„Matau diskusijas, kurios kyla dėl neva naujų tvarkų, kaip veiks viešojo transporto bilietų sistema. Dabartinė sistema yra lūžtanti, nesaugi, ją reikia keisti, ir tas bus padaryta. Tačiau naujų prievolių keleiviams įvedinėti nėra jokio reikalo, ir todėl to nebus. Srautus galima matuoti kitais, šiuolaikiniais, keleivių neapkraunančiais būdais.
Bus labai rimta kalba su pro šalį pridžiazavusia ir į melodiją net po pastabų nesugrįžtančia vadovybe“, – feisbuke rašė jis.
Protestuojantys prieš artėjančias naujoves vilniečiai jau pradėjo kurti ir pasirašinėti peticiją – ji antradienio vidurdienį turėjo beveik 3,5 tūkst. parašų.
Renkami parašai po peticija
„Prieštarauju dėl ketinamos naujai įvesti elektroninio bilieto žymėjimo tvarkos kas kartą įlipant į transporto priemonę, net jei tai ilgalaikis bilietas. Tai apsunkina naudojimosi viešuoju transportu paslaugas, ir yra neadekvatu bei žalinga viešojo transporto keleiviams. Prašau atsisakyti tokios tvarkos, siekiant darnos ir patogaus keliavimo viešuoju transportu“, – rašoma peticijoje.
„Naujovės turi palengvinti keleiviams naudotis viešuoju transportu, o ne apsunkinti.“
„Visiška nesąmonė ta nauja tvarka, daugelis spjaus į tą viešąjį transportą ir automobiliu naudosi dar dažniau ar net tiesiog pradės važinėti automobiliais. Sprendimas nelogiškas, jei nori padaryti patogu viešąjį transportą ir pervilioti nuo automobilių. Kaip yra jų siekis.“
„Aš vėl sėsiu į savo automobilį.“
„Šiais skaitmenizacijos laikais už 8 mln. nuperkama pasenusi sistema tik apsunkinanti keleivius viešajame transporte!? O dar agituoja naudotis viešuoju transportu!“
„Pažymėti bilietą kiekvieną kartą man bus labai nepatogu, nes blogai matau. Turėsiu ilgai ieškoti to komposterio su nelengvais krepšiais rankose turėsiu blaškytis po autobusą ir trukdysiu kitiems keleiviams ramiai važiuoti.“
Tokie ir dar daugiau komentarų pasipylė po minėta peticija puslapyje peticija.lt.
O štai 15min skaitytojas Miroslavas atkreipė dėmesį į dar vieną detalę. Jo teigimu, čia būsią ir duomenų apsaugos pažeidimų, nes naujoji sistema vykdys nuolatinį naudotojų sekimą, kadangi bilietai leidžia identifikuoti keliaujantį žmogų, vadinasi, ir stebėti jo judėjimą mieste viešuoju transportu.
D.Meiželytės kritika
Savo nuomonę šiuo klausimu išsakė ir peticiją pasirašė Vilniaus miesto tarybos narė Donalda Meiželytė. Savo argumentus ji išdėstė socialiniuose tinkluose. Jos teigimu, naujoji „Susisiekimo paslaugų“ tvarka apsunkins keleivių gyvenimą.
„Suprask, kad net ir metinį bilietą turėdamas turėsi jį kiekvieną kartą įlipęs į viešąjį transportą žymėti. Ir kas bus, jei aktyvuoto mėnesinio ar metinio bilieto Vilniečio kortelėje nepažymėsi? Baudą išrašys ar kaip? Juk už kelionę jau sumokėta!
Tai sugalvojo tie, kurie viešuoju nesinaudoja ar naudojasi tik pramogai. Pamatytų, kaip tėvai Vilniečio korteles vaikų kuprinėse užkiša, kad anie tik jų netraukinėtų ir nepamestų. Pamėgintų jie moters rankinuke rasti tą kortelę per 5 minutes. Žiemą koks čia patogumas pirštines nusimauti, kuistis rankinuke, o jei dar piko metu, brautis iki bilietų žymėjimo terminalo?“ – klausė ji.
Apie tai, kas keistųsi įdiegus naująją sistemą, skaitykite čia: Vilniuje įvedama nauja e. bilieto sistema: kas keisis?
Žymėti teks visus bilietus
„Kiekvieną kartą įlipus į autobusą reikės pasižymėti bilietą. Jeigu keleivis turės trumpalaikį bilietą, (...) niekas nesikeis. Turint ilgalaikį bilietą, jį reiks pasižymėti kiekvieną kartą įlipus į viešąjį transportą“ , – praeitą savaitę BNS apie naująją sistemą sakė savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU) komunikacijos specialistė Greta Vasiliauskaitė.
Įdiegus naują sistemą, turimą bilietą – trumpalaikį, ilgalaikį ar esantį mobiliosiose programėlėse – reikės pažymėti, nepriklausomai nuo to, ar turimas bilietas yra aktyvuotas ar neaktyvuotas.
„m.Ticket turės QR kodą ir lygiai taip pat keleivis, nusipirkęs trumpalaikį bilietą, (...) atsidarys programėlę, pasispaus ant dinaminio kodo, prieis prie naujojo komposterio ir prie kameros pridės tą kodą ir tuo pačiu metu įvykis ir bilieto aktyvavimas, ir žymėjimas“, – teigė G.Vasiliauskaitė.
Sistema jau diegiama
„Susisiekimo paslaugos“ skelbia, kad sistema jau pradėta diegti, viešojo transporto priemonėse atsiranda naujų komposterių.
Sistemą planuojama įdiegti gegužės pabaigoje. Pasak įmonės, ji leis išvengti dabartinės e. bilieto sistemos dažno susidūrimo su gedimais ir techniniais sutrikimais.
„Faktas, mes suprantame, kad nepatogumų kils, nes formuosis naujas įprotis. Duosim šiam įpročiui susiformuoti pusę metų, jeigu matysime, kad neužteks pusmečio, duosime ilgesnį laikotarpį“, – kalbėjo JUDU atstovė.
Šią sistemą diegia Estijos įmonė „Ridango“, sėkmingai įdiegusi e. bilietų sistemą Klaipėdoje (2020 m.), Kijevo (2020 m.) ir Tartu (2019 m.) viešajame transporte.
Projektas vykdomas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą. Įrangos ir montavimo darbų kaina siekia per 4,5 mln. eurų, apie 3,7 mln. eurų iš jų yra finansuojami Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.
Pasak JUDU, sistemos ir jos diegimo suma siekia 1,9 mln. eurų, bendra viso projekto vertė – virš 7 mln. eurų.