Taip pat 113 galima kreiptis, kai norima pasitelkti mokamą paslaugą pervežti pacientą, pavyzdžiui, iš gydymo įstaigos namo ar iš vienos gydymo įstaigos į kitą. Tuo atveju, jei telefoninio pokalbio metu dispečeris nuspręstų, kad vis dėlto reikalinga siųsti GMP brigadą, jis tai padarys, t. y. pacientui nereikės pakartotinai skambinti skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112.
Atkreiptinas dėmesys, kad staiga iškilusios grėsmės sveikatai ar gyvybei atvejams ir toliau yra skirtas skubiosios pagalbos numeris 112, o numeriu 113 gyventojai galės kreiptis dėl medicininių konsultacijų tokiais ir tokiais klausimais (paaiškinti).
Šiuo metu veikiantys trumpieji numeriai 03, 033 ir 103 išliks iki 2021 m. spalio 1 d., tačiau bus peradresuojami į Bendrąjį pagalbos centrą (BPC).
Šie pokyčiai atsirado įgyvendinant Vyriausybės sprendimą, kuriuo nustatytas BPC ir skubiosios pagalbos tarnybų, įskaitant ir GMP, operatyvaus bendradarbiavimo mechanizmas, teikiant skubią pagalbą gyventojams. Šiuo sprendimu numatyta, kad Lietuvoje veiks vienas skubiosios pagalbos numeris 112, kuriuo pagalbos prašymus priims BPC, o skubiosios pagalbos tarnybos pačios operatyviai valdys savo pajėgas. Taip pat numatyta įsteigti naują medicininių konsultacijų liniją gyventojams, kai GMP brigadai nebūtina atvykti į vietą.
Pokyčiai padės sutaupyti laiko, kai svarbi kiekviena minutė. Mat BPC operatoriai, iki šiol sujungdami numeriu 112 skambinantį žmogų, laukdavo toje pačioje skambučių eilėje, kaip ir tiesiogiai GMP numeriais 03, 103 ir 033 skambinantys gyventojai, norintys pasikonsultuoti įvairiais medicininiais klausimais. Tai reiškia, kad esant skubiam iškvietimui, gautam skubios pagalbos numeriu 112, skambinantiems žmonėms, sujungiamiems su GMP, tekdavo laukti, kol bus užbaigta medicininė konsultacija. Dėl šios priežasties žmonės piktindavosi, kad tenka pernelyg ilgai laukti.
Atskyrus skubios medicinos pagalbos išsikvietimo paslaugas ir medicininių konsultacijų paslaugas GMP dispečerinėse, joms bus taikomi skirtingi kriterijai, tokie kaip atsiliepimo laikas, pokalbio laikas ir kt.
113 numerio veikimas bus organizuojamas per 5 greitosios medicinos pagalbos įstaigas, teikiančias dispečerinės paslaugas: Greitosios medicinos pagalbos stotį, Kauno miesto greitosios medicinos pagalbos stotį, Šiaulių greitosios medicinos pagalbos stotį, Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stotį ir Klaipėdos greitosios medicinos pagalbos stotį.
Atsižvelgdamas į paciento išsakomas problemas numeriu 113 konsultuojantis dispečeris gali teikti instrukcijas gyventojams, kaip padėti sau. Esant reikalui, dispečeris gali pasiūlyti pacientui kreiptis į polikliniką, prie kurios skambinantysis yra prisirašęs, registruotis gydytojo konsultacijai artimiausiu metu.
Dar dispečeris gali nukreipti pacientą į polikliniką gydytojo konsultacijai tos įstaigos darbo metu tą pačią dieną, o poliklinikos ne darbo metu – kreiptis į ligoninės, su kuria poliklinika yra sudariusi sutartį, skubiosios pagalbos skyrių, kad esant galimybei pacientas būtų užregistruotas pas šeimos gydytoją.
Taip pat dispečeris gali pasiūlyti pacientui kreiptis į ligoninės skubiosios pagalbos skyrių.
Svarbu pažymėti, kad trumpuoju numeriu 113 gali skambinti ir gydymo įstaigos, socialinės globos įstaigos dėl pacientų pervežimo iš vienos įstaigos į kitą ar į namus.
Pažymėtina, kad naujas trumpasis numeris 113 galios visą laiką, ne tik pandemijos laikotarpiu.