2015 10 01

Premjero žentas iš „Ministerium“ traukiasi po sėkmingo konkurso

Premjero Algirdo Butkevičiaus žentas Evaldas Vaitasius pranešė besitraukiantis iš viešųjų ryšių kompanijos „Ministerium“ akcininkų. Tą pačią dieną, kai „Ministerium“ užsitikrino solidžias pajamas iš dar vieno valstybinio konkurso.
Evaldas Vaitasius
Evaldas Vaitasius apie savo pasitraukimą iš „Ministerium“ pranešė tą pačią dieną, kai Žemės ūkio ministerija paskelbė „Ministerium“ pergalę dideliame konkurse / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Ministerium“ triumfuoja didelės vertės Žemės ūkio ministerijos pirkime, kurio bendra vertė – daugiau kaip 2,2 mln. eurų. Beje, iš ŽŪM pinigų gaus ne tik „Ministerium“, bet ir VšĮ „Socialiniai partneriai“, kurios steigėjai – kilus skandalui premjero visuomeninės konsultantės pareigas palikusi Dalia Kutraitė-Giedraitienė bei E.Vaitasiaus partneris „Ministerium“ Mantas Krasauskas.

Tiek „Ministerium“, tiek „Socialiniai partneriai“ konkurse triumfuoja ne vieni, o su bendrove „Baltijos rinkos inovacijos“, glaudžiai susijusia su buvusia ŽŪM vadovybe. Šiai bendrovei turėtų tekti didesnioji ŽŪM skirtų pinigų dalis.

Ministerijos renginiais rūpinsis „Ministerium“

ŽŪM skelbtas renginių organizavimo konkursas skaidytas į dvi dalis: „Labai aukšto ir aukšto lygio renginių organizavimo paslaugos“ ir „Vidutinio lygio renginių organizavimo paslaugos“. Pirmoji dalis teko „Baltijos rinkos inovacijų“ konsorciumui su „Socialiniais partneriais“, antroji – jungtiniam „Baltijos rinkos inovacijų“ ir „Ministerium“ pasiūlymui.

O pinigai nemaži. ŽŪM paskelbtame pranešime apie sprendimą sudaryti sutartis nurodoma, jog pirmajai pirkimo daliai tenkanti galutinė sutarties vertė – 462,58 tūkst. eurų. Kur kas daugiau gaus antrosios konkurso dalies laimėtojai – čia atriekta daugiau kaip 1,8 mln. eurų.

Bendra abiejų sutarčių vertė – 2,27 mln. eurų. Apie sprendimą sudaryti sutartis ŽŪM paskelbė šį ketvirtadienį, rugsėjo 30 d. Tos pačios dienos vakarą E.Vaitasius paskelbė apie savo pasitraukimą iš „Ministerium“ akcininkų. Oficialioje ŽŪM pirkimo ataskaitoje nurodoma, kad sutartis sudaryti nutarta prieš savaitę, rugsėjo 23 d. Preliminarus abiejų sutarčių galiojimo terminas – treji metai.

Į konkursą – su eksministro buvusia žmona

Įdomi detalė – tai, jog ir „Ministerium“, ir „Socialiniai partneriai“ ŽŪM konkurse dalyvavo ne pavieniui, o su partneriais. Tiksliau, su tuo pačiu partneriu.

„Socialinių partnerių“ ir „Ministerium“ partnere šiame pirkime buvusi bendrovė „Baltijos rinkos inovacijos“ susijusi su buvusiu įtakingu politiku Edvardu Makeliu. Jis 1998-2000 m. ėjo žemės ūkio ministro pareigas. E.Makelis nuo 2010 m. yra Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos direktorius bei pernai įsteigto Lietuvos žemės ūkio ministrų klubo prezidentas. E.Makelio biografijoje – ir vadovavimas bendrovei „Baltijos agroverslo projektai“ bei VšĮ „Baltijos agroverslo institutas“. Be to, eksministras 2008-2009 m. ėjo „Arvi“ įmonių grupės valdymo kompanijos vadovo pareigas.

Na, o „Baltijos rinkos inovacijų“ vienintelė akcininkė ir vadovė – Danutė Makelienė, buvusi E.Makelio žmona.

Apie 858 tūkst. eurų – tokios sumos, remiantis M.Krasausko pateiktomis proporcijomis, iš Žemės ūkio ministerijos gali tikėtis „Ministerium“ ir „Socialiniai partneriai“.

Kaip 15min.lt nurodė „Ministerium“ akcijas iš E.Vaitasiaus perimti ketinantis jo partneris ir „Socialinių partnerių“ steigėjas M.Krasauskas, abiejose pirkimo dalyse didesnioji dalis teks „Baltijos rinkos inovacijoms“.

Anot jo, pirmojoje pirkimo dalyje D.Makelienės verslas gaus 70 proc. pirkimo apimties, „Socialiniai partneriai“ – 30 proc. Antrosios pirkimo dalies už 1,8 mln. eurų proporcijos: 60 proc. „Baltijos rinkos inovacijoms“ ir 40 proc. „Ministerium“.

„Sodros“ duomenimis, „Ministerium“ šiuo metu oficialiai įdarbinti 7 žmonės, „Socialiniuose partneriuose“ – 5, o „Baltijos rinkos inovacijose“ – 6.

Aukščiausi balai

ŽŪM renginių organizatoriai buvo renkami ne pagal mažiausią kainą, o pagal ekonominio naudingumo kriterijų. Čia „Socialiniai partneriai“ bei „Ministerium“ su „Baltijos rinkos inovacijomis“ buvo be konkurencijos.

Pirmojoje pirkimo dalyje triumfavęs „Socialinių partnerių“ ir „Baltijos rinkos inovacijų“ pasiūlymas surinko 90 balų, artimiausias konkurentas – bendrovė „Baltijos viešųjų ryšių grupė“ – tenkinosi 75,28 balo įvertinimu. Analogiška situacija ir antrojoje, pinigingesnėje pirkimo dalyje. „Ministerium“ su „Baltijos rinkos inovacijomis“ surinko 89,25 balo, o antroje vietoje likęs bendrovių „Lietuvis“ ir „Socialinis institutas“ pasiūlymas surinko vos 53,34 balo.

60 proc. konkursinio balo sudarė du kriterijai: „kokybė“ ir „loginis pagrindimas“.

ŽŪM skelbiamais duomenimis, pasiūlymo kaina galutiniame konkursiniame bale sudarė 40 procentų. Po 30 proc. teko dviems sunkiau skaičiais išmatuojamiems kriterijams: „kokybė“ ir „loginis pagrindimas“.

Tiesa, mažesnes kainas siūliusių konkurentų „Ministerium“, „Socialiniai partneriai“ ir „Baltijos rinkos inovacijos“ neturėjo – visų iš konkurso nepašalintų konkurentų pasiūlymai ministerijai būtų kainavę daugiau.

Iš abiejų konkurso dalių, ŽŪM paskelbtos pirkimo ataskaitos duomenimis, pašalintos jungtinį pasiūlymą teikusios bendrovės „MIG marketingo idėjų generatorius“ ir „VIP viešosios informacijos partneriai“ su parodų centru „Litexpo“. Jų pasiūlymai taip pat buvo brangesni nei laimėtojų. Iš konkurso abiejose dalyse pašalinta ir bendrovė „Projektų vadybos institutas“, mat „iki nustatyto termino nebuvo pratęsti pasiūlymų galiojimai ir nepateikti pasiūlymų galiojimų užtikrinimai”. Šio dalyvio siūlytos kainos ŽŪM ataskaitoje nėra nurodytos.

M.Krasauskas: laimime ne tik mes

„Ministerium“ akcininkas bei „Socialinių partnerių“ steigėjas M.Krasauskas 15min.lt teigė, jog pergalė ŽŪM konkurse – tiesiog dalis rinkos, kurioje sekasi ne vien jo verslams.

„Pateikiama kaip sensacija, kad laimėjome konkursą. Na, tai laimėjom. Bet kitus ir pralaimim. Daug pralaimim. Ir kitos agentūros laimi, ir didesnius kur kas laimi. (...) Agentūrų asociacijos tinklapyje yra dar dešimties agentūrų apyvartos. Jos yra penkis, šešis, septynis kartus didesnės“, – kalbėjo M.Krasauskas.

