Vairuotojai ėmė ignoruoti automatus, o raginimus sumokėti už stovėjimą atremia sakydami, kad šie įrenginiai stovi nelegaliai, todėl ir mokėti nereikia. Tuo įsitikino ir „15min“ žurnalistai – trečiadienį prie Naujojo uosto gatvės „užblokuoto” automobilio šeimininkė aiškino, kad pareigūnų veiksmai neturi pagrindo, automatai – nelegalūs, taigi nelegali ir pati rinkliava.
Patys pareigūnai, teigė, kad tokie vairuotojų atsikalbinėjimai jau tampa įprastu reiškiniu ir pažeidėjams kaskart tenka įrodinėti, kad rinkliava – teisėta.
Valdininkai taip pat patvirtino, kad pasklidus žinioms, neva automatai pastatyti neteisėtai, patiriama nuostolių – rinkliavos surenkama kur kas mažiau nei ankstesniais mėnesiais ir taip smarkiai atsiliekama nuo užsibrėžtų planų.
Skaičiuojama, kad iki tol, kol nebuvo paskelbtos žinios, esą automatai – nelegalūs, per dieną vairuotojai sumokėdavo apie 3200 litų. Dabar skaičiuojama, kad į automatus prikrenta apie 2400 Lt per dieną.
„Pareigūnai turėtų būti žymiai atsakingesni skeldami tokius pareiškimus. Taip pat ir Vyriausybės atstovai, kurie išsako vieną dalį, bet neišsako kitos. Tai daro didelę žalą“, – sakė vicemerė Judita Simonavičiūtė. Anot jos, jei ir buvo kokių pažeidimų statant automatus, jie bus išspręsti, o pati rinkliava yra teisėta. Be to, atsiskaityti už automobilio statymą galima ir kitais būdais, nebūtinai naudojantis automatais.
Informacija, kad miesto centrinėje dalyje sustatyti automatai – nelegalūs, buvo paviešinta vasario pabaigoje. Taip buvo pareikšta, kai Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinis padalinys patikrino vadinamųjų šių statinių dokumentaciją.
Leidimų nereikėjo?
Pasak Klaipėdos savivaldybės Statybos leidimų ir statinių priežiūros skyriaus vedėjo Gedimino Pociaus, sprendžiant klausimą, kuriai statinių kategorijai priskirtini automatai rinkliavai, buvo kreiptasi net į aplinkos ministrą. „Jis išaiškino, kad šis įrenginys nepriskirtinas ne tik nesudėtingiems statiniams – iš esmės jam net netaikomas statybos įstatymas“, – sakė G.Pocius. Išaiškinta, neva tokie įrengimai prilyginami kelio ženklams. Todėl jie įrengti teisėtai, nepažeidžiant jokių reikalavimų.
Pasak J.Simonavičiūtės, tokie pareiškimai apie automatų nelegalumą smarkiai sutrikdė pačią rinkliavos sistemą. „Jei savivaldybė su atskiromis institucijomis ir bylinėsis – tai jau vidaus reikalas, o už automobilių stovėjimą reikia mokėti“, – sakė vicemerė. Tiesa, paklausta, ar bus siekiama kompensacijos už tai, kad buvo sutrukdyta surinkti planuotas pajamas, vicemerė atsakė, kad tokių užmojų nėra.
Stato naujus automatus
Nuo pirmadienio naujų rinkliavos automatų atsiras Melnragėje. Pajūrio zonoje automobilių statymas bus apmokestinamas nuo pat pirmosios vasaros dienos. Po litą dviem valandoms pastatytą automobilį teks mokėti nuo 10 iki 20 val.
Dalį automatų, kur judėjimas ne toks judrus, ketinama perkelti į kitas miesto gatves ir aikšteles.
Pasak „Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovo Gintaro Neniškio, bus tariamasi su policijos pareigūnais, kad šie skirtų dar vieną ekipažą tvarkai užtikrinti. „Mūsų žmonėms darbas tapo labai sudėtingas – vairuotojai atsisako mokėti, ima ginčytis“, – sakė G.Neniškis.
Dabar per dieną užblokuojama dvidešimt automobilių, baudos jų šeimininkams siekia nuo 50 iki 100 Lt.
Surenkama mažiau pinigų
Skaičiuojama, kad iki tol, kol nebuvo paskelbtos žinios, esą automatai – nelegalūs, per dieną vairuotojai sumokėdavo apie 3200 litų. Dabar skaičiuojama, kad į automatus prikrenta apie 2400 Lt per dieną. Nuo užsibrėžto plano atsiliekama maždaug 25 proc.
Tačiau pastebima, kad vis daugiau vairuotojų už stovėjimą sumoka trumposiomis žinutėmis. Tokiu būdu jau sumokėta apie 13 tūkst. Lt.
Teigiama, kad pasklidusios žinios apie „nelegalias“ statybas labiausiai paveikė tuos, kurie už automobilio statymą moka monetomis.
Viliamasi, kad pajamos iš rinkliavos padidės, kai į pajūrį atvyks daugiau poilsiautojų.