Ministro teigimu, pakeitimai palies akcizus bei „nišinius“ taršos mokesčius – CO2, metano, nitratų.
„Pats geriausias standartas būtų visuotinis CO2 mokestis, bet prie jo bus diskutuojama šį ketvirtį“, – Vyriausybės priemonių plano pristatyme trečiadienį sakė S.Gentvilas.
Jis taip pat pabrėžė, jog būtina peržiūrėti automobilių registracijos mokestį, nes jis nėra efektyvus, nepakankamai motyvuoja žmones keisti važiavimo įpročius.
„Norėtųsi imtis alternatyvos kūrimo, viešojo transporto skatinimo ir pačio motyvacijos mechanizmo aiškesnio taikymo, kad kiekvieną dieną, kai žmogus važiuoja, permąstytų, su kokiu automobiliu važiuoja“, – kalbėjo ministras.
Anot S.Gentvilo, šį mokestį dabar moka apie 200 tūkst. savininkų, tačiau realiai automobilius turi apie 1,2 mln. žmonių.
„Principinis dalykas – galime daug reguliuoti, bet jeigu bazinė tarša nebus įkainota ir bazinis principas, kad teršėjas moka, nebus tinkamai įgyvendintas, mes visada atsiremsime į perreguliavimą, didelį kontrolės poreikį, daug teisės aktų, todėl principinis dalykas, kur norėtume paramos – žalioji mokesčių pertvarka“, – aiškino aplinkos ministras.
Jis taip pat užsiminė, jog Vyriausybė sieks mažinti vandens telkinių taršą, ketinama peržiūrėti centralizuoto vandens tiekimo įkainojimą. Jo teigimu, konkretūs pasiūlymai bus pateikti rudenį.
Be to, Vyriausybė skatins atliekų pakartotinį naudojimą, perdirbimą ir antrinių žaliavų naudojimą. Taip pat planuojamos subsidijos įmonėms, kurios diegia žalius ir ilgaamžius produktus, žaliąsias inovacijas, mažaatliekes ir beatliekes technologijas.