Penktadienio ryte „Genio“ progimnazijos penktokai vietoj pamokos atėjo į Vilniaus savivaldybę, kur duris atvėrė mikrokompiuterių erdvė moksleiviams. Tai – viena iš „Po mikrokompiuterį visiems Lietuvos vaikams“ sumanytojų įgyvendintų idėjų. Jau nuo rytojaus sostinės vaikai čia galės programuoti šešiais skirtingais mikrokompiuteriais ir kurti įvairius projektus.
Vaikai supranta geriau
Vos atėję penktokai susėdo prie kompiuterių prisijungė savo mikrokompiuterius ir ėmėsi veiklos. Neaiškumų jiems beveik nebuvo jokių, jie buvo jau išmėginę šiuos įrenginius.
„Kaip tik todėl ir norime duoti juos vaikams, nes su suaugusiais mes paprastai nelabai susišnekame ir nelabai gebame tuos dalykus greitai jiems paaiškinti“, – nusišypsojo vienas iš šios iniciatyvos autorių, Vilniaus mero patarėjas Povilas Poderskis.
Vilniuje kitais mokslo metais bus apie penki tūkstančiai penktokų ir visi jie gaus po mikrokompiuterį, kuriuo galės tobulinti programavimo įgūdžius. Vilniaus meras Remigijus Šimašius patvirtino, kad juos vaikams padovanos savivaldybė, pasitelkusi rėmėjus. O prieigą prie kompiuterių, prie kurių vaikams su mikrokompiuteriais reikės prisijungti, turės suteikti mokyklos, dienos centrai, miesto bibliotekos.
Vienas toks mikrokompiuteris kainuoja nuo keliolikos iki 20-ies ir daugiau eurų. Vilniuje tikimasi įgyvendinti bandomąjį projektą, kuris vėliau galbūt bus patvirtintas ir visoje Lietuvoje.
Prieiga prie kompiuterio
Sostinės mokyklos, dienos centrai kompiuterius turi, tik mokiniai ne visada ne pamokų metu gali jais naudotis.
„Nieko pirkti jiems nereikės, reikės tik tinkamo požiūrio, kurį dalis turi, o dalis, neslėpkim, neturi. Tinkamas požiūris bus diegiamas, mokytojai galės ateiti į savivaldybę, pasižiūrėti, kas tai realiai yra. Mūsų tikslas – kad kompiuterinės klasės mokyklose būtų atviros vaikams. Dabar yra situacijų, kai jos atviros ir po pamokų, yra situacijų, kai atviros tik tuomet, kai ateini su mokytoju. Bet yra ir situacijų, kai ir patys mokytojai bijo užeiti“, – kalbėjo Vilniaus meras.
Naujoje savivaldybės erdvėje moksleiviams yra pristatomi keli skirtingi kompiuteriukai, jie įvairaus sudėtingumo. Juos prijungus prie kompiuterio galima kažką daryti, o vaikai mokomi loginio mąstymo, algoritmo kūrimo.
„Čia yra ir „micro:bit“, mūsų išrinktasis mikrokompiuteris. Jis yra labai pritaikytas vaikams. Jie gali prisijungti baterijas, iš karto ledų pagalba jiems rodomas tekstas ir kas tai yra. Vaikai prijungę kabelį prie kompiuterio nueina į vieną tinklalapį ir iš karto gali jį programuoti. Vaikai va ir čia atėjo, be jokio papildomo pasirengimo, be kompiuterio parengimo, tiesiog įjungę naršyklę, jos lange parašę programėlę, parsisiuntė, įkėlė į įrenginuką ir jau turi kažką veikiančio“, – pasakojo P.Poderskis.
Jo teigimu, darbui su vaikais labai svarbu ir tai, kad rezultatai gaunami greitai, nereikia kelias valandas kažką konfigūruoti, norint kažko pasiekti ir kažkas įvyktų. „Čia greitai kažką padarai, kas rodo, tarkim, širdelę, kuri gražiai mirksi. Ar kauliukus išmeti ir t.t. Vaikams per žaidimą ir reikia pateikti tuos dalykus, nes kitaip jiems neįdomu, greitai nusibosta. Be to, jie turi labai daug trukdžių iš išorės – jie turi telefonus, ten gal yra įdomesnių žaidimų ir pan. Bet privačiai su vaikais dirbančių mokytojų patirtis yra tokia, kad su šitais daiktais jie gali išlaikyti vaikų dėmesį dvi valandas“, – sakė P.Poderskis.
Vis dėlto „Genio“ progimnazijos penktokai dvi valandas dėmesio neišlaikė – jau po gero pusvalandžio dalis jų ėmėsi kitos veiklos. Tarkim, ėmė interviu vieni iš kitų, skelbė kalbas iš tribūnos ir domėjosi aplinka. Gal todėl, kad naujajame centre savivaldybėje pastatyti vos šeši kompiuteriai, o vaikų buvo kelios dešimtys, tad stumdytis prie kompiuterių, kai vienas kažką bando daryti, o kiti tegali žiūrėti, kantrybės užteko neilgam.