Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2015 06 05

Robotai Baltijos jūros dugne jau bando pakelti nuskendusį An-2 orlaivį ir surasti pilotų kūnus

Valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius Algimantas Raščius sako, kad vėlų ketvirtadienio vakarą prasidėjusi lėktuvo An-2 pakėlimo operacija turėtų baigtis iki penktadienio vakaro.
Lėktuvas An-2
Lėktuvas An-2 / Kadrai iš filmuotos medžiagos

Jis teigė, kad ketvirtadienio vakarą iš Klaipėdos prie nuskendusio lėktuvo išplaukę specialistai ankstų penktadienio rytą turėjo pasiekti operacijos vietą ir jau turėtų būti prasidėjęs lynų tvirtinimas, kuriais bus keliamas orlaivis. Anot jo, operacijos rajone nėra telefono ryšio, todėl sunku tiksliai pasakyti, kaip vykdomas planas.

VIDEO: Paviešinta vaizdo medžiaga: parodė, kaip atrodo nuskendęs lėktuvas An-2

„Grafikas yra gana intensyvus. Olandai žadėjo, kad per šešias valandas jie orlaivį trapuos ir bandys pakelti. Paskui apie tris valandas turėtų trukti orlaivio apžiūra ir, jeigu yra kūnai, kūnų iškėlimas. Taip kad visa operacija apie 17–18 val. turėtų baigtis“, – LRT radijui penktadienio rytą sakė A.Raščius.

Į Baltijos jūrą gegužės viduryje nukritusio lėktuvo An-2 iš vandens ištraukti šiame etape neketinama. Lėktuvas lynais turėtų būti pakeliamas į 5–10 metrų gylį nuo vandens paviršiaus. Ten jį apžiūrės narai – planuojama, kad jie pateks į lėktuvo vidų, jį nufilmuos.

Lėktuvas lynais turėtų būti pakeliamas į 5–10 metrų gylį nuo vandens paviršiaus. Ten jį apžiūrės narai – planuojama, kad jie pateks į lėktuvo vidų, jų nufilmuos.

Apžiūrėjus lėktuvą, jis bus nuleistas į jūros dugną.

„Šitame etape lėktuvo iškelti ant platformos neturime galimybės, kadangi neturime tokios platformos, kuri galėtų tą lėktuvą pervežti į krantą. Planuojame lėktuvą nuleisti atgal į dugną ir, jeigu tyrėjams užteks medžiagos avarijos priežasčiai nustatyti, tada bus vieni sprendimai“, – anksčiau šią savaitę žurnalistams sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Anot ministro, jei šiame etape nepavyktų surinkti pakankamai informacijos nelaimės priežasčiai nustatyti, neatmetama vėliau bandyti lėktuvą iškelti iš vandens.

Lėktuvo pakėlimo darbus patikėta atlikti Nyderlandų įmonei „Mammoet“, sutartį su šia bendrove pasirašė „Oro navigacija“. Darbų kaina neatskleidžiama.

Tuo tarpu parlamentinį tyrimą atliekantis Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas šiandien su gelbėtojų vadais ir kariškiais toliau aiškinsis, ar tinkamai buvo ieškoma dingusio lėktuvo.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs An-2 su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau pranešta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos