Pagrindinės mokyklos žurnalo buvo reitinguojamos pagal pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatus.
„Gerus arba pakenčiamus rezultatus pasiekia tik 90 pagrindinių mokyklų iš 400. Tai yra drama“, – trečiadienį spaudos konferencijos metu teigė žurnalo „Reitingai“ vyr. redaktorius Gintaras Sarafinas.
Konferencijoje įvardyta Šilutės Martyno Jankaus pagrindinė mokykla, kur 32 dešimtokų vidurkis nesiekia nė trijų balų. „Paprasčiau tariant, matematikos penkis vaikus išmoko vienetui, dvylika – dvejetui, penkis – trejetui, devynis ketvertui. Nei vieno penketo. Vadinasi, į tokią mokyklą nėra ko eiti, tuščias laiko leidimas“, – vaizdžiai kalbėjo G.Sarafinas.
Gabieji pabėga į gimnazijas
Apkalbėtos mokyklos direktorius Audrius Astasevičius 15min teigė dar nespėjęs susipažinti su paskelbtais reitingais.
„Čia analizuojami praėjusių metų rezultatai. Jie buvo net geresni nei užpernai. Žinome situaciją, analizuojame priežastis, kodėl taip yra. Vieni gal nenori mokytis, kiti negali. Siekiame pasitaisyti“, – teigė mokyklos direktorius.
Šilutės mieste yra dvi gimnazijos, dvi pagrindinės mokyklos. Šiose besimokę gabieji mokiniai, vos baigę 8 klases, išeina mokytis į gimnazijas. Likę paprastai savo ateitį sieja su profesinėmis mokyklomis.
„Vienokie rezultatai mūsų mokykloje yra moksleivių iki 8 klasės. Turime suformavę po 3-4 klases ir rezultatai neretai lenkia ir šalies vidurkį. Tačiau po 8 klasės situacija pasikeičia“, – aiškino direktorius.
Anot jo, kaltinti pedagogų menka kvalifikacija – nevalia. Jų profesine kompetencija mokyklos vadovas neabejoja, pedagogų kaita mokykloje – nedidelė.
Po mokyklos – į „profkę“
Šiemet mokyklą baigs 38 dešimtokai. Tik du jų ketina toliau mokytis gimnazijoje. Visi kiti tikri – mokslus tęs profesinėse mokyklose. Dauguma Šilutės žemės ūkio mokykloje, kiti Šilutės turizmo ir buitinių paslaugų mokykloje. Tik vienas kitas gal važiuos mokytis į Klaipėdą.
„Jie baigia mokyklą, kad ir silpnai. Žino, kad pasiekimų patikrinimo rezultatai nedarys įtakos jų planams, kad profesinės mokyklos priims bet kuriuo atveju, nes stokoja mokinių. Pasiekimų patikrinimo dešimtoje klasėje nevertina rimtai, nesistengia“, – pripažino direktorius A.Astasevičius.
Anot jo M.Jankaus mokyklos bendruomenė stengiasi modernizuoti aplinką, gerinti ugdymo sąlygas, kuria išmaniąją klasę.
„Stengiamės pritaikyti mokyklą prie šiuolaikinio gyvenimo, po truputį keliame mokyklos pasiekimų rodiklį, tačiau tai nelengva, nes neretai moksleiviai turi spragų dar iš seniau“, – kalbėjo direktorius.
Motyvuoti – vis sunkiau
Akmenės rajone nedidelio Kruopių miestelio pagrindinėje mokykloje dirbanti pedagogė, nenorėjusi atskleisti savo pavardės, teigė, jog motyvuoti mokinius – vis sunkiau.
Miestelyje pastaraisiais metais buvo apgyvendintos kelios daugiavaikės socialiai remtinos šeimos. Mokytojos kartą skaičiavo, jog šeštokų klasėje vidutiniškai šeimoje auga po 5,5 vaiko. Mažiausiai šeimoje – 3 vaikai.
„Būna, kad per visą pamoką nepaleidžia telefono iš rankų. Neklauso nei mamos, nei mokytojos, nei direktorės. Jiems nėra jokių autoritetų, būna pakeitę kelias mokyklas. Kalbėti apie gerus rezultatus nebeverta“, – apgailestavo pedagogė.