2019 11 22

Reklama sukėlė aistras: kiek galima pardavinėti fantazijas apie moteris?

Aistrų socialiniame tinkle „Facebook“ įplieskė buities technikos ir elektronikos prekybos tinklo „Topo centras“ reklama, kurioje reklamuojamas „juodasis penktadienis“. Žmogaus teisių centras, reaguodamas į šią reklamą, kėlė klausimą, kiek galima pardavinėti fantazijas apie moteris. Buities technikos ir elektronikos prekybos tinklas sureagavo į šį komentarą ir nusprendė pašalinti reklamą.
Skaitytojus papiktinusi reklama.
Kilus diskusijai prekybos centras nutarė šią reklamą pašalinti. / 15min skaitytojo Pauliaus nuotr.

„Ar lauki JO? Juodo. Dosnaus. BlackFriday IŠPARDAVIMO. Sužinok kada ir pasiduok apsipirkimo malonumui!“ – skelbiama reklamoje.

Į ją netruko sureaguoti Žmogaus teisių centras ir skaitytojai. Pastarieji siuntė 15min nuorodas į ją, klausdami, ar tai – normalu, ar šitaip „gerbiami“ pirkėjai?

„Topo centras“ savo reklamoje klausia „Ar lauki JO?“ Ir siūlo „pasiduoti apsipirkimo malonumui“. Pažiūrėjom reklamą. Pagalvojom, kad labai laukiame laikų, kai įmonės ir jų samdomos reklamos agentūros taps ne tik sąmoningesnės, bet ir kūrybiškesnės. Kiek galima pardavinėti nuvalkiotas pornografines fantazijas apie moteris, laukiančias TAVĘS, ateinančio į „Topo centrą“ pirkti, pavyzdžiui, skalbimo mašinos“, – retoriškai klausiama Žmogaus teisių centro komentare.

Anot jo, reklamoje žadamo malonumo negausite, gausite skalbimo mašiną, kurios nusipirkti ir atėjote.

Reklamą nusprendė pašalinti

„Topo centro“ atstovas spaudai Žilvinas Kulvinskis teigė, kad „kolegos jau išima šią reklamą, ji buvo skirta jaunesnei auditorijai, tik socialiniams tinklams“.

Vėliau perskambinęs žurnalistei jis pakartojo, kad reklama nenorėta nieko įžeisti.

Įstatymo nepažeidė

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Komunikacijos skyriaus atstovė ryšiams su visuomene Izabelė Švaraitė 15min teigė, kad tarnyba kol kas dėl šios reklamos nusiskundimų nesulaukė.

„Tokiame moters vaizdavime, kokį matome reklamoje, galima įžvelgti ydingų stereotipų formavimą apie moterį, suteikiant jai malonumų teikėjos vaidmenį, tačiau ši reklama Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo nepažeidžia“, – teigė I.Švaraitė.

Įstatymas numato, kad prekių pardavėjai, suteikdami informaciją apie gaminius ar juos reklamuodami, privalo užtikrinti, jog nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas arba teisių apribojimas ar privilegijų teikimas dėl asmens lyties, bei formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą.

„Vaizdinio etiškumą galėtų įvertinti reklamos savitvarkos institucija, tačiau ji šiuo metu yra neaktyvi“, – pridūrė ji.

Portale 15min, bendradarbiaujant su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, veikia iniciatyva, skatinanti pastebėti ir nenumoti ranka į diskriminacijos atvejus, „Diskriminacijos radaras“. Pasijutote diskriminuojami dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės ar religijos? Kreipkitės – mes jums padėsime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų