Už tokį projektą balsavo 21 Seimo narys, prieš buvo 14, 20 parlamentarų susilaikė.
Pataisą teikė socialdemokratė Aušrinė Marija Pavilionienė, jį siūlė įstatymą papildyti atskira nuostata dėl lytinio ugdymo. Pagal ją, lytinis ugdymas – asmens teisės į galimybę pasiruošti savarankiškam gyvenimui realizavimas, suteikiant moksleiviui pagal amžių tinkamas žinias apie lytiškumą, lytiškumo ir asmenybės formavimosi ryšį, lyčių bendravimą, lytinio smurto prevenciją, lytinę sveikatą, su lytiniu elgesiu susijusias rizikas.
Įstatyme siūlyta nustatyti, kad lytinis ugdymas vykdomas pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą programą, kuri rengiama atsižvelgiant į Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) nustatytus standartus.
Šiuo metu įstatyme nėra atskirai išskirtas lytinis ugdymas, o mokyklose vadovaujamasi 2007 metais parengta Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programa.
„Lietuvoje nemažėja lytinis smurtas šeimoje ir visuomenėje, vaikai ir paaugliai yra lytiškai išnaudojami, jie yra prekybos žmonėmis aukos, plinta lytinės infekcijos. Minėti faktai negali būti paaiškinami vien socialinėmis priežastimis. Akivaizdi kita priežastis – vaikų nežinojimas, neišsprusimas, kaip elgtis tam tikrose gyvenimo situacijose, kaip suvokti save kaip lytinę būtybę ir artimų ar svetimų žmonių kėslus, kaip suprasti kūno brandą ir raidą“, – sakė parlamentarė.
Konservatorius Rimantas Jonas Dagys į tai atsakė, kad „pasirengimas šeimai yra pagrindinis ugdymo tikslas, o ne lytinių santykių propaganda“. „Kodėl jūs dabar norite įteisinti kitas nuostatas, kur kas siauresnes, nei reikalauja šių metų iššūkiai, tai yra stiprių šeimų, vyro ir moters papildomumo klausimai, o ne vien lytinių santykių švietimo klausimas?“ – kėlė klausimą Seimo narys.
Seimo narių Mišrios grupės atstovas Povilas Urbšys kritikavo nuostatą, kad lytiškumo programa būtų vykdoma pagal PSO standartus. „Atkreipkite dėmesį, kad programa būtų vykdoma pagal PSO standartus. Čia ir yra esmė: toje PSO ir slypi tas dalykas, kad žmogus yra tik lytinio pasitenkinimo objekto dalis, o toliau atsiranda visos kitos pasekmės“, – sakė P.Urbšys.
Šiuo metu įstatyme nėra atskirai išskirtas lytinis ugdymas, o mokyklose vadovaujamasi 2007 metais parengta Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programa. Tai nėra dėstoma kaip atskiras dalykas, bet integruojama į istorijos, biologijos, geografijos, dorinio ugdymo pamokas, o programos įgyvendinimą turi užtikrinti mokyklos vadovas.
Švietimo ir mokslo ministerija šiuo metu rengia lytinio ugdymo programą, bet kai kurios žmogaus teisių gynimo organizacijos kritikuoja dokumentą, sakydamos, kad jis grįstas išskirtinai katalikiška pasaulėžiūra.
Kelios dešimtys visuomeninių organizacijų pasisako prieš tai, kad programoje atsidurtų tokios nuostatos: „žinios apie kontraceptines priemones neturi būti pateikiamos kaip priimtina alternatyva susilaikymui nuo ankstyvų lytinių santykių“, vykdant programą reikia vengti „visų rūšių kontracepcijos propagavimo, neigiamos nuostatos nėštumo ir gyvybės prenatalinėje fazėje atžvilgiu, aiškinimo apie ligas, instruktavimo“, o kaip alternatyva siūloma paauglystėje susilaikyti nuo lytinių santykių.