„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2014 12 05

Rinka užpildyta: verslininkai rado kuo pakeisti stiprų odekoloną

Dvejus metus svarstytos Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos, kuriomis draudžiama nestacionariose mažmeninės prekybos vietose prekiauti alkoholio gaminiais, įsigaliojo jau prieš mėnesį, tačiau kosmetinis spiritas iš kioskų nedingo – priešingai, po lapkričio 1-osios kioskininkai pasitiko savo pirkėjų „kontingentą“ atsinaujinusiu asortimentu.
Geriamoji kosmetika
Kosmetika ar alkoholis?

Prie aptriušusių kioskų, prisišliejusių prie prekybos centro Žirmūnuose, žvarbų vakarą būriuojasi trys vidutinio amžiaus vyrai. Vienas iš jų vogčiomis kažko gurkšteli iš nedidelio plastmasinio butelio, tada perduoda kitam. Vyrai atrodo linksmai nusiteikę ir mielai leidžiasi užkalbinami.

„Geriam, kad nebūtų šalta. Orai juk atvėso. Gal ir jūs norit paragauti?“ – pasiūlo kauštelėję vyriškiai ir prapliumpa juoku.

Iškalbingiausias iš šios trijulės – 54-erių Pranas nė nebando slėpti, kad geria burnos skalavimo skystį. Paprašyti ir butelį su šviesiai oranžinės spalvos skysčiu parodo. Ant 0,5 litro talpos plastmasinio butelio užrašyta: „BF Light Classic burnos skalavimo skystis, 20% vol“.

Pranu prisistatęs pusamžis vyras neslepia: jie mieliau gurkšnotų stiprų vyną iš parduotuvės, bet kad šis – du tris kartus brangesnis.

„O štai šitas butelaitis vos du litus kainuoja“, – priduria jis.

„Stumbro“ nuotr./Alkoholis
„Stumbro“ nuotr./Alkoholio pramonės produkcija odekolono mėgėjams per brangi.

Prisitaikė itin greitai

Seimas nuo lapkričio 1-osios uždraudė kioskuose prekiauti odekolonais ir burnos skalavimo skysčiais, kuriuose alkoholio koncentracija yra didesnė nei 20 procentų. Dėl to iš kioskų lentynų greitai dingo stiprūs spirituoti skysčiai – kosmetikos, parfumerijos ar buitinės chemijos priemonės, kurios buvo vartojamos kaip alkoholinių gėrimų pakaitalai, rašoma VšĮ „Lietuva be šešėlio“ pranešime.
 

Stiprūs odekolonai ir losjonai iš prekybos kioskų dingo, bet apsukrūs verslininkai iš karto pasiūlė jiems alternatyvą – tokius pat pigius ir vos kelis litus kainuojančius, bet leistinos 20 proc. ribos neviršijančius kosmetinio spirito produktus. 

Tai jau ne pirmas kartas, kai šio prieštaringai vertinamo verslo atstovai nustebina itin greitu prisitaikymu prie pasikeitusių prekybos sąlygų. Štai prieš keletą metų Valstybinė ne maisto produktų inspekcija aptikusi etikečių ženklinimo pažeidimus nurodė išimti iš prekybos kelių pavadinimų kosmetinius spiritus. Inspekcija tąkart nustatė, kad kosmetinio spirito produktų išvaizda, spalva, pakuotė ir net skysčių kvapas priminė maistui skirtus gėrimus.

Tuo tarpu iš Lenkijos kosmetinio spirito produktus importuojanti UAB „Bene Factum“ į tai sureagavo paprastai – tik pakeitė etiketes, kad jos nebeužkliūtų kontrolieriams, ir toliau lyg niekur nieko tiekė prekybos vietoms tokios pat sudėties spiritą.

Lietuviai pigaus odekolono suvartoja tiek, kad gali pamanyti, jog jie skutasi keliasdešimt kartų daugiau negu vakariečiai.

Skustasi keliasdešimt kartų daugiau

Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės Toksikologijos centro vadovas dr. Robertas Badaras mažiau nei prieš pusmetį mėgino atkreipti politikų ir visuomenės dėmesį, kad medikai kone kasdien susiduria su pacientais, kurie į gydymo įstaigas patenka dėl svaiginimosi kosmetiniu spiritu – stipriu alkoholiu, kuris lapkričio 1-osios buvo legaliai prieinamas ištisą parą visiems pirkėjams, net ir nepilnamečiams.

Toksikologas tuomet pabrėžė, kad lietuviai pigaus odekolono suvartoja tiek, kad gali pamanyti, jog jie skutasi keliasdešimt kartų daugiau negu vakariečiai. Pagal spirituotų kosmetinių skysčių vartojimo vietoje alkoholinių gėrimų mastą Lietuva lig šiol rikiavosi šalia tokių šalių, kaip Rusija, tuo tarpu ne tik Vakaruose, bet ir kaimyninėse Latvijoje bei Estijoje ši problema jau beveik neegzistuoja.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs