2017 10 02

R.Paleckio idėja Lietuvai: rezultatai pasiektų visus

Didelėms šalims nesunku būti pastebėtoms, o štai mažoms reikia pasistengti, kad būtų matoma ir lengvai atpažįstama šalis, toks, pasak LRT generalinio direktoriaus pavaduotojo Rimvydo Paleckio, ir turėtų būti Lietuvos tikslas. Tam pasiekti jis turi dvi idėjas, vieną kurių pasufleravo dukra.
Rimvydas Paleckis
Rimvydas Paleckis / Vytenio Radžiūno/LRT.lt nuotr.

„Idėją“ R.Paleckis sako suprantantis kaip žodžio „tikslas“ sinonimą: tikslus turi žmonės, bendruomenės ir valstybės. „Idėja Lietuvai – tarsi tikslas, toks, kokiu buvo siekis įstoti į Europos Sąjungą, NATO ar išsivaduoti iš buvusios Sąjungos. Tie tikslai – pasiekti, ir žmonės tarsi pajuto tuos privalumus, kiekvienas pradėjo siekti savo tikslo. Valstybė lyg ir liko be idėjos, todėl pati iniciatyva yra sveikintina.

Vienas iš tikslų, galinčių vienyti žmones (nes tai turbūt ir yra vienas šios iniciatyvos siekių), galėtų būti tai, kad Lietuva vėl taptų matoma. Didelėms šalims nesunku būti matomomis. Mažoms šalims tai – daug kartų sunkiau“, – dėmesį atkreipia pašnekovas.

Tad R.Paleckio idėja Lietuvai – tapti atpažįstama, matoma ir žinoma šalimi. „Kad nereiktų net ir Vokietijoje, jau nekalbant apie kitas šalis, aiškinti, kas ta Lietuva ir iš kur tu esi, nes vis dar tenka tai daryti“, – pastebi jis.

Tam pasiekti gali būti daug kelių, bet vienas LRT generalinio direktoriaus pavaduotojo siūlomų variantų – laimėti „Euroviziją“. Šią idėją, kaip pats pasakoja, jam pasiūlė keturiolikmetė dukra. „Jei visi susivienytų, išsikeltų tikslą laimėti „Euroviziją“, tikrai tikiu, kad jį galima būtų pasiekti ir taip nuskambėti pasaulyje. Žinoma, momentiškai, bet vis tiek geriau, negu nieko“, – pastebi pašnekovas.

Dukters mintis R.Paleckiui pasufleravo ir kitą Lietuvos žinomumo skatinimo idėją. „Pakelti Lietuvos futbolą iki tokio lygio, kad Lietuvos vardas vėl skambėtų, nes būtent per futbolą, o ne krepšinį, deja, gali būti atpažįstamas pasaulyje“, – mano pašnekovas.

R.Paleckio teigimu, čia taip pat – vienybės ir pastangų klausimas. „Su futbolu reikia užsiimti. Puikus islandų pavyzdys – dar mažesnė už mus šalis puikiai pasirodė Europos čempionate ir taip nuskambėjo, kad iki šiol visi atsimena, kaip jie žaidė, kaip sirgaliai palaikė, jų vikingų šūkius su efektingais plojimais, kurių vaizdo įrašų peržiūros „Youtube“ – milijoninės. Tai – ko mums reikia. Į tai reikia orientuoti ir visuomenę: kad futbolui reikia pinigų, kad reikia remti, ugdyti vaikus, investuoti į vaikų mokyklas, nebarstyti futbolininkų, o auginti juos čia ir iš to lipdyti rinktinę. Tik su pinigais ką nors gali pasiekti, tačiau investicijos pirmiausiai turi būti į vaikus“, – įsitikinęs R.Paleckis. Jo žodžiais, futbolas galėtų pasitarnauti tarsi prekės ženklas, prie kurio prikabinus žodį „Lietuva“, būtume labiau matomi, atpažįstami.

„Žmonės domėtųsi, atvyktų, paskui futbolą važiuoja visas pasaulis. Galime pretenduoti į Europos čempionatą. Jei krepšinio čempionatą surengėme, kodėl negalime išsikelti tikslo surengti Europos futbolo čempionato Lietuvoje?“ – svarsto R.Paleckis.

Jo įsitikinimu, tai – konkretūs dalykai, kuriuos galima įgyvendinti, tam tereikia valios ir supratimo, kodėl tai reikia daryti, o gauti rezultatai pasiektų visus.

„Turėtume telktis į konkrečius dalykus. Pvz., emigracija neturėtų būti didelė mūsų problema. Pasaulis atviras, žmonės ne emigruoja, o migruoja. Išvažiuoja, grįžta ir tai – natūralu. Regis, dar Romos imperijos laikais romėnai yra pasakę, kad žmogaus tėvynė yra ten, kur jis gerai jaučiasi. Nieko blogo tame pasakyme nematau. Nesakau, kad reikia palikti tai, kas brangu, bet nereikia jaudintis, kad žmonės kažkur kitur susikūrė geresnį gyvenimą ir toliau jaučiasi lietuviais. Svarbu, kad jie norėtų grįžti į Lietuvą, to ir reikia siekti: kad jie čia gerai jaustųsi, kad didžiuotųsi šalimi“, – kalba LRT generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų