2019 11 07

Naujam gyvenimui prikelia senas tragedijas – auditorija masinama žodžiu „žudyti“

Žiniasklaidos pareiga pranešti ne tik malonias naujienas, todėl straipsnių apie smurtinius nusikaltimus netrūksta. Vis dėlto praeities tragedijų prikėlimas naujam gyvenimui dažnai tėra makabriškas būdas populiarumui didinti.
Kaune rastas nušautas R.Morkevičius
Nusikaltimo vieta

Paskutinėmis spalio dienomis tinklalapis refa.lt skaitytojų dėmesiui pateikė tris publikacijas. Nors tinklalapis save pristato kaip publikuojantį naujienas, nė vienos iš trijų publikacijų taip pavadinti negalima.

15min nuotr./Refa.lt publikacijų antraštės
15min nuotr./Refa.lt publikacijų antraštės

Naujausia informacija – praėjusių metų birželio, seniausia – trejų metų senumo. Visos trys publikacijos apie itin daug dėmesio sulaukusias Lietuvoje įvykdytas žmogžudystes. Skaitytojų dėmesį kausto pavadinimuose naudojamos žodžio „žudyti“ variacijos.

Nuorodos į tinklalapio turinį paskelbtos socialinio tinklo grupėse „Londoniečiai“, „Londono lietuviai“ bei išimtinai refa.lt turinį platinančiame feisbuko puslapyje „Lietuvos naujienos“. Bendra su publikacijomis atliktų veiksmų socialiniame tinkle suma siekia 2,5 tūkst.

Tai reiškia, kad savo naujienų sraute tinklalapio bandymą pasipelnyti iš tragedijų matė keli tūkstančiai feisbuko vartotojų.

15min nuotr./Įrašas feisbuko grupėje „Londoniečiai“
15min nuotr./Įrašas feisbuko grupėje „Londoniečiai“

Įprastas braižas

Kaip jau tapo įprasta, refa.lt publikacijų autoriai nesivargina rašyti teksto. Vietoj to pateikiami naujienų portalo lrytas.lt vaizdo reportažai atitinkama tema.

Publikuotos naujienos socialiniuose tinkluose skelbiamos ne vieną kartą. Pavyzdžiui, 2017 m. vaizdo įrašas, susijęs su įtariamuoju Ievos Strazdauskaitės nužudymo byloje Leonu Bieliausku, socialiniuose publikuotas penkis kartus.

„Lietuvos naujienos“ refa.lt tekstą, kuriame nėra nurodoma, kad dalijamasi senu vaizdo įrašu, pasidalijo dukart. Jungtinėje Karalystėje gyvenantiems lietuviams skirtoje feisbuko grupėje naujieną platina Haroldo Kontauto vardu pasivadinusi socialinio tinklo anketa.

15min nuotr./Haroldas Kontauto žinutė
15min nuotr./Haroldas Kontauto žinutė

Šios anketos valdytojas spalio pradžioje susisiekė su 15min redakcija po vieno iš straipsnių apie melagingą refa.lt turinį bei sarkastiškai dėkojo už tinklalapio reklamą.

Nors negalima to teigti 100 proc., turime pagrindo manyti, kad H.Kontauto anketa – marionetinė, valdoma trečiųjų asmenų.

Ta pati anketa užsienio lietuviams platino ir kitas dvi publikacijas. Nė vienoje jų nėra pažymėta, kad pateikiama informacija yra pasenusi.

15min nuotr./Publikacijos apie I.Strazdauskaitės bylą pasidalinimai
15min nuotr./Publikacijos apie I.Strazdauskaitės bylą pasidalinimai

Vienintelis būdas, kuriuo refa.lt skaitytojai gali sužinoti skaitą pasenusį turinį – paspausti ant vaizdo įrašo ir pasižiūrėti, kada šis buvo įdėtas į „Youtube“ platformą.

Papildomas uždarbis

15min jau rašė, kad refa.lt ir „Lietuvos naujienos“ veikia išvien, siekiant padidinti tinklalapio lankytojų srautą. Skirtingais vertinimais iš reklamos pajamų tinklalapio savininkai kasmet gali surinkti kelis tūkstančius eurų.

15min nuotr./Refa.lt skiltis „apie mus“
15min nuotr./Refa.lt skiltis „apie mus“

Feisbuke žiniasklaidos ir naujienų įmone pristatantis puslapis nurodo susijęs su regioniniu laikraščiu „Lietuvos naujienos“, kurį leidžia UAB „Naujienų akcija“, priklausanti žiniasklaidos bendrovių grupei „Kavo media“.

Nė vieno šių darinių aptikti Registrų centro Juridinių asmenų registre nepavyko. Apie ryšius su refa.lt neužsimenama.

Anksčiau puslapio administratoriumi buvo nurodomas Viktoro Kit feisbuko profilis, ne kartą platinęs „Lietuvos naujienos“ turinį. Tačiau po vienos iš 15min publikacijų apie tinklalapį šis ryšys buvo pašalintas.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programa, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis