Policija turės naują darbuotoją – pokalbių robotą: ar jis tikrai atsilieps paskambinus 112?

Internautai ir toliau kuria išgalvotas istorijas, remdamiesi tikra informacija. Vienas lietuvis, savaip interpretavęs pranešimą visuomenei, nusprendė, kad greitu metu paskambinus bendruoju pagalbos numeriu 112 atsilieps tik robotai. Jis atsispyrė nuo Kauno Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) mokslininkų tikrai Policijos departamentui kuriamo pokalbių roboto, tačiau sukūrė neįtikėtiną scenarijų.
Skubi pagalba
Skubi pagalba / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Prie telefono nebebus žmonių?

Vienas internautas pasidalijo VDU publikuoto pranešimo pavadinimu, tačiau jį interpretavo savaip.

„Na štai atėjo toks laikas kai valstybinės institucijos išsikelia už šios realybės ribų... Dabar skambindami bendrosios pagalbos telefonu bendrausite tik su robotais gyvų žmonių ten panašu jau nebebus („šiuo metu visi operatoriai užimti prašome palaukti“ nebeišgirsite, o visą bendravimą škart perims DI programos) ir jūs iškart gausite „kvalifikuotą“ virtualią pagalbą čia bus panašiai, kaip pokalbiai su „dievu“ ir/ar „angelais“.... tai panašu, kad šis etapas ir yra šios realybės pabaigos pradžia ir pabaiga... (kalba netaisyta – red. past.)“, – gąsdino internautas.

Ekrano nuotrauka iš „Facebook“
Ekrano nuotrauka iš „Facebook“

Į skambučius neatsakinės

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis laiške 15min patvirtino, kad ši internauto paskleista informacija neatitinka tikrovės.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Ramūnas Matonis
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Ramūnas Matonis

Jis nurodė, kad pokalbių robotas veiks pagrindiniame policijos tinklalapyje policija.lrv.lt ir tinklalapyje epolicija.lt. Robotas nepriiminės pagalbos skambučių ir nelaimių pranešimų iš gyventojų, dėl kurių gyventojai skambina bendrosios pagalbos telefonu 112.

„Jis neskirtas atsakinėti į telefonu. Pokalbių robotas atsakinės piliečiams į bendro pobūdžio klausimus apie policijos veiklą ir teikiamas paslaugas, veikdamas interneto naršyklėje minėtose svetainėse esančiuose pokalbių languose.

Užduodamas klausimas bus peradresuojamas specialistams, jei asmens netenkins pokalbių roboto pateiktas atsakymas“, – paaiškino R.Matonis.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kaune atidarytas rekonstruotas policijos komisariatas
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kaune atidarytas rekonstruotas policijos komisariatas

Jis patikino, kad į asmeninius klausimus, reikalaujančius asmens tapatybės nustatymo ir asmens duomenų patikrinimo informacinėse sistemose, atsakinės policijos specialistai.

Informacija – 24 val. per parą

Šiuo metu Lietuvos policija informaciją apie savo veiklą ir paslaugas teikia telefonu, elektroniniu paštu bei pokalbių lange elektroninėje svetainėje. Tačiau dėl didelio užklausų kieko atsakymo kartais tenka palaukti.

Paulius Peleckis/Fotobankas nuotr. Policija
Paulius Peleckis/Fotobankas nuotr. Policija

„Kuriamas policijos pokalbių robotas bus alternatyvus informacijos gavimo šaltinis, suteikiantis galimybę gauti informaciją 24 valandas per parą, 365 dienas per metus.

Žmonės, kuriems priimtiniau bendrauti su gyvu asmeniu, galės rinktis bendravimą su policijos specialistu. Tačiau informacijos iš specialisto paslaugos laukimo laikas priklausys nuo informaciją teikiančių darbuotojų krūvio ir bus apribotas jų darbo laiku“, – teigė R.Matonis.

Šiuo metu informacija teikiama elektroniniu paštu ir telefonu tik darbo dienomis nuo 7 val. iki 20 val., o portale ePolicija.lt įdiegta tiesioginio pokalbio funkciją aptarnauja žmogus operatorius.

Kaip nurodoma VDU paskelbtame pranešime, per praėjusius metus Policijos departamento Informacijos teikimo skyrius gavo daugiau nei 40 tūkst. elektroninių laiškų ir sulaukė beveik 200 tūkst. skambučių, kuriuose buvo prašoma atsakyti į įvairius su policijos veikla susijusius klausimus. Dėl tokio užklausų kiekio nemaža dalis el. laiškų lieka neatsakyti, o į skambučius neatsiliepta.

R.Matonio žodžiais, siekiant išsiaiškinti pokalbių roboto paslaugos priimtinumą visuomenei, bus atliekamas tyrimas. Sprendimas bus kuriamas atsižvelgiant į tyrimo rezultatus.

Įdarbinta didelė mokslininkų komanda

Prie šio projekto dirba tarpdisciplininė VDU mokslininkų komanda, nurodoma VDU pranešime. Skaitmeninių išteklių ir tarpdisciplininių tyrimų instituto (SITTI) kalbininkų komanda rengia bendravimo roboto apmokymui reikalingą medžiagą ir vykdo bendravimo roboto apmokymą, o Teisės fakulteto mokslininkai padės parengti bendravimo roboto išorinę teisinių žinių bazę.

VDU archyvo nuotr./Vytauto Didžiojo Universitetas
VDU archyvo nuotr./Vytauto Didžiojo Universitetas

„SITTI komanda taip pat išbandys minėtus mašininio vertimo, šnekos atpažinimo ir šnekos sintezės sprendimus, kad įgyvendinus projektą tolesniuose projekto rezultatų vystymo etapuose Policijos departamentas pagal poreikį ir galimybes galėtų panaudoti papildomus funkcionalumus.

Teisės fakulteto mokslininkai padės parengti bendravimo roboto teisinių žinių bazę (angl. legal knowledge base), kurią bendravimo robotas turės naudoti kaip atraminį teisinių žinių šaltinį. Ji turės būti patogiai pildoma ir keičiama, jei keičiasi teisės aktai.

Be to, teisininkų komanda konsultuos kalbininkų ir išmanių technologijų komandas apmokymų medžiagos korektiško parengimo teisiniais klausimais ir atliks bendravimo roboto vidinius testavimus, įvertindami kuriamo bendravimo roboto atsakymų korektiškumą iš teisinio taško“, – rašoma pranešime.

15min verdiktas: melas. Policijos departamento atstovas R.Matonis 15min patvirtino, kad pokalbių robotas nepriiminės pagalbos skambučių ir nelaimių pranešimų iš gyventojų, dėl kurių gyventojai skambina bendrosios pagalbos telefonu 112.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis