Balandžio 19-ąją iš Kauno atplukdyta mobilioji prieplauka (debarkaderis) niekaip neranda naujų šeimininkų. Pirmasis jos nuomos konkursas baigėsi birželio 21-ąją, antrasis – rugpjūčio 1-ąją.
Abu kartus savivaldybė patyrė visišką fiasko: atėjus vokų su pasiūlymais atplėšimo laikui, paprasčiausia nebuvo ką atplėšti – norinčiųjų išsinuomoti prieplauką, užtikrinti laivų švartavimąsi šioje vietoje, keleivių įlaipinimą ir išlaipinimą, o gal net įrengti kavinę ar turizmo informacijos centrą neatsirado.
Kainą sumažino šešiskart
Kaip „15min“ informavo savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugų“ teisininkai, besidominčiųjų nuomos galimybe buvo, tačiau niekas nepateikė konkrečių pasiūlymų. Tolesnį sprendimą, ką daryti su prieplauką, privalės priimti Vilniaus savivaldybė.
Prieplauką siūlyta nuomotis penkeriems metams (2011–2015 m.) su galimybe sutartį pratęsti. Pradinė vieno mėnesio 1 kv.m kaina – 1 Lt (be PVM) (prieplaukos plotas 179,2 kv.m).
Beje, skelbiant pirmąjį konkursą nuomos mokestis buvo nurodomas beveik šešis kartus didesnis – tuomet pradinė 1 kv.m kaina per mėnesį buvo 5,70 Lt (be PVM).
Viską spręs meras
Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vyriausiosios specialistės Ingos Simanonytės teigimu, sprendimas, ką daryti su prieplauka, bus priimtas merui Artūrui Zuokui grįžus iš atostogų po dviejų savaičių. Tačiau kas bus nuspręsta, I.Simanonytė nedrįso spėlioti. Ši prieplauka esą yra praeitos kadencijos miesto tarybos palikimas, tačiau problemą, ką su ja daryti, tenka narplioti dabartiniams sostinės vadovams.
„Tikėtasi, kad nuleidus kainą, pavyks pritraukti verslininkų ir įrengti prieplaukoje kavinę. Tačiau taip neįvyko, todėl tikslesnę informaciją, ką miestas darys su ta prieplauka, turėsime tik merui grįžus ir surengus pasitarimą“, – kalbėjo I.Simanonytė.
Išeitys, anot jos, tėra dvi: surengti dar vieną konkursą ir siūlyti prieplauką išsinuomoti už dar mažesnį nuomos mokestį arba kreiptis į bendrovę „Akvalangas“ ir patraukliu traukos centru šalia Neries turėjusį tapti debarkaderį išmontuoti.
Reikia daugybės investicijų
Nerimi plaukiojančio garlaivio „Ryga“ kapitonas Leonas Benetis nesistebi, kad savivaldybės įsigyta prieplauka iki šiol neturi nuomininkų.
„Problema yra didžiulė. Kai tik prieplauka buvo atplukdyta, sakiau – savivaldybė nusipirko katę maiše. Pasidomėkite, kiek tokie debarkaderiai iš tikrųjų kainuoja: naujų kaina siekia apie 1 mln. Lt, sutvarkytas naudotas kainuoja apie 0,5 mln. Lt. Tai ne tokia kaina, kokią sumokėjo Vilniaus savivaldybė“, – kalbėjo L.Benetis.
Anot kapitono, norint prieplauką pritaikyti lankytojams reikėtų į ją investuoti dar bent kelis šimtus tūkstančių litų, o tai didelė suma. Be to, L.Benetis įsitikinęs, po 3–4 metų debarkaderiui prireiks kapitalinio remonto, teks remontuoti dugną, o tokių darbų Vilniuje nėra kur atlikti. Net ir metalo laužui prieplauką supjaustyti miesto centre nėra įmanoma.
Pavasarį nuneš ledai
Nuomininkas turėtų pasirūpinti ir debarkaderio saugojimo vieta žiemą, nes šalia Baltojo tilto jo palikti negalima – pavasarį prieplauką nuneš ledai.
„Įdėjus kelis šimtus tūkstančių galima kavinę įrengti, koncertus organizuoti. Tačiau koks verslininkas norės tiek investuoti į ne savo daiktą? O dar teks pasirūpinti ir technika, kuri debarkaderį rudenį ir pavasarį tampys, žiemą prižiūrėti ir saugoti“, – problemas, su kuriomis tektų susidurti nuomininkui, vardijo L.Benetis.
Anot jo, panašus debarkaderis Vilniuje jau buvo. Stovėjo Žirmūnuose, tačiau jį sudegino benamiai. L.Benetis svarstė, jog panašus likimas gali ištikti ir naująją prieplauką, jeigu ji nebus tinkamai saugoma.
Grandiozinis planas
Įsigyti mobiliąją prieplauką prieš metus nusprendė praėjusios kadencijos Vilniaus taryba, vadovaujama tuometinio mero Viliaus Navicko.
Tąkart taryba patvirtino žiemos uosto ir šešių mobilių prieplaukų sklypų Neries upės pakrantėse detaliuosius planus. Pagal juos žiemos uostą norėta įkurti Žirmūnuose, mobilias prieplaukas – Verkių regioniniame parke prie vandens malūno, prie buvusio elingo Kosciuškos gatvėje ties Vilnios santaka, prie Baltojo tilto, tarp Žvėryno ir Liubarto tiltų, netoli Vingio parko pėsčiųjų tilto ir prie Geležinio Vilko gatvės Vilkpėdėje. Mobilioji prieplauka atsirado tik prie Baltojo tilto, bet ir ji vilniečiams pasirodė nereikalinga.