Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 11 08

Reabilitacija „Energetike“: po operacijos vaistų neturėjo – pasiūlė nusipirkti vaistinėje už 4 km

Reabilitacija sveikatos centre „Energetikas“ 15min skaitytojui Antanui smarkiai apkarto. Vyrui esą teko pačiam rūpintis pooperaciniais vaistais, kelis kilometrus pėdinant iki vaistinės. Be to, paciento tikinimu, sanatorijoje nebuvo specialisto, galinčio pašalinti kateterį. Tai – jau ne pirmas kartas, kai pacientai lieja nepasitenkinimą dėl nekokybiškų sanatorijos paslaugų. „Energetiko“ direktorė žada vidinį patikrinimą.
Ligonis.
Ligonis. / 123RF.com nuotr.

15min skaitytojas Antanas atvirai pasakoja, kad spalio 10 dieną Vilniaus universiteto Santaros klinikų Nacionaliniame vėžio institute jam buvo atlikta prostatos pašalinimo operacija. Priežastis – piktybinis navikas.

Po savaitės, spalio 17-ąją, pacientas buvo išrašytas iš ligoninės. Jam paskirta reabilitacija.

„Pasirinkau Šventosios „Energetiko“ įstaigą. Į ją atvykau spalio 19 dieną, penktadienį, 16:00 valandą. Be budinčio gydytojo apžiūros buvau paskirtas į palatą“, – pasakoja Antanas.

Vaistų, deja, negavau. Gydytojas manęs neįspėjo, kad šeštadienį vaistinė uždaryta!

Kitos dienos rytą budinčio gydytojo, kurio pavardės nežino, nes jis esą nebuvo prisisegęs kortelės, pacientas paprašė jam priklausančių vaistų „Palin“. Juos buvo paskyręs operaciją atlikęs bei reabilitacijai siuntęs gydytojas.

„Kadangi tokių neturėjo, gydytojas pasiūlė man nueiti į Šventosios „Gintarinę vaistinę“ nusipirkti pačiam“, – dėsto Antanas ir pažymi, kad tuo metu jam iš šlapimo pūslės buvo išvestas kateteris, o skausmingas pooperacinis pjūvis neleido laisvai judėti.

123rf.com nuotr./Vaistai
123rf.com nuotr./Vaistai

Nepaisant to, Antanas ryžosi beveik 4 kilometrų kelionei į vaistinę pėsčiomis.

„Vaistų, deja, negavau. Gydytojas manęs neįspėjo, kad šeštadienį vaistinė uždaryta! – akibrokštu stebisi vyriškis. – Laimė, tądien registratūros darbuotoja važiavo į Palangą ir pažadėjo vaistų nupirkti, primindama, kad už juos man teks susimokėti.“

Lyg turėtų iš ko rinktis, pagalvojo Antanas. Žinoma, kad jis sutiko ir po keleto valandų vaistų šiaip ne taip gavo.

Slaugytoja apšaukė dėl sutrukdymo?

Tos pačios dienos vakarą, apie 21 valandą, Antaną surietė stiprūs skausmai – diegė pilvo apačią.

„Greičiausiai nuo tų kilometrų iki Šventosios vaistinės ir atgal“, – svarsto vyras.

Paprašyta pagalbos ji mane apšaukė, kad trukdau.

Susirūpinęs savo būkle jis nuskubėjo pas budinčią slaugytoją. Budinčios gydytojos, galėjusios padėti pooperaciniam ligoniui su skausmais, pasak Antano, įstaigoje jau nebuvo.

„Paprašiau, kad duotų ką nors nuo skausmo. Slaugytoja poste tuo metu dėliojo tabletes į dėžutes. Paprašyta pagalbos ji mane apšaukė, kad trukdau, kad dėl manęs viską teksią skaičiuoti iš naujo“, – pasakoja Antanas ir tikina pasijutęs kaltas. Todėl atsiprašė ir pasakė, kad ateis vėliau.

„Bet slaugytoja atidėjo savo darbą ir, nusivedusi mane į šalia esantį procedūrinį kambarį, stovinčiam suleido vaistų nuo skausmo. Išsiskyrėme be žodžių. Nuotaikos buvo nekokios, tačiau man pavyko užmigti!“ – džiaugiasi pacientas.

Atsisakė sanatorijos paslaugų

Išrašydamas iš gydymo įstaigos Antaną operavęs daktaras pacientą esą informavo, kad kateterį iš šlapimo pūslės turės išimti „Energetike“ esantis specialistas. Tai turėjo būti atlikta po 10–12 dienų po operacijos, t.y. spalio 20–22 dienomis.

Vida Press nuotr./Prostatos vėžys
Vida Press nuotr./Prostatos vėžys

„Spalio 20 dieną paklausiau daktaro, kada būsiu priimtas urologo. Sužinojau, kad urologas, galintis atlikti šią procedūrą, bus tik spalio 30 dieną“, – dėsto Antanas.

Nenorėdamas rizikuoti savo sveikata (paūmėję skausmai pilvo apačioje, kraujingos išskyros iš kateterio, nepakeliamas šaltis kambaryje-palatoje) jis nutarė atsisakyti sanatorijos paslaugų ir vykti į Vilnių ieškoti medicininės pagalbos.

Mane užtikrino, kad juos išsiuntė paštu. Laukiu.

Sekmadienį, spalio 21 dieną, Antanas teigia paprašęs iki jo išvykimo paruošti medicininių dokumentų išrašą.

„Pirmadienį 16 val. užėjau į gydytojos kabinetą nr. 222, gydytoja neradusi jokių su manimi susijusių dokumentų nusiuntė atgal į registratūrą dar kartą paprašyti dokumentų. Kai nusileidau į registratūrą, pirmame aukšte ten sėdinti persona nesiteikė man padėti. Tik paprašė padiktuoti adresą Vilniuje, kur pažadėjo viską atsiųsti“, – sako Antanas.

Trečiadienį, spalio 31-ąją, dokumentų jis dar nebuvo gavęs: „Bet vakar mane užtikrino, kad juos išsiuntė paštu. Laukiu.“

Prie sanatorijos trūkumų vyras mini ir nekokybišką maistą: „Išvykdamas į sanatoriją svėriau 74,5 kg, o sugrįžęs namo – 70 kg.“

Komentuoti negali, bet aiškinsis

Sanatorijos „Energetikas“ vadovė Gintautė Matulevičiūtė 15min skambutį sutiko geranoriškai, tačiau pažymėjo, kad konkretaus paciento sveikatos būklės ir gydymo aplinkybių be jo raštiško sutikimo komentuoti negali.

„Remiantis bendruoju domenų apsaugos reglamentu išsamiai komentuoti galime tik gavę sutikimą“, – apgailestavo G.Matulevičiūtė ir atkreipė dėmesį, kad asmeniškai į ją pacientas nesikreipė. Įstaigos administracija iki šiol nėra gavusi ir raštiškos pretenzijos.

Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Šventoji
Alvydo Januševičiaus / 15min nuotr./Šventoji

Antanas 15min sakė, kad dabar yra labiausiai susikoncentravęs į savo sveikatos būklę. Be to, nekantriai laukia išrašo iš įstaigos, kuris esą išsiųstas paštu. Be jo vyras negali gauti reabilitacijos paslaugų kur nors kitur.

„Tikrai jokių sutikimų niekam nesiuntinėsiu. Tenorėjau papasakoti savo istoriją“, – aiškina vyras.

Savo ruožtu G.Matulevičiūtė pažadėjo įstaigoje atlikti vidinį tyrimą: „Pacientas pateikė pakankamai daug duomenų apie save, todėl galime suprasti, kas tai per žmogus. Aiškinsimės.“

Tarnyba turėjo pastabų

Valstybinė ligonių kasa gegužę buvo gavusi anoniminį gyventojo kreipimąsi dėl sveikatos centro „Energetikas“. Skundą persiuntė Seimo Antikorupcijos komisija.

VLK pavedė Klaipėdos teritorinei ligonių kasai atlikti neplaninį patikrinimą. Be to, minėtą kreipimąsi persiuntė pagal kompetenciją nagrinėti Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai (VASPVT).

„Akreditavimo tarnyba reiškia susirūpinimą dėl pateiktų faktų ir savo iniciatyva atliks neplaninį pacientui teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės patikrinimą. Tik po tyrimo tarnyba galėtų pateikti pagrįstas išvadas, nes kiekvienas paciento skundas ir jo klinikinis atvejis reikalauja kruopštaus bei išsamaus tyrimo, vertinant visus susijusius paciento medicininius dokumentus ir juose esančius įrašus, teisės aktus bei specialistų medikų išvadas“, – 15min sakė VASPVT direktorė Nora Ribokienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Sveikatos apsaugos viceministrė Nora Ribokienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Sveikatos apsaugos viceministrė Nora Ribokienė

Be to, ji atkreipė dėmesį, kad sveikatos centre „Energetikas“ Akreditavimo tarnyba šiais metais jau yra atlikusi patikrinimą ir jo metu nustačiusi pažeidimų, susijusių su netinkamu asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu bei specialistų kvalifikacija.

„Energetiko“ vadovė G.Matulevičiūtė neslėpė, kad Akreditavimo tarnybos patikrinimas buvo.

„Tačiau pastabų dėl nekvalifikuotų specialistų tikrai negavome. Gavome pastabų, kad reikia kai ką atnaujinti, pratęsti, kursus iki kada pasibaigti. Tai – nedideli dalykai. Aišku, tvarka yra tvarka ir stengiamės jos paisyti. Tačiau tikrai nebuvo nei baudų, nei kalbų apie licencijos stabdymus“, – garantavo G.Matulevičiūtė.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Valstybinė ligonių kasa.
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Valstybinė ligonių kasa.

15min paprašyta N.Ribokienė sutiko detalizuoti pažeidimus. „Buvo nustatyta, kad gydytoja teikė asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nėra priskirtos gydytojos turimos profesinės kvalifikacijos kompetencijai: akušerė ginekologė teikė paslaugas pacientui vyrui, kuris atvyko reabilitaciniam gydymui dėl virškinimo trakto patologijos. Be to, gydantis gydytojas per nustatytą laikotarpį nepatvirtino paciento klinikinės diagnozės“, – apibendrino N.Ribokienė.

Akušerė ginekologė teikė paslaugas pacientui vyrui, kuris atvyko reabilitaciniam gydymui dėl virškinimo trakto patologijos.

Patikrinimo metu buvo nustatyta pažeidimų, susijusių ir su teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų įforminimu: nebuvo įformintas nustatytos formos susitarimas dėl gydymo, tyrimų ir išrašymo datos, kurį privalėjo pasirašyti gydantis gydytojas ir pacientas, ligos istorijoje nežymėjo paciento funkcinės būklės įvertinimo ir jo kitimo dinamikoje (Karnovskio indekso), gydantis gydytojas netinkamu periodiškumu darė įrašus paciento ligos istorijoje.

Išrašant pacientą nebuvo užtikrintas tinkamas jo atsisakymo nuo tolimesnio gydymo sveikatos centre įforminimas.

Primena, kur ieškoti teisybės

VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė Asta Matuliauskienė pažymėjo, kad teikiant inkstų ligų profilio medicininės reabilitacijos paslaugas (taip pat ir dėl prostatos piktybinio naviko), pagal indikacijas pacientams yra taikomas medikamentinis gydymas ir gali būti teikiamos gydytojų specialistų (taip pat ir gydytojo urologo) konsultacijos.

„Dėl medikamentinio gydymo ir gydytojo specialisto konsultacijos poreikio sprendžia gydantis gydytojas. Pacientui reikalingą medikamentinį gydymą turi užtikrinti reabilitacijos paslaugas teikianti gydymo įstaiga“, – sakė A.Matuliauskienė.

Pirmiausia reikia kreiptis į gydymo įstaigos administraciją.

Šiuo metu Lietuvoje yra 40 gydymo įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl „Reabilitacija II“ paslaugų teikimo.

Pernai suaugusiesiems buvo suteikta 38 500 stacionarinės reabilitacijos „Reabilitacija II“ paslaugų už 30,2 mln. eurų ir 753 stacionarinės reabilitacijos „Pakartotinė reabilitacija II“ paslaugos už 716 tūkst. eurų.

„Pacientui kilus klausimų dėl paslaugų kokybės ar apmokėjimo už jas, pirmiausia reikia kreiptis į gydymo įstaigos administraciją. Jeigu pateikti atsakymai paciento netenkina, tuomet jis turi teisę raštu kreiptis į skundus nagrinėjančias institucijas. Dėl paslaugų kokybės reikėtų kreiptis į VASPVT, o dėl klausimų, susijusių su paslaugų apmokėjimu, į savo gyvenamosios vietos teritorinę ligonių kasą“, – priminė A.Matuliauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai