Pietinis aplinkkelis – svarbi ne tik uosto, bet ir miesto jungtis, taip pat turinti didelę įtaką karinio mobilumo kontekste. Jis sujungs Klaipėdos miesto gatvių tinklą ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritoriją su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda, o per jį – ir su kitais transeuropinio tinklo keliais.
Klaipėdos pietinio aplinkkelio 6,8 km ilgio kelio ruožas patenka į Rytų–Vakarų transporto koridoriaus Lietuvoje ruožų sąrašą ir priskiriamas ypatingos valstybinės svarbos projektui.
Inžinerinės infrastruktūros vystymo plane bus numatytas inžinerinės infrastruktūros objektų išdėstymas, jų bei gretimų teritorijų naudojimo ir apsaugos priemonės. Šio plano sprendinių įgyvendinimo stebėseną vykdys Susisiekimo ministerija.
Klaipėdos pietinio aplinkkelio statybos projektui įgyvendinti ketinama pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. Šiuo metu AB ,,Via Lietuva“ atlieka parengiamuosius darbus, pradėtos konsultacijos su rinkos dalyviais dėl galimybių parengti investicijų projektą.
Sprendimas dėl šio projekto įgyvendinimo VPSP būdu būtų priimtas tik parengus investicijų projektą, kuriame galimos alternatyvos būtų įvertintos ir pagrįstos remiantis Centrinės projektų valdymo agentūros nustatytais analizės metodais, įtraukiant ir kitus būtinus elementus (finansinė analizė, finansiniai rodikliai, socialinė-ekonominė nauda ir pan.).