Paprašytas pakomentuoti „Socialinių partnerių“ ir „Ministerium“ partnerės „Baltijos rinkos inovacijų“ ryšius su buvusiu žemės ūkio ministru E.Makeliu, verslininkas teigė nesąs į tai įsigilinęs.

„Nežinau, žinokit, šeimyninių aplinkybių“, – teigė verslininkas.

„Tiesiog žinome, kad jie turi patirtį žemės ūkio srities komunikacijoje “, – sprendimą konkurse dalyvauti su D.Makelienės įmone aiškino M.Krasauskas.

Sprendimą konkurse dalyvauti su „Baltijos rinkos inovacijomis“ pašnekovas paaiškino glaustai. „Tiesiog žinome, kad jie turi patirtį žemės ūkio srities komunikacijoje ir sutarėme kartu sudalyvauti – ir tiek“, – nedaugžodžiavo M.Krasauskas.

Pasak jo, abi ŽŪM sutartys nebūtinai galios trejus metus – esą sutartys sudarytos metams su galimybe pratęsti dar dvejiems.

D.Makelienė: dėl proporcijų sutarta dar iki premjero žento atėjimo

Apie ŽŪM konkursą pakankamai atvirai pasakojo ir „Baltijos rinkos inovacijų“ akcininkė bei vadovė D.Makelienė. Anot jos, susitarimas dėl dalyvavimo konkurse ir proporcijų pasiskirstymo pergalės atveju su „Ministerium“ ir „Socialinais partneriais“ sudarytas dar pernai, kai tarp „Ministerium“ akcininkų dar nebuvo premjero žento E.Vaitasiaus.

„Jinai (bendradarbiavimo sutartis – aut. past.) yra pasirašyta 2014 m., prieš einant į pirkimą“, – 15min.lt teigė D.Makelienė. Tada įmonės akcininku buvo tuometės premjero visuomeninės konsultantės D.Kutraitės-Giedraitienės sūnus Simonas Giedraitis.

Fakto, jog jos buvęs vyras yra buvęs ŽŪM vadovas ir iš ministro posto pasitraukusio Vigilijaus Juknos įsteigto Žemės ūkio ministrų klubo prezidentas, D.Makelienė nesureikšmina.

Tai ką – man dabar, kad jisai buvo prieš 15 metų ministru, reikia nusižudyti? Man reikėtų pereiti į kitą sritį, jau einant į pensinį amžių?

„O tai kokie čia gali būti ryšiai? Aš esu baigusi žemės ūkį ir dirbu žemės ūkyje 35 metus. Jūs pasakykite: tai ką – man dabar, kad jisai buvo prieš 15 metų ministru, reikia nusižudyti? Man reikėtų pereiti į kitą sritį, jau einant į pensinį amžių? Keisti profilį savo darbo?“ – bėrė D.Makelienė.

Pašnekovė patikino, kad „Ministerium“ ir „Socialiniai partneriai“ – ne vienintelės viešųjų ryšių įmonės, su kuriomis dirba „Baltijos rinkos inovacijos“.

„Aš dirbau su „Idea Prima“, mane subrangai ėmė. Aš turiu patirtį. Aš neinu į jokius kitus konkursus, aš einu į žemės ūkį, nes aš jį žinau. Aš žinau Kaimo plėtros programą, žinau priemones, aš žinau, kokios tikslinės grupės yra kviečiamos į seminarus“, – aiškino D.Makelienė.

„Prieš ketverius metus irgi buvo konkursas. Laimėjo „Idea Prima“. Kodėl jie mane ėmė į subrangą? Jūs neužduodat tokio klausimo man. (...) Subrangai ėmė – ir tikrai savo noru. Todėl, kad žinojo, kad aš esu žemės ūkio specialistė ir su mano patirtimi bus žymiai lengviau“, – pridūrė verslininkė.

15min.lt kreipėsi į ŽŪM komentaro dėl šio konkurso dar prieš paskelbiant apie sprendimą sudaryti sutartis. Ministerija savo komentarą pažadėjo pateikti iki penktadienio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis