„Gėjai „Mes norime, kad visi vaikai užaugę būtų tokie kaip mes“, – skelbia tinklalapio refa.lt antraštė. Publikacija feisbuke pasidalyta daugiau nei 100 kartų, o peržiūrų skaičius siekia daugiau nei 100 tūkst.
Straipsnį refa.lt publikavo 2019 m. birželio 6 d., tačiau feisbuke juo aktyviai pradėta dalytis pastarosiomis dienomis. Tekstas pasirodė feisbuko grupėse „Lietuvos naujienos“, „Karštos naujienos Lietuvoje“, „Muzika mums“ ir „Tai žavi mus“.
Antraštės konstrukcija suponuoja, kad publikacijoje bus pateikiama homoseksualių vyrų citata, kurioje pasirodys pavadinime kabutėse pateikta frazė. Tačiau taip nėra.
Refa.lt pažodžiui pateikiamas naujienų portale tv3.lt 2019 m. birželio 8 d. publikuotas tekstas, kurio pavadinimas: „Skandalingos eitynės Lietuvoje: nuo kryžiaus iki aidinčių šūvių“.
Nei refa.lt, nei tv3.lt tekstuose nėra pavadinime kabutėse pateikiamos informacijos. Tai reikštų, kad publikacijos antraštė – klaidinanti.
Pigus būdas užsidirbti
Apie refa.lt esame rašę ir anksčiau. Praėjusiais metais į mūsų akiratį buvo patekusi ne viena tinklalapyje pasirodžiusi publikacija. Tinklalapyje dažnai publikuojama informacija, kurios vienintelis tikslas yra populiarumas, nustumiant tikslus sakyti tiesą ar informuoti užnugarin. Daugiau apie tai – čia.
Skaitytojams klaidinti pasirenkamos žemiausią bendrą vardiklį turinčios istorijos: kartojama pasenusi ar melaginga informacija apie garsenybių mirtis ir rezonansines žmogžudystes, šmeižiamas partizanų atminimas, meluojama net apie orą. Melaginga informacija nuolat kartojama.
Pavyzdžiui, publikacija, susijusi su įtariamuoju Ievos Strazdauskaitės nužudymo byloje Leonu Bieliausku, socialiniuose tinkluose publikuota penkis kartus per mėnesį. Publikacijoje pasinaudota senu vaizdo įrašu, naujos informacijos – nė krislo.
Tokio tinklalapio tikslas – užsidirbti. Įvertinus unikalių refa.lt lankytojų skaičių, atvertų puslapių, pateikiamų reklamos vienetų skaičių ir reklamos kainą, gauname, kad pajamos iš internetinės reklamos per mėnesį gali atnešti 500–700 eurų.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programa, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.