Anot jo, VVT streikas tampa išbandymu visai Lietuvai.
„Aš, tiesą sakant, dar galbūt konsultuosiuos ir su premjere ir socialinės apsaugos ir darbo ministre apie tai, nes aš puikiai matau, kad visa ši situacija tampa kaip ir Lietuvos tokiu išbandymu ir testu, nes aš gaunu laiškus iš kitų profesinių sąjungų, kurios man įrodinėja, kad už streiką turi apmokėti darbdavys ir tai man atrodo iš principo labai nenaudinga ir pakirsti nei daugiau nei mažiau visuomenės pamatus“, – trečiadienį LRT radijui sakė R.Šimašius.
„Jeigu užmiršime, kad darbu yra sukuriama vertė ir darbu mes tarnaujame kitiems, o ne streikais, tai tada mes toli nenuvažiuosime, mūsų ekonominė gerovė čia greitai išsisems ir baigsis“, – pridūrė jis.
Nuo gruodžio 5-osios vykstant VVT darbuotojų streikui bendrovės vadovybė ir profesinė sąjunga neranda bendro sutarimo dėl jo nutraukimo sąlygų, o paskutinėmis derybų dienomis iškilo streikuojančių darbuotojų atlyginimo klausimas.
„Finansiškai pražūtinga ir moraliai visiškai neteisinga būtų mokėti nedirbantiems žmonėms už streiką (...) Faktas yra, kad jie keleivių neaptarnauja šiandien, tai yra labai svarbu“, – sakė R.Šimašius.
Meras sako, kad įmonė neturi iš ko mokėti, nes streiko moka baudas ir negauna apmokėjimo už paslaugas.
„Viskas dabar priklauso nuo profsąjungų, ginčo objektas iš esmės yra ar bus apmokėta už streiko dienas. Tai yra ne tik principo reikalas, bet ir finansų rimtų reikalas, nes įmonė tai patiria sąnaudas dideles, dėl to, kad moka baudas ir negauna apmokėjimo už paslaugas natūraliai, iš ko mokėti kaip ir neturi“, – sakė Vilniaus meras.
Jis teigia, kad streikuojantiems darbuotojams mokėti žadėjo profesinės sąjungos vadovas.
„Drįsčiau priminti, kad profesinės sąjungos vadovas pats prieš porą savaičių sakė, kad suprantama, kad įmonė nemokės už streiką, tai pažadėjo visiems darbuotojams po 40 eurų už streiko dieną. Tai dabar nežinau, ar turi tuos eurus, ar neturi, bet panašu, kad norima tą naštą perkelti ant mokesčių mokėtojų“, – kalbėjo R.Šimašius.
Pasak jo, kelios dešimtys streikuojančių darbuotojų šią savaitę jau grįžo į darbą.
„Kelios dešimtys žmonių bent jau užvakar grįžo į darbą, bet, aišku, yra per mažai, kad būtų pilna apimtimi teikiamos paslaugos“, – sakė R.Šimašius.
VVT profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius sako, kad konsultacijų objektu išliko streikuojančiųjų darbuotojų apmokėjimo klausimas.
„Nesame užsispyrę, ieškome kompromiso. Esame derybose. Profsąjunga deda visas pastangas, kad būtų greičiau užbaigtos derybos ir paskutiniai nesutarimai, į gatves išriedėti visas transportas“, – BNS antradienį sakė profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.
VVT profsąjunga dėl geresnių darbo sąlygų protestuoja dvi savaites, siekdama su įmone sudaryti kolektyvine sutartį.
Bendrovė skaičiuoja, kad viena streiko diena jai kainuoja apie 150 tūkst. eurų negautų pajamų.
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veža įprastu grafiku.