Keltai, besikeičiantys grafikai ir kaip rasti kompromisą tarp gyventojų – panašu, kad būsimi kandidatai į Neringos merus prioritetą pusiasalyje turės telktis būtent į šią problemą.
Šį rudenį neringiškiai vienas per kitą skundžiasi pokyčiais „Smiltynės perkėloje“.
Prasidėjus rudens sezonui, buvo peržiūrėtas keltų grafikas. Taip jau įprasta kiekvieną rudenį, kai kurorte gyvenimas aprimsta.
Tačiau šį rudenį gyventojai pamatė gerokai praretintą grafiką. Jau kreipėsi ir į vietos valdžią, rengti susitikimai su „Smiltynės perkėlos“ atstovais.
Lyg ir rastas kompromisas, bet gyventojai ir toliau tikina esantys keltų bendrovės įkaitais.
Į namus – tik 21 val.
„Jie tikrai mūsų nesupranta ir nesupras. Esu tas gyventojas, kuris keliasi per dieną du kartus: ryte į darbą ir vakare. Kartais dėl keltų grafiko į namus su dukra grįžtame tik 21 val. Taip pat norėčiau poilsio, bet negaliu“, - pasakojo neringiškis. Vyras teigė nenorįs viešinti savo vardo, nes ne kartą jau buvo baudžiamas tų pačių keltininkų. Vis teisybės ieškantis vyriškis įtaria, kad jo automobilį jau atpažįsta, todėl ne kartą sulaukė „sankcijų“. Pavyzdžiui, sąmoningai buvo neleidžiamas į keltą pirmumo teise.
Šiomis dienomis prie keltų vyriškio vėl laukė „staigmena“. Su dukra jis tikėjosi patekti į 18 val. keltą. Tačiau šis vis neplaukė. Paskambinęs dispečeriams jis sužinojo, kad keltas, jei juo neplaukia transportas su pavojingu kroviniu (kaip benzinvežiai ir pan.), stovi. Daug metų neringiškiams buvo įprasta, kad 18 val. keltu, jei nėra pavojingo krovinio, keliamos kitos transporto priemonės.
Dabar paaiškėjo, kad įvyko pokytis: pavojingo krovinio nesant – keltas liks laukti kito reiso.
Vietos gyventojai pasigedo tinkamo informavimo apie pokytį. Dar tą pačią dieną apie pasikeitimus nebuvo jokios žinutės, tik grįžęs į namus vyriškis pamatė, kad atsiradusi žvaigždutė, pažyminti pasikeitimus.
Pirmumas – pagal nuotaiką
Teisės aktai numato, kad Neringos gyventojai turi pirmumo teisę į keltą. Tačiau realybėje, anot pokalbininko, priklauso nuo darbuotojo nuotaikos. Kartais būna dienų, kai jie visai ignoruoja eilę su vietiniais.
Tai atrodytų iš pažiūros menka problema, tačiau iš kelto išvažiavę Neringos svečiai pirmieji įvažiuoja ir į krantą. Ties Alksnynės postu, pro kurio užkardas turi pravažiuoti ir vietiniai, susidaro spūstys, nes atvykėliai užtrunka, kol susimoka rinkliavą. Taip, atsidūrę eilės gale, vietiniai į namus grįžta kur kas vėliau.
„Su dukra prie keltų paprastai būname po 7:15. Tada mes spėjame puikiai. Tačiau buvo rytų, kai keltas anksčiau pasuko ano kranto link, motyvuodamas, kad yra automobilių ir į Smiltynę atplaukė jau 7:30 val. Tada mums griūva visi planai“, - pasakojo vyriškis.
Jis pasakojo netgi kūręs planą, kad vertėtų turėti kiekviename krante po automobilį ir keltis be transporto priemonės. Tačiau plano atsisakė, kai įvertino, jog abiejuose krantuose reiktų mokėti už automobilio statymą. Dukrai buvo pasiūlęs nuomotis būstą Klaipėdoje, tačiau vaikas kategoriškai atsisakė.
Vyriškis prisiminė ir kuriozinę situaciją, kai grįžo naktį iš oro uosto.
Tada paprašė dispečerės įleisti į teritoriją, kad galėtų numigti. Šioji ėmė grasinti policija, liepė važiuoti lauk. Atvykusi policija nerado priežasties, kaip galėtų nubausti prie raudono šviesoforo sustojusios transporto priemonės vairuotoją. Į namus šeima grįžo paryčiui.
Paskutinis keltas į Smiltynę kelia 24 val. Kito tenka laukti iki 5 val. ryto
„Anksčiau buvo netgi leidžiama užsakyti keltą likus dviem valandoms. Pavyzdžiui, žmogus, važiuodamas namo iš Vilniaus ar oro uosto, galėdavo prieš dvi valandas informuoti apie reikalą ir keltas jį perkeldavo. Dabar tokios galimybės nebėra ir jei grįžti naktį, turi laukti iki 5 valandos ryto, nes paskutinis keltas kelia vidurnaktį“, - pasakojo neringiškis.
Su iššūkiais susiduriama ir Senojoje perkėloje, iš kurios keliami tik pėstieji ir dviratininkai. Žmonės, Jūrų muziejaus darbuotojai, piktinasi, kad nesilaikoma grafiko. Iš Smiltynės besikeliantys žmonės tikina, kad dėl tokių viražų tenka vėluoti į darbą.
Automobilių sumažėjo ketvirtadaliu
„Smiltynės perkėlos“ Pardavimų ir klientų aptarnavimo direktorius Darius Undžys 15min teigė, kad kiekvieną rudenį peržiūrimi keltų grafikai. Nuo vasaros, kai keltai zuja nesustodami, pereinama prie ramesnio laiko.
Tačiau šį rudenį susidurta su dar vienu iššūkiu. Spalį, netgi palyginus su praėjusiu, pandeminiu, rudeniu, automobilių srautas į Kuršių neriją sumažėjo 27 proc., tai yra daugiau nei ketvirtadaliu.
Reaguojant į tokį mažėjimą, taip pat ir į augančius energetinius kaštus, buvo beveik penktadaliu sumažintas reisų skaičius.
Štai pernai iki spalio 16 d. buvo 1203 reisai, tai šiemet per tą patį laiką – 957.
Anot pašnekovo, reaguojama į kiekvieną gyventojo pastabą, ieškoma kompromisų. Štai lapkritį grafikas vėl bus keičiamas taip, kad jis būtų dar patogesnis gyventojams.
„Reaguojame ir siekiame pasielgti kuo racionaliau. Lapkritį bus naujas grafikas, atsižvelgiant į gyventojų pasiūlymus. Planuojame pradėti rekonstruoti perkėlos tiltelius, todėl taip pat bus pokyčių“, - vardijo D.Undžys.
Po rekonstrukcijos tilteliai bus platesni ir ilgesni, patogesni vairuotojams net ir nepalankiomis sąlygomis.