„Turbūt ne kartą pastebėjote, kad didmiesčių gatvėse vis dažniau matome tuos vadinamuosius mažuosius miesto automobiliukus, kuriais galima važiuoti nuo 15 metų turint AM kategoriją bei nuo 16 metų – B1 kategoriją“, – pristatydama pakeitimus kalbėjo L. Girskienė.
„Nors tokie automobiliai yra laikomi puikia mopedų alternatyva ir kai kuriuo požiūriu iš tiesų yra ir patogesni, ir saugesni, galima pasislėpti, pavyzdžiui, nuo lietaus, yra kažin kokia konstrukcija avarijos atveju, tačiau dažnai yra kritikuojami dėl saugumo ir galimo pavojaus. Prie vairo sėdi visai jauni ir jokių vairavimo įgūdžių neturintys eismo dalyviai“, – pažymėjo politikė.
Pasak „valstietės“, privalomojo praktinio vairavimo valandų skaičius galėtų būti mažesnis negu kitų kategorijų vairuotojams.
„Aš manau, kad tikrai 15–16 metų jaunuoliai turi privalomai pravažiuoti bent keliasdešimt valandų ar keliolika valandų miesto gatvėmis, nes jie tikrai sukelia avarines situacijas“, – kalbėjo ji.
Dalis politikų tokį reikalavimą kritikavo kaip perteklinį. Konservatorius Linas Slušnys siūlymą vadino „lobistinės įstatymo veiklos projektu, kurį galėjo pakišti vairavimo mokyklos“.
„Tai iš tikrųjų dabar, kai jūs nurodote, visų 23 straipsnyje nurodytų kategorijų vairuotojai turi išlaikyti ir praktinius, ir teorinius egzaminus, tai faktiškai jūs visus varote į mokymus ir apskritai į egzaminus, tuos, kuriuos mes kažkada atleidome, tai yra A1 kategorija iki 125 cc“, – sakė konservatorius Edmundas Pupinis.
Projektui po pateikimo pritarė 42 parlamentarai, septyni buvo prieš, susilaikė – 25. Dabar jį svarstys Seimo komitetai.