Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 04 21 /12:56

S.Skvernelis: estakadą Rusnėje tikimasi pastatyti jau 2018-aisiais

Vyriausybė yra pasiryžusi jau 2018-aisiais pastatyti estakadą potvynių apsemiamoje Rusnės kelio dalyje, sako premjeras Saulius Skvernelis. Planuojama, kad tai kainuos apie 10 mln. eurų, o darbai būtų pradėti ir baigti kitąmet. Automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis tikina, kad tai realu, jei Vyriausybė iki rudens numatys projektui būtiną finansavimą. Su tuo sutinka ir R.Masiulis.
Potvynis Rusnėje
Potvynis Rusnėje / 15min nuotr.

„Vyriausybė yra pasiryžusi padaryti du dalykus: pirma, pastatyti estakadą 2018 metais. Antra žinia – rekonstruoti visą ruožą nuo Šilutės iki Rusnės“, – penktadienį susitikęs su Rusnės bendruomene sakė S.Skvernelis.

„Projektas yra apie 12 mln. eurų. Bet jei konkursas bus paskelbtas normaliai, sąžiningai, konkurencingai, mes galvojame tilpti į 10 mln. eurų. Nors pinigų šiais metais nėra, tačiau projektavimo darbai, konkursas bus skelbiamas, kad mes galėtume 2018-aisiais, kai tik pasibaigs potvynis, pradėti statybas. Jei nebus teisminių ginčų, kaip dažnai būna, Kelių direkcija beveik ir garantavo, kad 2018-aisiais gali būti projektas ir pradėtas ir pabaigtas“, – teigė premjeras.

Anot jo, estakada būtų gražus ženklas bendruomenei, minint valstybės šimtmetį. S.Skvernelis sako, kad pastatyti estakadą būtina, įvertinus ne tik jos atsipirkimo grąžą, bet ir „valstybės gėdą dėl pažadų, kurie buvo dalinami žinant, kad sprendimai nebus daromi“.

R.Masiulis ir E.Skrodenis: pastatyti estakadą Rusnėje iki 2018-ųjų pabaigos – realu

Pastatyti estakadą į Rusnę iki 2018-ųjų pabaigos būtų realu, jei Vyriausybė iki rudens numatys projektui būtiną finansavimą, sako Automobilių kelių direkcijos vadovas. Susisiekimo ministras teigia tikįs, kad pinigai estakadai kitų metų biudžete bus numatyti, be to, rasta būdų, kaip atpiginti estakados statybą.

„Kelių direkcijos ir Transporto instituto specialistai rado būdų, kaip atpiginti tą projektą, kaip pastatyti greičiau, kad nereikėtų imti privačios žemės. Tai bus estakada virš šiuo metu esančio kelio. (...) Prognozuojama, kad visas projektas kainuos apie 10 mln. eurų ir tikiuosi, kad tam bus atskira eilutė biudžete. Jeigu pavyks su projektavimu ir rangovų pasirinkimu, mes manome, kad jau sekančiais metais (estakada – BNS) galėtų atsirasti“, – penktadienį žurnalistams sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Egidijus Skrodenis
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Egidijus Skrodenis

Anot Egidijaus Skrodenio, pastarąjį mėnesį vyko intensyvios konsultacijos su mokslininkais, verslo atstovais, konsultuotasi ir su kitų valstybių specialistais, turinčiais patirties panašiuose projektuose. Apsispręsta dėl optimaliausio sprendimo – pastatyti estakadą ir sutvarkyti 5 kilometrų ilgio kelią.

„Tai būtų dviejų eismo juostų su pėsčiųjų taku estakada, su visais užvažiavimais, į projektą įeitų 1,8 kilometro atkarpoje pakeltas kelias, likusioje dalyje būtų pakeičiama asfalto danga, kad jis būtų kokybiškas. Mes bandytume padaryti, kad projektas būtų įgyvendintas per metus – bent jau estakada pastatyta. Jei 2018-iaisiais vyktų statyba, tai 2019-ųjų metų potvynių padarinių rusniškiai jau turbūt nebepajustų, kilnojami traktoriais“ – BNS teigė E.Skrodenis.

Jis pabrėžė, kad dėl vietovės specifikos – durpingo dirvožemio, potvynių – estakadai būtų naudojamos patvarios gelžbetoninės konstrukcijos.

Kelių direkcijos vadovas tikisi, kad lėšos bus numatytos jau pirminiame 2018-ųjų biudžeto projekte, kuris įprastai parengiamas iki rugsėjo – tuomet direkcija, atlikusi viešųjų pirkimų procedūras, galėtų pasirašyti kontraktą dar iki šių metų pabaigos ar 2018-ųjų pradžios. E.Skrodenio nuomone, maždaug 10 mln. eurų būtų galima rasti Kelių priežiūros ir plėtros programoje.

E.Skrodenis sako, kad per savaitę direkcija ketina apsispręsti, ar skelbti atskirus konkursus estakados projektavimui ir statybai, arba iškart ieškoti vieno rangovo – pastarasis variantas, anot jo, būtų ir greitesnis, ir, tikėtina, pigesnis.

„Mes matome, kad gauname pigesnius šiek tiek pasiūlymus. Taip, linktume prie šito. Kaip suprantu, sprendimai (dėl estakados – BNS) jau priimti, yra tik diskusija, iš kur lėšos“, – teigė jis.

Siekdami atkreipti į daugybę metų nesprendžiamą problemą, rusniškiai surengė piketą prie Seimo reikalaudami juos „sujungti su Lietuva“. Bendruomenės teigimu, dauguma gyventojų dirba, mokosi Šilutėje, potvynių metu nelieka galimybių nuvykti į darbą, mokslo įstaigas, nėra užtikrinama skubi medicininė pagalba, negali atvykti ugniagesiai. Piketuotojai žadėjo nesulaukę politikų dėmesio tęsti protestus spalį ir svarstyti galimybę kreiptis ir į teismą dėl jų teisių neužtikrinimo.

Automobilių kelių direkcijos atstovai anksčiau tvirtino, kad skyrus finansavimą, estakados Rusnės gyventojai galėtų sulaukti 2020-aisiais, o projektas galėtų kainuoti apie 7 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?