Papildyta 23.38 val. Laivą iš jūros atlydėję Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų laivai „Šakiai“, „Skalvis“ ir „Jotvingis“ taip pat sėkmingai grįžo į Karo laivų flotilę, skelbiama prieš vidurnaktį išplatintame Krašto apsaugos ministerijos pranešime spaudai.
„Sąlygos gelbėjimo operacijai tikrai nebuvo komfortiškos – bangų aukštis siekė tris ir daugiau metrų, laive per 300 žmonių. Todėl gelbėjimo operacijai buvo mestos didelės pajėgos – trys Karinių jūrų pajėgų laivai, kurie galėtų sutalpinti tokį keleivių skaičių ir juos saugiai parplukdyti į krantą, taip pat trys kariuomenės sraigtasparniai, kurie budėjo pasirengę pakilti ir nedelsiant pradėti keleivių perkėlimą”, – sakė Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas komandoras E.Valikovas.
Pasak komandoro, jūrų gelbėjimo centrai iš Latvijos, Lenkijos ir Švedijos taip pat buvo pasirengę prireikus nedelsiant skirti įvairių tipų sraigtasparnius.
Papildyta 23.30 val.: Anot keltu plaukusio vokiečio Reinerio, apie 13 val. laive buvo juntama stipri vibracija, o netrukus keleiviai pajuto, kad laivas nebemanevruoja.
„Netrukus buvo paleistas aliarmas, visi turėjome užkilti į viršutinį denį, buvome aprūpinti liemenėmis. Paaiškinta, kad varikliai neveikia ir nereikia baimintis. Viskas buvo tikrai puikiai sureguliuota. Jokios panikos, baimės, visi buvo labai malonūs“, – sakė porai dienų į Klaipėdą atvykęs vokietis.
Papildyta 22.58 val.: Su motociklu iš Vokietijos keliavęs vilnietis Andrejus taip pat tvirtino, kad kelte jokios panikos dėl gedimo nebuvo kilę, o išgąstis yra normalus dalykas.
„Mes juk nesame nemirtingi“, – šypsojosi Andrejus.
Jo teigimu, laivo komanda elgėsi labiai ramiai, tai padėjo išlaikyti ir keleivių ramybę. Be to, dėl užsitęsusios kelionės keleiviams buvo patiekta nemokamo maisto. Taip pat išdalinti nemokamo interneto kodai, kad visi norintieji galėtų susisiekti su artimaisiais krante ir juos nuraminti.
Papildyta 22.50 val.: Didžioji dalis keleivių kelte buvo vokiečiai – apie 150. Lietuvių – 45. Likę – kitų šalių piliečiai. Kompanija DFDS incidentą patyrusiems keleiviams siūlė Klaipėdoje nakvynę, tokių prašymų sulaukta maždaug penkių. Patyrusiems kokių nors nuostolių dėl vėlavimo bendrovė siūlo kreiptis tiesiai į DFDS.
Anot 15min pakalbinto iš kelto išlipusio vokiečio Peterio, jokios panikos laive nebuvo, viskas buvo puikiai sureguliuota.
„Neturiu jokių priekaištų: buvo daug maisto ir alaus“, – juokėsi Peteris.
Tuo metu jo žmona teigė kiek išsigandusi, mat nesuprato, kas vyksta.
Papildyta 22.09 val.: Karo laivų lydimas keltas „Regina Seaways“ į Klaipėdos uostą grįžo esant gana sudėtingoms oro sąlygoms, pučiam smarkiam vėjui ir esant dideliam bangavimui. Tačiau Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro vadas Eugenijus Valikovas LRT sakė, kad pavojaus, jog keltas galėtų pasvirti ar apvirsti, nebuvo.
„Ne tokio pavojaus iškilusio nebuvo, kadangi laivas yra gana didelis, technologiškai gerai įrengtas, dėl to sąlygų apvirsti arba pakrypti nebuvo“, – teigė E.Valikovas.
Keltą uoste prie krantinės pasitiko Klaipėdos miesto meras V.Grubliauskas ir įmonės „DFDS Seaways“ vykdantysis direktorius Jonas Nazarovas.
V.Grubliauskas pasidžiaugė, kad keltu plaukęs Vokietijos jaunimo simfoninis orkestras praskaidrino keleiviams nuotaiką ir mielai sutiko pagroti.
J.Nazarovas pareiškė, kad šį kartą išsipildė geriausias iš įmanomų blogų scenarijų, tad laivas sėkmingai pasiekė paskirties uostą, niekas nenukentėjo.
„DFDS Seaways“ atšaukė vakarinį reisą iš Klaipėdos į Kylį, kurį turėjo vykdyti tas pats sugedęs keltas „Regina Seaways“. Keleiviams, kuriems yra būtina, pasiūlyta nakvynė. Iš viso kelionę į Vokietiją antradienio vakarą teko atidėti maždaug šimtui keleivių.
Techninė kompanijos tarnyba tirs gedimo priežastis ir tada paaiškės, kiek laiko užtruks remontas.
Papildyta 21.31 val.: Per maždaug tris valandas keltas „Regina Seaways“ pasiekė kelionės tikslą. Kaip galima matyti iš marinetraffic.com pateikiamos informacijos, apie 21.30 val. jis įplaukė pro vartus į Klaipėdos uostą.
Papildyta 19.32 val.: Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas savo feisbuko paskyroje informavo, kad Klaipėdoje skubiai sušauktas Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo grupės posėdis.
„Galiu užtikrinti, kad visos miesto specialiosios tarnybos jau pasiruošusios tinkamai priimti Klaipėdoje kelto keleivius ir komandos narius, nesvarbu, ar laivas grįš savo eiga, ar, visgi, dėl iškilusių netikėtų aplinkybių, dar būtų nuspręsta žmones iš kelto skubiai evakuoti bei į Klaipėdą pargabenti kitais laivais ar sraigtasparniais.
Kartu „DFDS Seaways“ jau rūpinasi ir viešbučių kambariais ne Klaipėdoje gyvenantiems keleiviams, miestas – reikalingomis papildomomis patalpomis, kurias būtų galima panaudoti reikalui esant, transportu ir kt.
Sekam, budim ir tikimės, kad visi į Klaipėdą sugrįš gyvi bei sveiki“, – tvirtina V.Grubliauskas.
Papildyta 18.36 val.: Incidentą Baltijos jūroje patyręs keltas „Regina Seaways“ plaukia į Klaipėdos uostą, praneša KAM Viešųjų ryšių departamentas.
Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (JGKC) apie 17.40 val. radijo ryšiu iš DFDS kelto „Regina Seaways“ gavo pranešimą, kad pavyko užvesti kelto pagrindinį variklį, ir laivas savo eiga juda link Klaipėdos. Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivai tęsia judėjimą kelto link ir keltą lydės iki Klaipėdos uosto.
Keltas vėl plaukia. Nuotaikos geros, yra orkestras.
„Dfds keltas vėl plaukia. Planuojamas atvykimas 22h. Nuotaikos geros. Yra orkestras, kuris surengė nemokamą koncertą“, – 15min pranešė įvykio liudininku prisistatęs Augustas.
Papildyta 18.22 val.: 15min žiniomis, kelte „Regina Seaways“ atgaivintas variklių darbas.
Kaip sakė Karinių jūrų pajėgų atstovas Audrius Vitkauskas, kol kas gelbėjimo operacija neatšaukta, kariniai laivai juda kelto link ir paaiškės kelto keleivių likimas.
Papildyta 16.49 val.: „Dabar sprendžiamas laivo buksyravimo ir keleivių klausimas. Buksyravimas užtrunka šiek tiek laiko, ne 6 val., ne 8 val., bet gali būti ir parą ar daugiau. Laikyti keleivius kelte tiek laiko nėra prasmės. Bet evakuacijos klausimas irgi nėra paprastas, tam reikia tinkamo laivo, be to, oro sąlygos nėra geros“, – pavakarę BNS sakė „DFDS Seaways“ atstovas spaudai Vaidas Klumbys.
Ruošiantis galimai kelto „Regina Seaways“ keleivių evakuacijai „Oro navigacijos“ Aeronautikos gelbėjimo koordinacinis centras, bendradarbiaudamas su Jūrų gelbėjimo koordinaciniu centru, telkia Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų sraigtasparnius galimai keleivių evakuacijai iš laivo.
Budintys paieškos ir gelbėjimo sraigtasparniai nukreipiami į Nemirsetos paieškos ir gelbėjimo postą, kad prireikus galėtų evakuoti keleivius iš laivo.
Šiuo metu budintys paieškos ir gelbėjimo sraigtasparniai yra pakeliui į Nemirsetą, antradienį prieš 17 val. pranešė valstybės įmonė „Oro navigacija“.
Papildyta 16.00 val.: Iš Vokietijos į Klaipėdą plaukusiame kelte antradienį kilęs gaisras lokalizuotas, žmonės per incidentą nenukentėjo, teigia Lietuvos karinės jūrų pajėgos.
„Visi žmonės sveiki, yra laive, panikos nėra, sužeistųjų nėra. Vykdoma gelbėjimo operacija“, – BNS sakė Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas Eugenijus Valikovas.
Pasak karininko, operacijai vadovauja Kaliningrado jūrų gelbėjimo koordinavimo centras. Lietuviai į įvykio vietą išsiuntė karinį sraigtasparnį ir laivą.
Vyriausybės spaudos tarnyba praneša, kad bandoma pataisyti vieną iš variklių, kad keltas parplauktų savo eiga, tačiau laivo kapitonas yra paprašęs keleivių evakuacijos.
Bandoma pataisyti vieną iš variklių, tačiau kapitonas yra paprašęs keleivių evakuacijos.
Į incidento vietą išvyko 5 Lietuvos Karinių jūrų pajėgų laivai (numatomas atvykimas į incidento vietą už 3 val., apie 20 val.), kurie esant poreikiui ir nepablogėjus oro sąlygoms bus pasirengę vykdyti keleivių evakuaciją.
Keltą planuojama buksyruoti Rusijos laivais iki Lietuvos IEZ ribos. Po to buksyravimą vykdys 3 Lietuvos Karinių jūrų pajėgų laivai. Lietuvos JGKC vadovas koordinuojasi tiesiogiai su Rusijos JGKC dėl Lietuvos laivų, skirtų gelbėjimo operacijai, užėjimo į nelaimės vietą Rusijos IEZ.
Pradžia. Kaip 15min sakė DFDS atstovas Vaidas Klumbys, apie 14.13 val. kelte „Regina Seaways“, plaukiančiame iš Kylio į Klaipėdą, atsirado didžiulė vibracija variklių skyriuje ir pasirodė dūmų.
„Abu varikliai išsijungė, variklių skyrius hermetizuotas, tai yra uždarytas, paleista CO2, stebima temperatūra pagrindinio denio ir triumų, ji nekyla, yra normali. Viskas kontroliuojama“, – sakė V.Klumbys. Anot jo, informacija, kad kelte būta sprogimo ir gaisro, yra neteisinga.
Šiuo metu keltas neplaukia, mat varikliai išjungti. Žmonės yra paruošti evakuacijai, tačiau, ar jos iš tiesų prireiks, dar sprendžiama.
„Žmonės paruošti evakuacijai dėl visa ko. Laivą reikia stabilizuoti, sprendžiamas buksyrų klausimas ir ką toliau daryti su keleiviais“, – sakė V.Klumbys, situaciją pavadinęs tiesiog incidentu. Keltui iki Klaipėdos buvo likę plaukti apie trys su puse valandos.
„Visos tarnybos žino, kurioms reikia žinoti. Bendrom jėgom žiūrima, kaip toliau veikti. Ieškomi sprendimai, ieškoma buksyrų“, – sakė V.Klumbys.
Iš sraigtasparnio darė nuotraukas
Į pagalbą Baltijos jūroje degančiam keltui siunčiami Lietuvos kariuomenės pajėgumai, pranešė Krašto apsaugos ministerijos (KAM) Strateginės komunikacijos ir viešųjų ryšių departamentas.
Spalio 2 d. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (KJP JGKC) apie 13:45 val. gavo pagalbos signalą iš „DFDS Seaways“ keltų linijų kelto „Regina Seaways“, kad reikalinga pagalba įvykus gaisrui mašinų skyriuje, rašoma pranešime.
Šiuo metu gaisras laive jau užgesintas. Į įvykio vietą nedelsiant išskrido Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų sraigtasparnis AS-365 „Dauphin“, kuris padarė laivo nuotraukas, taip pat vykdyti gelbėjimo operacijos pasiųsti ir Karinių jūrų pajėgų laivai „Šakiai“, „Skalvis“, „Jotvingis“ bei „Žemaitis“. Planuojama, kad KJP laivai bus apie 18 val. Lietuvos laiku ir bus pasirengę, esant poreikiui, perlaipinti keleivius.
Gelbėjimo operaciją koordinuoja Kaliningrado jūrų gelbėjimo centras, nes keltas šiuo metu yra Baltijos jūroje Kaliningrado jūrų gelbėjimo centro atsakomybės zonoje. Lietuvos JGKC šioje gelbėjimo operacijoje nuolat sąveikauja su Kaliningrado gelbėjimo centru.
Incidento vieta – apie 110 km nuo Klaipėdos jūrų uosto. Keltas spalio 1 dieną plaukė iš Kylio uosto į Klaipėdą.
Incidento vieta – apie 110 km nuo Klaipėdos jūrų uosto. Keltas spalio 1 dieną plaukė iš Kylio uosto (Vokietija) į Klaipėdą.
Susirūpinęs premjeras
Premjeras Saulius Skvernelis krašto apsaugos ministrui Raimundui Karobliui nurodė, kad į gelbėjimo operaciją Baltijos jūroje užsidegus Lietuvos keltui būtų įtrauktos visos reikiamos pajėgos, o visuomenei būtų teikiama informacija.
„Premjeras informuotas apie įvykį ir kalbėjosi su krašto apsaugos ministru. Premjeras nurodė, kad būtų teikiama informacija visuomenei, o į gelbėjimo operaciją būtų mestos visos reikiamos pajėgos iš visų valstybės tarnybų“, – antradienį BNS sakė premjero atstovas spaudai.
Klaipėdoje šį vakarą prognozuojamas itin audringas oras, vėjo greitis, kaip pranešama, nuo 21 valandos turėtų kilti iki 22–27 m/s. Bangos jūroje gali įsisiūbuoti iki 3–4 metrų.
Atsižvelgiant į nepalankias oro prognozes, anot V.Klumbio, bus sprendžiama, kur laivas galėtų būti buksyruojamas.
„Kai atsiranda vėjas ir bangavimas, reikia ieškoti sprendimų, gal verta buksyruoti toliau, nes iki Klaipėdos kelias gali būti pavojingas dėl orų“, – sakė atstovas.
Išsiuntė pagalbą
Į įvykio vietą nedelsiant išsiųstas Karinių oro pajėgų sraigtasparnis ir budintis KJP laivas „Skalvis“.
Ruošiamas gelbėjimo laivas „Šakiai“. Esant poreikiui bus išsiųsti ir kiti KJP laivai.
„Regina Seaways“ vienu metu gali plukdyti 514 keleivių.
15min skelbė, kad 2017 metų vasarą šis keltas buvo sugedęs. Dėl gedimo kelte „Regina Seaways“ buvo sutrikęs keleivių plukdymas iš Klaipėdos į Kylį, skelbta pernai liepą.
Informuoti ir rusai
Baltijos jūroje užsiliepsnojus keleiviniam laivui su Lietuvos vėliava vyksta gelbėjimo operacija, naujienų agentūrą „Interfax“ antradienį informavo rusų Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centro „Kaliningradas“ vadovas Andrejus Permiakovas.
„Laivas, kuriame kilo gaisras, yra toli nuo Kaliningrado srities pakrantės. Tačiau mūsų centras koordinuoja gelbėjimo operaciją“, – sakė A.Permiakovas.
Pasak kapitono, laive yra 335 žmonės. Nukentėjusiųjų kol kas nėra. A.Permiakovas nurodė, kad į pagalbą tam laivui išplaukė keli rusų ir lietuvių laivai.
Suprasti akimirksniu
- 2010 m. spalio 9 d. buvo kilęs rimtas gaisras į Lietuvą iš Kylio plaukusiame kelte „Lisco Gloria“. Keltu tuo metu plaukė 236 žmonės.
- Keleiviai buvo evakuoti kitu keltu, trys iš jų – sraigtasparniu.
- Nelaimė įvyko netoli Fehrmano salos, praėjus vos dviem valandoms nuo kelionės pradžios.
- Gaisras kilo viršutiniame 200 metrų ilgio „DFDS Seaways“ priklausančio kelto denyje, kuriame buvo į Lietuvą gabenti sunkvežimiai su kroviniais.
- „Lisco Gloria“ gelbėjimo operacijoje dalyvavo 10 laivų.