Baimindamiesi galimo teroro akto, sostinės Rinktinės gatvėje įsikūrę prokurorai ėmėsi neįprastų saugumo priemonių.
Pastato architektas K.Lupeikis (kairėje) su generaliniu prokuroru |
Suvaržė ir įvažiavimą, ir įėjimą
Naujojoje prokuratūros būstinėje į požeminę automobilių stovėjimo aikštelę darbuotojams rytais leidžiama įvažiuoti tik iki 8 val.
Transporto priemonę galima pasiimti tik baigus darbą, po 16 val.
Nuo 8 iki 16 val. bet kokia automobilių migracija yra draudžiama.
Be to, užrakintas pagalbinis pastato šone esantis įėjimas, pro kurį būdavo labai patogu į darbą eiti tiems, kurie palieka mašinas aikštelėje šalia rūmų.Reikėtų labai profesionaliai užminuoti, išmanant visą inžineriją. Vienoje vietoje ką nors susprogdinus, aš abejoju, ar visas pastatas sugriūtų, gal tik skylė atsirastų, – svarstė K.Lupeikis.
„Ta tvarka įvesta pirmadienį, netrukus po to, kai kažkas driokstelėjo socdemų būstinėje. Iš pradžių ten viskas gana rimtai atrodė, todėl ir pas mus buvo imtasi saugumo priemonių“, – 15min.lt informavo neoficialūs portalo šaltiniai prokuratūroje.
Prie šios tvirtovės, kur įsikūrusi ne tik Generalinė, bet ir Vilniaus apygardos prokuratūra, praėjusią savaitę vyko D.Kedžio palaikymo akcijos.
Architektas ramina
Kaip byloja teroro aktų pasaulyje praktika, baisių kėslų turintys piktavaliai neretai stengiasi prasibrauti būtent į požeminius garažus. Ten patekti palyginti nesudėtinga, o juodais darbeliais galima užsiimti niekam nematant ir, svarbiausia, sprogdintojai tikisi fatališkų pasekmių.
– Kaip vertinate prokuratūros šeimininkų įdiegtą saugumo priemonę? – 15min.lt trečiadienį pasiteiravo Generalinės prokuratūros rūmų architekto K.Lupeikio.
– Negaliu vienareikšmiškai atsakyti. Tai įstaigos vidaus klausimas. Juk tai yra žinybinė, o ne viešoji automobilių statymo aikštelė.
87 milijonus litų kainavęs prokuratūros pastatas. |
– Ar projektuojant tokius pastatus numatomas galimų sprogimų, gaisrų pavojus?
– Panaudoti kažkokias spec. priemones, kad nesusprogdintų, neperšautų – iš užsakovų nebuvo tokių ypatingų pageidavimų.
Yra užtvaras, yra stebėjimo kameros, yra budėtojas – viskas kontroliuojama.
Konstrukcijos buvo įvertintos: ir visi priešgaisriniai dalykai, ir dūmų šalinimas, ir visos kitos priemonės, kurios priklauso, ten yra numatytos.
Beje, mes tikėjomės, kad jie pageidaus užsitverti labai didelę tvorą, kad niekas nevaikščiotų. Bet, kaip matote, tai neįvyko, ten tik labai kukli tvorelė – simboliškai aplink automobilių stovėjimo aikštelę. Tvorelė atriboja žmonių srautą, bet ji tikrai nėra tokia, kad negalėtum pakliūti į tą teritoriją.
Įvažiavimas į požemį veda pro paradinį įėjimą. |
– Ar būtent požeminis garažas yra pažeidžiamiausia, silpniausia šio pastato vieta?
– Tikrai nemanyčiau. Ten tiek gelžbetonio!
Kad visas pastatas sugriūtų, reikėtų labai profesionaliai užminuoti, išmanant visą inžineriją. Vienoje vietoje ką nors susprogdinus, aš abejoju, ar visas pastatas sugriūtų. Gal skylė kur nors ir atsirastų, lokali tokia. Na, čia priklauso nuo sprogmenų.
Savaitgalį prie prokuratūros vyko D.Kedžio rėmimo akcija. |
Nesu konstruktorius, todėl negaliu pateikti konkrečių skaičiavimų, bet tikrai garantuoju, kad silpnų vietų tame pastate apskritai nėra. Žinote, kaip mūsų konstruktoriai daro – jie kartais netgi dvigubą apsaugą duoda, kad tik kas nors neatsitiktų. Mes kartais netgi kariaujame tuo klausimu, kai jie per daug sustiprina konstrukcijas. Visur gelžbetonis, tad nežinau, kas dar gali būti stipriau.
Beje, požeminis garažas yra ne tik po pastatu, bet ir po aikštele šalia pastato. Numatyta, kad tas stogas gali atlaikyti netgi gaisrinius automobilius, sveriančius keliolika tonų. Konstrukcijos numatytos tokioms apkrovoms, kad gaisro atveju jie galėtų privažiuoti.