Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2015 02 11

Rimantas Sinkevičius siūlo Šventosios uostą atstatyti koncesijos būdu

Šventosios uostas gali būti atstatomas koncesijos būdu, kartu sutvarkant ir miestelio infrastruktūrą, sako susisiekimo ministras. Anot Rimanto Sinkevičiaus, uosto statyba galėtų kainuoti 43,4 mln. eurų, dar tiek pat – miestelio sutvarkymas.
Šventosios uostas
Šventosios uostas / L. Sėlenienės nuotr.

„Aš ketinu siūlyti Šventosios uosto atstatymą koncesiniu būdu, jei jis tarnaus jachtoms, kateriams, žvejybiniams laiveliams. Aš manau, kad galbūt Lietuvoje atsiras verslo grupė ar verslininkas, kuris ims kurį tai laiką mokestį, kad tie laivai turėtų teisę įplaukti, prišvartuoti ir būtų saugomi“, – žurnalistams trečiadienį po Vyriausybės posėdžio sakė R.Sinkevičius.

Anot jo, atstatyti uostą, nesutvarkius miestelio infrastruktūros, būtų neefektyvu, todėl abu projektai turėtų vykti vienu metu. Yra tikimybės, kad šiems projektams nereikės Seimo pritarimo.

„Seimo pritarimo galbūt nereikėtų, jei finansavimo šaltiniai būtų skirtingi. Sakykime, vieni imtųsi atstatyti uostą, o savivaldybė ieškotų lėšų miesto atstatymui. Projektas gali būti visuma, bet susidedanti iš gabaliukų“, – teigė R.Sinkevičius.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Rimantas Sinkevičius
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Rimantas Sinkevičius

Vyriausybė trečiadienį svarstė, ar pritarti naujiems statiniams Šventosios uoste – molų, inžinerinių tinklų ir švartavimo įrangos statybai, vakarinės krantinės rekonstrukcijai, farvaterio bei akvatarijos gilinimui. Suabejojus, kodėl gilinimo darbai traktuojami kaip statinys, nuspręsta klausimo svarstymą atidėti.

Uostas veikė 10 dienų

Išgilintas ir išvalytas Šventosios uostas atidarytas 2011-ųjų metų birželį, tačiau praėjus vos 10 dienų jį teko uždaryti, kai įplaukos kanalas vėl buvo užneštas smėliu. Kaltę dėl to pasidalijo uostą gilinusi Latvijos bendrovė BGS ir Klaipėdos jūrų uosto direkcija. 2012 metais gilinimo darbus perėmė Palangos įmonė „Alvetos karjerai“, tačiau jai nesilaikius įsipareigojimų, sutartis buvo nutraukta.

Dabar neveikiantį Šventosios uostą valdo Klaipėdos valstybinis jūrų uostas. Pokario laikais Šventosios uoste švartavosi nedideli žvejų laiveliai, jis buvo palaikomas pamario žvejų lėšomis. Uostas nuo Latvijos sienos nutolęs apie 6 kilometrus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos