Seimas imasi pluošto alkoholio rinką atlaisvinančių pataisų

Seimas antradienį po pateikimo pritarė Vyriausybės siūlomiems alkoholio prekybos ir reklamos reguliavimo pakeitimams.
BNS nuotr.
BNS nuotr.
Temos: 2 Alkoholis Seimas

Už balsavo 56 Seimo nariai, prieš buvo 27, susilaikė 23. Toliau pataisas Seimas svarstys balandžio pabaigoje.

Pataisas pristačiusi ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė teigė, kad siūlomi minimalūs pokyčiai, kurie alkoholio kontrolės politikos nepakeistų, o verslui sąlygos būtų pagerintos.

„Tikslas pagerinti verslo reguliacinę aplinką, sudarant palankesnes konkurencines sąlygas skirtingus alkoholinius gėrimus gaminantiems, importuojantiems ir parduodantiems ūkio subjektams“, – Seimo posėdyje kalbėjo ministrė.

„Mugėse žmonės galės gerti ne tik alų ir sidrą, bet ir vyną, ko dabar negali“, – teigė liberalas Andrius Bagdonas.

„Tie, kas keliaujate po Vokietijos miestelius, kalėdines muges, tikriausiai matote – vyną tikrai galima šiek tiek ir stipresnį įsigyti. Lietuvoje ir Kaziuko mugėje to buvo negalima padaryti“, – pridūrė A. Armonaitė.

Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovė Laima Nagienė siūlymą atlaisvinti alkoholio reklamą lygino su lošimų rinkos reklama.

„Atidarysime mažą mažą skylutę, tai pro tą skylutę dar daugiau mes turėsime tos reklamos ir išlįs. Mes jau vargstame, žinome, kokia yra dabar situacija su lošimais, tai dabar norime vėl atverti mažas dureles, kad galėtų irgi internete reklamuotis“, – kalbėjo ji.

Vyriausybė siūlo įteisinti alkoholinių gėrimų dovanojimą reprezentacijai, sudaryti palankesnes konkurencines sąlygas prekybininkams, parduodantiems skirtingus alkoholinius gėrimus renginiuose, taip pat keisti licencijų tvarką ir išplėsti parduodamų gėrimų rūšis.

Pagal Vyriausybės siūlomą naują tvarką mugėse, parodose ir masiniuose renginiuose būtų galima prekiauti iki 15 laipsnių gėrimais. Šiuo metu juose galima prekiauti tik alumi ir sidru iki 7,5 laipsnio stiprumo.

Alkoholio reklama nebūtų laikoma interneto platformose, pavyzdžiui, „Bolt Food“, skelbiama su alkoholiu susijusi informacija, be to, siūloma reklama nelaikyti ir informacijos apie maisto ir alkoholinių gėrimų derinimo rinkinius, įmonių gautus apdovanojimus, gėrimų gamybos technologijas, tradicijas.

Šiuo metu galioja absoliutus alkoholio reklamos draudimas, todėl galima skelbti tik informaciją apie ženklinimą, kilmės šalį ar gamintoją. Ši informacija skelbiama tik oficialiose gamintojų ir prekiautojų svetainėse.

Taip pat siūloma leisti organizuoti degustacijas alkoholio gamybos patalpose. Šiuo metu degustacijos yra leistinos tik mugėse ir parodose.

Ministerija taip pat siūlo panaikinti dalį vienkartinių prekybos alkoholiu licencijų rūšių, vietoj 9 įvedant tik tris. Dabar penkios licencijos yra vienkartinės, išduodamos prekybai įvairiuose renginiuose ir mugėse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų