Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 08 09

Pradėta betonuoti ilgiausia estakada Vilniaus pietiniame išoriniame aplinkkelyje

Trečiadienį vakare Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio antrojo etapo darbų vykdymo vietoje, kur Kirtimų gatvė kertasi su veikiančia geležinkelio linija Vilnius-Kaunas, sėkmingai baigti sudėtingi naujai statomos estakados dalies nepertraukiamo betonavimo pirmojo etapo darbai.
Pradėta betonuoti ilgiausia estakada Vilniaus pietiniame išoriniame aplinkkelyje
Pradėta betonuoti ilgiausia estakada Vilniaus pietiniame išoriniame aplinkkelyje. / Organizatorių archyvo nuotr.

Nuo 7.00 val. ryto iki 16.20 val. specializuotas AB „Panevėžio keliai“ monolitinių tiltų statybos padalinys į estakados klojinius supylė 486 kubinius metrus betono mišinio. Rugpjūčio 8-ąją atlikti darbai yra ilgiausios Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio estakados betonavimo pradžia. Iki darbų pabaigos šios dviejų dalių estakados perdangos statybai bus panaudota per 7,3 tūkst. kub. metrų betono mišinio, o visai estakadai pastatyti prireiks 11 tūkst. kubinių metrų betono mišinio. 

„Estakados statybai naudojama įtemptų vielos pluoštų technologija. Persipinantys įtempti vielos pluoštai reikalauja tam tikro darbų organizavimo, todėl betonavimo darbai suskirstyti į keturiolika etapų, kurių pirmasis sėkmingai įgyvendintas vakar, o paskutinysis numatytas jau 2013 metais. Pirmą kartą estakados statybai naudojame 27 ir 31 vijos pluoštus, kai anksčiau buvo naudojami iki 22 vijų pluoštai“, – pasakojo betonavimo darbams vadovaujantis AB „Panevėžio keliai“ darbų vykdymo padalinio vadovas Raimondas Andronavičius.

Šiuolaikiška įtemptų vielos pluoštų technologija garantuoja estakados stabilumą, atsparumą didelėms eismo apkrovoms. Pirmasis tokios sistemos transporto statinys Lietuvoje – estakada nuo Konstitucijos prospekto iki Ukmergės gatvės Vilniuje, kurią AB „Panevėžio keliai“ atidavė naudoti 2007 metais.

Rekonstruojant dviejų lygių Kirtimų gatvės sankryžą su geležinkeliu, senąjį viaduką rangovai demontavo ir stato naują 264 metrų ilgio estakadą virš esamo geležinkelio, toliau pratęsiant ją ir virš perspektyvinės geležinkelio linijos.

Tai – ilgiausia estakada Vilniaus pietiniame išoriniame aplinkkelyje ir viena ilgiausių estakadų sostinėje. Estakada suprojektuota iš dviejų dalių. Siauresnioji, 13,35 metro pločio dalis, kurios betonavimas jau pradėtas, bus skirta įvažiavimui į Vilniaus miestą, o platesnioji, 15,95 metro pločio, dalis bus skirta išvažiavimui iš miesto. Estakados dviejų dalių plotis su šalitilčiais – 29,9 metro, ilgiausias tarpatramis siekia 42 metrus.

Betonavimo darbai vykdomi atliekant Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio antrojo etapo statybos darbus, vadovaujantis 2011 metų rudenį pasirašyta rangos darbų sutartimi dėl projekto „Transeuropinio tinklo kelio E85. Vilniaus miesto pietinio apvažiavimo tiesimas. Sutartis Nr.2“ darbų.

84,03 mln. Lt apimties darbus vykdo jungtinės veiklos pagrindu apsijungusios trys šalies įmonės: „Panevėžio keliai“, „Lemminkainen Lietuva“ ir „Kauno tiltai“. Atsakingasis junginio partneris – AB „Panevėžio keliai“. Užsakovė – Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD)  prie LR Susisiekimo minsiterijos.

„Didžiausio darbų apimtimi ir sudėtingiausio inžinerine prasme šiuo metu vykdomo sostinės susisiekimo infrastruktūros projekto Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio statybos darbai pradėti 2011 metų pavasarį. Šis į tris etapus išskaidytas projektas, kurio vykdymą planuojama baigti 2013 metų pabaigoje, taps patogia transporto jungtimi tarp Vilniaus-Kauno-Klaipėdos ir Vilniaus-Minsko magistralių”, – sakė AB „Panevėžio keliai“ geleralinis direktorius Virmantas Puidokas.

Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio trasa, sutampanti su Kirtimų gatve bei krašto keliu Naujoji Vilnia-Rudamina-Pagiriai, tiesiama esamą 2 eismo juostų kelią rekonstruojant į 4 eismo juostų kelią su 2 metrų skiriamąja juosta, o esamas vieno lygio sankryžas rekonstruojant į skirtingų lygių sankryžas.

Visas pietinio išorinio aplinkkelio projektas suskaidytas į tris etapus.

II etapo vykdymo metu bus rekonstruota 1,4 kilometro ilgio Kirtimų gatvės atkarpa nuo 2,08 iki 3,48 kilometro rekonstrukcija įrengiant keturių eismo juostų gatvę su skiriamąja juosta.  

Šiame etape, be jau minėtos 264 m ilgio estakados, kitoje Kirtimų gatvės sankirtoje su geležinkeliu rengiama dviejų lygių sankryža, pastatant 34,6 m ilgio ir 6,76 m pločio geležinkelio viaduką. Taip pat naikinama vieno lygio sankryža su Granito gatve, Kirtimų gatvėje šioje vietoje įrengiama nuovaža link Galvės gatvės ir Granito gatvės žiedinė 30 m skersmens sankryža.  
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų