„Pastaruoju metu gimė variantas prie „Akropolio“. Mūsų manymu, ši vieta daugiausia atitinka reikalavimus: ji mažiausiai nutolusi nuo šiandieninės autobusų stoties, Vytauto prospektas yra vienas iš geriausiai pasiekiamų iš visų miesto vietų ir čia neturime kamščių“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė bendrovės „Kautra“ vadovas Linas Skardžiukas.
Rekonstrukcijos metu keleiviai bus įlaipinami ir išlaipinami aplink prekybos centrą – Gedimino, Griunvaldo gatvėse ir aikštelėje prie Karmelitų bažnyčios, ten veiks ir siuntų terminalas. „Akropolyje“ veiks ir autobusų bilietų kasos.
Anksčiau buvo skelbta, kad naujos stoties projektas kainuos apie 20 mln. litų (5,7 mln. eurų), tačiau, pasak uždarosios akcinės bendrovės „Kautros nekilnojamasis turtas“ vadovo Mindaugo Platūkio, tikėtina, kad suma gerokai išaugs.
„Apie kainą šiandien atsakyti būtų gana sudėtinga. Turime gavę vokus iš devynių rangovų ir bus matyti ta kaina, kai atplėšime. Tikimės, kad ji patenkins bent jau planuotus lūkesčius, kurie buvo minėti“, – kalbėjo M.Platūkis.
Projektą vykdys „Kautros nekilnojamasis turtas“ su partneriais. „Kautra“, pasak M.Platūkio, prisidės 80 procentų, likusius 20 procentų pridės kiti partneriai. Su stotyje įsikursiančiu prekybos centru „Rimi“ yra pasirašyta generalinė nuomos sutartis 25 metams.
„Pačią stoties infrastruktūrą finansuos „Kautra“ ir tas objektas bus atskirtas į „Kautros“ balansą. Jis nelieka kažkur šone“, – kalbėjo M.Platūkis.
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio teigimu, miesto vienas iš didžiausių planuojamų indėlių bus Vytauto prospekto, kuriame įsikūrusi stotis, dangos sutvarkymas.
„Dviejų grupės“ architekto Gintaro Balčyčio parengtame projekte pastate, be autobuso stoties patalpų, bus įrengta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, kuri talpins 187 automobilius ir 100 dviračių, bei „Rimi“ prekybos centras.
„Autobusų stotys yra nuostolingos, neneša jokio pelno ir jas pastatyti patiems valdytojams nėra jokių galimybių ir dėl to dauguma Lietuvos ir užsienio autobusų stočių kuriasi kartu su prekybos centrais“, – kalbėjo projekto autorius.
Jo teigimu, senasis stoties pastatas, kuris buvo pastatytas dar caro laikais, bus sumažintas iki jo originalaus dviejų aukštų dydžio, taip atkuriant autentišką pastato siluetą.
Autobusų stoties patalpose veiks laukiamoji salė, kasos, bagažo saugykla, turizmo agentūra, kavinė. Joje bus įrengtos naujos informacinės sistemos, veiks savitarnos kasos, bus įrengta neregiams skirta sistema. Siuntų terminale gyventojai galės būti aptarnauti neišlipdami iš automobilio.
Stoties peronas apskaičiuotas 10 tūkst. žmonių srautui per parą, jame bus 21 įlaipinimo aikštelė, galėsianti per parą aptarnauti 600 autobusų.