Kaip pranešime žiniasklaidai teigia Seimo narys Remigijus Žemaitaitis, tokia tvarka galiojo ne visuomet. Iki pakeičiant reikalavimus, sezoniniai smulkieji vežėjai, transportuojantys laivais keleivius tik vasaros sezonu, galėdavo tai daryti išsipirkę patentus.
„Įsivaizduokite, tiek stambiosios laivybos įmonės, vykdančios savo veiklą ištisus metus ir dideliu mastu, tiek smulkus vežėjas, turintis vieną laivelį ir juo plukdantis žmones vasarą, privalo steigti įmonę. Juk pastarajam tikras nuostolis išlaikyti įmonę visus metus, tvarkyti buhalteriją, mokėti mokesčius ir panašiai, nors jis veiklą vykdo tik kokius keturis mėnesius. Manau, tai neadekvatus reikalavimas, lemiantis nelegalią smulkiąją laivybą, siauresnį laivyba užsiimančių asmenų ratą bei nepelningą kai kurių asmenų, užsiimančių šiuo verslu, veiklą“, – komentavo Seimo narys R.Žemaitaitis.
Nepritardamas dabartinei tvarkai bei siekdamas racionalaus laivybos transporto reglamentavimo, R.Žemaitaitis antradienį užregistravo Vidaus vandenų transporto kodekso pataisą, kuria numatė, jog vežėjai (fiziniai asmenys), turintys licenciją verstis keleivių vežimu laivais vidaus vandenimis tik sezono metu, nuo gegužės 1 d. iki spalio 31 d., tai galės daryti individualios veiklos pagrindu.