Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2018 11 06 /13:15

Rokas Masiulis: Lietuvos oro uostai „braška“, todėl juos reikia atnaujinti

Lietuvos oro uostų ir kelių infrastruktūra pradeda braškėti, todėl ją būtina atnaujinti, sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Pasak jo, Vilniaus oro uosto atnaujinimas yra minimalus uždavinys, kurį valstybė privalo atlikti.
Rokas Masiulis
Rokas Masiulis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Oro transporto infrastruktūra jau braška, nes ji buvo planuota mažesniems keleivių srautams. Mes privalome atnaujinti Vilniaus oro uostą – tai net nepatenka į tolimąjį planavimą, tai yra minimumas, ką privalome padaryti“, – Demokratijos plėtros fondo ir žurnalo „Valstybė“ surengtoje susisiekimo konferencijoje antradienį sakė R.Masiulis.

Pasak ministro, kitas dešimtmetis bus itin svarbus, nes turės būti įgyvendinti svarbūs projektai – baigta tiesti „Via Baltica“, „Rail Baltica“, pastatytas Klaipėdos išorinis uostas, atnaujinti Vilniaus ir Kauno oro uostai, o galbūt pastatytas naujas oro uostas.

„Kitas dešimtmetis bus labai svarbus – turime pabaigti kelių, geležinkelių integraciją, išorinio uosto Klaipėdoje statybas, sutvarkyti oro uostus, galbūt apsispręsti dėl naujojo oro uosto statybos. Turime nemiegoti, jau dabar pradėti projektus, kurie išnaudos mūsų potencialą po 10, 20 ar 30 metų“, – sakė susisiekimo ministras.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Vilniaus oro uostas
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Vilniaus oro uostas

R.Masiulis kartojo, kad automobilių kelių priežiūrai pastaraisiais metais skiriama per mažai lėšų.

„Kelių būklė kol kas negerėja, nes lėšų skiriama nepakankamai. Mes spėjame pastatyti naujus kelius, bet net ir būtiniausiai priežiūrai, pavyzdžiui, magistraliniuose keliuose, lėšų trūksta. Privalome nustatyti sumą, kiek turėtų būti skirta kelių priežiūrai, jei norime, kad jų būklė gerėtų“, – teigė R.Masiulis.

Jis pabrėžė, kad Lietuvos transporto sektoriaus paslaugų eksportas šiemet augo 18,6 proc., o didžiausia eksporto rinka tapo Vokietija, aplenkusi Rusiją.

R.Masiulis dar kartą sukritikavo Europos Komisijos pasiūlymą, pagal kurį ES šalių vežėjai privalės periodiškai grąžinti vilkikus į registracijos šalį.

Siūlymas vilkikams nuolat grįžti namo yra absurdas.

„Privalome siekti, kad mūsų eksportuotojai Vakarų Europoje jaustųsi kaip namuose. Mano nuomone, siūlymas vilkikams nuolat grįžti namo yra absurdas, nes Europoje važinėtų tušti sunkvežimiai, degintų degalus, didintų išmetimą. Daugiausia iš to laimės geležinkeliai, nes sąnaudos išaugs tiek, kad dalis transporto pereis į geležinkelius. Ieškome būdų, kaip apginti mūsų pozicijas“, – teigė R.Masiulis.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, transporto sektoriuje sukuriama 12,2 proc. Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP). Jame dirba daugiau nei 118 tūkst. darbuotojų, veikia daugiau nei 7,5 tūkst. įmonių.

Dėl oro uosto atnaujinimo – ginčas su paveldosaugininkais

Praėjusią savaitę R.Masiulis Seimo Ekonomikos komitete pranešė pradėjęs derybas dėl Vilniaus oro uosto pastato kultūrinės paskirties pakeitimo – tai leistų nugriauti senąjį terminalą ir pastatyti naują.

Tačiau Kultūros paveldo departamento (KPD) laikinasis vadovas Algimantas Degutis R.Masiulio svarstymus vadino politiniu spaudimu.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Algimantas Degutis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Algimantas Degutis

Anot jo, šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje statytas pastatas yra vertybė, 1993 metais įrašyta į registrą, ir ne politikai, o specialistai turi spręsti dėl jo išbraukimo.

R.Masiulis tuomet komentavo, kad modernus atvykimo terminalas prisidėtų prie Lietuvos įvaizdžio gerinimo.

„Iš paveldo ištraukti tą senąjį terminalą būtų politiškai svarbus žingsnis, kad galima būtų jį nugriauti ir statyti naują modernų atvykimo terminalą, kad į Vilnių atskridę žmonės jaustųsi modernioje šalyje, o dabartinis tikrai nereprezentuoja mūsų šalies kaip inovatyvios“, – praėjusią savaitę Seime teigė R.Masiulis.

R.Masiulis tuomet taip pat pranešė, kad Kaune planuojama pastatyti visiškai naują keleivių terminalą bei oro uostą sujungti su „Rail Baltica“ vėže, pastatant požeminę stotį. Šis transporto mazgas turėtų veikti 2026 metais, baigus tiesti „Rail Baltica“.

Pernai Vilniaus oro uostas aptarnavo apie 3,7 mln. žmonių, šiemet tikimasi 4,8 mln. keleivių, o kitąmet – 5 mln. Kauno oro uostas pernai iš viso aptarnavo 1,2 mln. keleivių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos