai dar skelbiamu įmonės buvusio direktoriaus Nikolo Nešukaičio mobiliuoju prisiskambinti taip pat yra neįmanoma.

Rodytų pakelėse bei degalinėse

Sauliaus Chadasevičiaus/15min.lt nuotr./Policija tiki, kad viešojo transporto vaizdo ekranuose rodomi filmukai yra efektyvi nusikaltimų prevencijos priemonė.
Policija tiki, kad viešojo transporto vaizdo ekranuose rodomi filmukai yra efektyvi nusikaltimų prevencijos priemonė.

Jei vis dėlto policija turės lėšų naujiems socialiniams projektams, kokios tematikos filmukai šiuo metu būtų aktualiausi? „Iš kriminologinių analizių matyti, kad šiuo metu nusikalstamų veikų struktūra pakito, labiau išplito plėšimai su smurtu. Buitinis smurtas irgi visada labai aktualu. Nepilnamečiams visada bus aktualu patyčios, plėšimai. Tų temų yra daug ir iš esmės jos visą laiką aktualios, tik vieną kartą mes imamės vienų, kitą kartą – kitų“, – pasakojo 15min.lt pašnekovė D.Kedavičienė.

Ji minėjo, kad filmukus būtų kur rodyti, net jei troleibusų bei autobusų monitorių neliks. Reklamai skirtų ekranų yra prekybos centruose, degalinėje, šalikelėse.

„Viešame transporte labai pasiteisino. Labai daug žmonių matė, diskutavo ir daugiau gyrė negu peikė. Ir ta šiuolaikiška forma yra tikrai geresnė už lankstinuką ar sausą paskaitą. Kai žmonės važiuoja viešuoju transportu, nelabai turi ką veikti, todėl ir pasižiūri tas reklamas. Ji nors ir atsibosta, bet lieka galvoje. O tikslas juk toks ir yra – kad liktų galvoje“, – įsitikinusi Prevencijos skyriaus viršininkė D.Kedavičienė.

Beje, vaikams skirtos socialinės reklamos, kaip saugotis telefoninių sukčių ir kitų pavojų, yra sukūręs ir Policijos departamentas. Policijos simbolis šuo Amsis moko vaikus neskubėti nešti pinigų nepažįstamiems dėdėms, pažeriama ir kitokių naudingų patarimų. Departamento tinklapyje neseniai netgi atsirado speciali rubrika „Policija pataria“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?