Pasak jo, erdvės didinti kuro akcizus buvo išsemtos anksčiau, kai buvo nutarta juos kelti siekiant didesnio gynybos finansavimo.
„Akcizo turbūt irgi tema jau beveik išsemta, nes jeigu mes dar labiau didinsime, turbūt būsime visiškai nekonkurencingi mūsų regione“, – Žinių radijui antradienį sakė šalies vadovo Gitano Nausėdos patarėjas.
„Reikėtų žiūrėti į kitus mokesčius“, – pridūrė jis.
R.Dilba sakė, kad apsispręsti dėl konkrečių mokesčių didinimo turi Vyriausybė, kitais metais svarstysianti galimus pokyčius mokesčių sistemoje.
Pasak jo, pagrindinis papildomo kelių finansavimo šaltinis yra pajamos, gautos iš sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos (vadinamojo e. tollingo).
„Šiuo metu vadinamos vinjetės yra įsigyjamos pagal laiko kriterijų, tuo metu e. tollingo sistema užtikrintų apmokestinimą už nuvažiuotus kilometrus. Ten atsiranda galimybių ir plėsti kelių tinklą, kuriam tas mokestis būtų taikomas“, – kalbėjo R.Dilba.
Patarėjas sutiko, kad finansavimas keliams galėtų būti didinamas, į būsimą Kelių fondą nukreipiant ir kitus mokesčius kaip tai buvo padaryta kuriant Gynybos fondą.
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis interviu BNS anksčiau sakė, kad valstybiniams keliams finansuoti skirtas fondas galėtų būti įkurtas jau 2026 metais.
Ministras sakė, kad papildomam kelių finansavimui skirtą fondą galėtų sudaryti pajamos, gautos iš sunkiojo transporto kelių rinkliavos informacinės sistemos (vadinamojo e. tollingo), galbūt didinant apmokestinamų kelių ilgį, taip pat taršių automobilių mokesčio.