Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 07 11

„Saugūs namai“ su purvais maišo populiariausius kosmetikos gamintojus

Leidybos ir aplinkosaugos projektus organizuojanti įmonė „Saugūs namai“ sumanė atvesti į protą populiarių kosmetikos produktų vartotojus – parengta jų sudėčių studija skelbia, kad kai kurie produktai gali būti itin pavojingi sveikatai.
„Make Up Store“ parduotuvės atidarymas
Kosmetika / Tomo Demenio nuotr.

Į 15min.lt redakciją kreipėsi sunerimusi skaitytoja Rasa, radusi socialinio tinklalapio profilį „Gražių plaukų paslaptys“, kuriame ir skelbiama VšĮ „Saugūs namai“ atlikta populiarių kosmetikos produktų analizė. Ji esą sunerimo ne tik dėl to, kad daugelio nurodomų produktų pavojingumo laipsnis yra beveik maksimalus. Moterį papiktino ir tai, kad ji bandė susisiekti su organizatoriais ir klausti, kaip pagrįsta yra analizė ir savo abejones išreiškė socialinio tinklalapio komentaruose, tačiau jie buvo pašalinti.

„Forumus paskaičius paaiškėja, kad merginos tikrai tiki tais aprašymais ir sako, kad daugiau tų produktų nebenaudos. Tarkim, kad ta informacija, pagal kurią jie atlieka savo tyrimą, yra teisinga, bet ar vartotojams nėra brukama klaidinga nuomonė? Nes ten akivaizdžiai, kai paskaitai, kas parašyta, nebesinori nieko naudoti, ūkinis muilas – ir tas blogas“, – teigė Rasa.

Populiarūs produktai buvo įvertinti rašant jiems pažymį nuo 0 iki 10, kur 0 – nepavojingas produktas, o 10 – labai pavojingas. Pavyzdžiui, „Mary Kay“ naktinis kremas ir „Dior Hydraction Deep Hydration Pore Reducting Treatment“ įvertinti 8 balais, veido kremui „Faberlic“ dėl neišsamios sudėties skirti 6–8 balai.

Produktų analizė buvo atlikta remiantis duomenų baze cosmeticdatabase.com, kurioje pateikiama įvairios kosmetikos sudėtis. VšĮ „Saugūs namai“ atstovas Rokas Šulnius sakė, kad analizei buvo pasirinkti labiausiai reklamuojami produktai: „Jie dažniausiai piktnaudžiauja reklama, vadovaujasi tokiais principais, kad tik parduotų produktą.“

Pasak R.Šulniaus, kelių dešimčių produktų analizė atlikta tam, kad tų produktų vartotojai galėtų susimąstyti, kaip daugybės pavojingų produktų vartojimas per atitinkamą laikotarpį gali paveikti žmogaus sveikatą ir ar nevertėtų tų produktų vartoti mažiau ir atsargiau.

Įmonės atstovas teigia, kad dėl jų atskleistos informacijos jau buvo skųstasi. „Buvo keletas bandymų skųstis dėl „Egipto žemės“, negaliu jos net pudra pavadint, bet jie jokių klinikinių tyrimų neturi, tai negali ir informacijos apskųsti“, – sakė R.Šulnius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?