Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 11 22

Priemonių kontroliuoti bepiločių orlaivių skraidymo Lietuva kol kas neturi

Lietuva kol kas neturi priemonių užtikrinti, kad bepiločiai orlaiviai neskraidytų virš draudžiamų zonų, sako Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas.
Technologijų dirbtuvių „Green Garage“ atidarymas
Dronas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Ne, į šį klausimą nėra atsakyta, tai yra visiems galvosūkis. Niekas neturi tiek pajėgų. Tarėmės ne vieną kartą su visomis institucijomis, taip pat ir su specialiosiomis tarnybomis. Šis klausimas yra maksimaliai, kiek būtų galima, darbotvarkėje – daugiau siekiama ne kontroliuoti, o užblokuoti, padaryti neveiklų tą skraidymo aparatą jį identifikavus. Bet dabar tai yra procese, klausimas yra sprendžiamas, tačiau kaip išspręsti – klausimas retorinis“, – BNS sakė A.Šumskas.

Jis tvirtino, jog šiuo metu šį klausimą kartu su CAA bando spręsti Susisiekimo, Vidaus reikalų ministerijų, taip pat už saugumą atsakingų tarnybų atstovai. Anot jo, kol kas pasitikima, jog apie bepiločius orlaivius praneš visuomenė. A.Šumskas sakė, kad su šia problema susiduria visa Europa – jis priminė atvejį, kai spalio pabaigoje virš Prancūzijos branduolinių objektų net keliolika kartų buvo pastebėti bepiločiai orlaiviai.

Anot A.Šumsko, šiuo metu Vilniuje neskraidymo zonos nustatytos bepiločiams nustatytos virš valdžios institucijų, Valstybės saugumo departamento pastato Vytenio gatvėje, kitų objektų, šiuo metu vyksta derinimo procesai dėl Vilniuje esančių įkalinimo įstaigų. Vilniaus savivaldybės sprendimą nesekti kitų savivaldybių pavyzdžiu ir pačiai nenustatinėti tokių zonų jis vertino kaip logišką žingsnį.

„Vilniaus miestas šiuo atveju yra išskirtinis – kadangi beveik visas miestas įeina į skrydžių valdymo kontroliuojamą zoną, o mūsų taisyklėse iš esmės yra aprašyti reikalavimai tokioje zonoje. Kita vertus, yra nustatyta ir susisiekimo ministro įsakymu atskiros neskraidymo zonos virš Vyriausybės, Seimo, Prezidentūros. Tai Vilniaus miesto savivaldybei gal ir logiškas sprendimas“, – BNS sakė A.Šumskas.

„Scanpix“/AP nuotr./Dronas
„Scanpix“/AP nuotr./Dronas

Bepiločiams orlaiviams draudžiamas skraidyti zonas yra nustačiusios Alytaus, Ignalinos, Jonišikio, Kauno, Kėdainių, Kupiškio, Marijampolės, Plungės, Lazdijų, Šakių, Šalčininkų, Švenčionių, Ukmergės, Vilkaviškio rajonų, taip pat Alytaus, Kauno, Druskininkų miestų bei kitos savivaldybės.

CAA  šią vasarą patvirtino naujas taisykles bepiločiams orlaiviams, galiojančias sunkesniems nei 300 gramų aparatams, kuriomis virš tankiai apgyvendintų teritorijų leista skraidyti tik sertifikuotiems ūkinę, komercinę ar kitą specialią veiklą vykdantiems orlaiviams, nuotoliniu būdu valdomiems patyrusių pilotų. Lengvesniems orlaiviams taikomi tik tam tikri skrydžio aukščio bei nuotolio apribojimai greta tarptautinių aerodromų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?