Kavą išmetė
Varlės paveiksliuką neseniai priminė viena „Facebook“ vartotoja. Ji pasidalijo šokolado plytelės nuotrauka, kurioje matyti sudedamosios dalys, o greta – ženkliukas su ropliu.
„Šokoladas „Laima“ su varlės ženklu, šita firma parsidavė Geicui (Billui Gatesui – red. past.) Dabar jau stato varlę priešingoje šokolado pusėje, kad niekas nepastebėtų. Būkite atidūs“, – greta įspėjo ji.
Daugelis komentatorių pritarė internautei, kad taip pažymėtas gaminys esąs įtartinas. „Be varlės nebėra jokių šokolado gaminių, todėl esame priversti pirkti tokius, kokie yra“, – aiškino vienas. „Skonis pasidarė labai keistokas…“, – tvirtino kitas.
Viena moteris angliškai prisipažino pastebėjusi piešinuką ant maltos kavos pakuotės, tad ją tiesiog išmetė.
Komentatoriai atkreipė dėmesį, kad varlės ženkliuką galima pamatyti ir tam tikrose maitinimo įstaigose. Jungtinėje Karalystėje panašiai pažymėti tariamai tik žemesnių kainų parduotuvėse, kur daugiau lankosi imigrantai, parduodami produktai.
Anot vienos internautės, jos mėgstami sūreliai parduodami be varlės piešinuko. Ji pastebėjo, kad kiti taip pažymėtieji yra tokio paties skonio, tad padarė išvadą, kad visi gaminami tame pačiame fabrike.
Kitas „Facebook“ vartotojas pasidalijo vaizdo įrašu, kuriame matyti dar daugiau produktų iš lietuviško prekybos centro su varlės ženkliuku.
Internautai ženklą su varle interpretuoja klaidingai, per daug dėmesio skirdami produktų sudėčiai. Panašios diskusijos viešojoje erdvėje vyksta jau ne pirmą kartą, apie jas yra rašęs ir portalas 15min.
Problemos – tik dėl darbo sąlygų
Ką reiškia šis piešinukas, galima suprasti iš jo paties. Tai yra „Rainforest Alliance“ (angl. „Atogrąžų miškų aljanso“) – tarptautinės nevyriausybinės organizacijos, veikiančios daugiau nei 70 šalių, ženklas. Jos pavadinimas parašytas aplink varlę.
Ūkininkų, miško bendruomenių, kompanijų ir vartotojų aljansas buvo įkurtas 1986 m., siekiant išsaugoti atogrąžų miškus. Laikui bėgant plėtėsi ir kėlė naujus tikslus – pagerinti miškuose įsikūrusių ūkininkų ir bendruomenių gyvenimo lygį, kovoti su klimato kaita.
Etiketė su varle reiškia, kad ja pažymėti produktai gaminami iš „Rainforest Alliance“ sertifikuotuose ūkiuose užaugintų produktų, atitinkančių tarptautinius standartus ir tvarios gamybos kriterijus. Ją rekomenduoja tokios organizacijos, kaip aplinkosaugos fondas WWF.
Beje, Vokietijos laikraštis „taz“ buvo atkreipęs dėmesį, kad šis ženklas, nors ir žalias, neturi nieko bendra su aplinka.
Aljansas taip pat buvo įsivėlęs į skandalą dėl darbo sąlygų sertifikuotuose ūkiuose. Vokietijos organizacijos BUND teigimu, Ekvadore ir Kosta Rikoje atliktos apklausos atskleidė, kad šiose plantacijose darbo sąlygos buvo katastrofiškos.
Organizacija „Oxfam“ taip pat tvirtino, esą sertifikuotose arbatos plantacijose pasitaiko daug teisių pažeidimų. Bet jie susiję su darbo sąlygomis, o ne produkcijos kokybe ar ingredientais.
Taip pat skaitykite: Ar tikrai lipdukas su varle ant bananų reiškia, kad juose esama vakcinų?
„Rainforest Alliance“, priešingai nei bandoma sudaryti įspūdį komentaruose, milijardieriui B.Gatesui nepriklauso.
Organizaciją įkūrė aplinkosaugos aktyvistas amerikietis Danielis Katzas. Jos vykdomasis direktorius daugiau nei trejus metus yra Santiago Gowlandas.
B.Gateso su dabar jau buvusia žmona Melinda įkurtas fondas buvo tik šio aljanso rėmėjai. 2007 m. lapkritį „Rainforest Alliance“ iš fondo sulaukė 5,343 mln. JAV dolerių paramos puspenktų metų trukmės žemdirbystės vystymo projektui Afrikoje įgyvendinti. Ši suma buvo palyginti nedidelė: iš viso tąmet fondas paskirstė daugiau nei 2 mlrd. dolerių paramos.
„Rainforest Alliance“ finansavimas yra diversifikuotas. Organizacija sulaukia tūkstančių individualių aukų. Tad milijardierius, kurio fondas prieš keliolika metų paaukojo tegul ir nemažą sumą, dėl to netapo jos savininku ir nestovi už visos jos veiklos.
Taip pat skaitykite: Varlė ir obuolys ant maisto produktų nesusiję nei su Billu Gatesu, nei su skiepais
15min verdiktas: trūksta konteksto. Varlės piešinys yra tarptautinės nevyriausybinės organizacijos „Rainforest Alliance“ ženklas. Jis rodo, kad gaminys atitinka tarptautinius standartus ir tvarios gamybos kriterijus.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.