Seimo kanceliarija skaičiuoja, kad šiemet iš atlyginimams mokėti skirtų 23 mln. 897 tūkst. eurų nepanaudoti bus apie 330 tūkst. eurų.
Iš jų 299 tūkst. eurų yra numatyti kompensuoti valstybės tarnautojams dėl ekonominės krizės neproporcingai sumažinto darbo užmokesčio dalį.
Skatinami nuolat
D.Raudonienės rašte Seimo valdybai nurodoma, kad šiemet 299 tūkst. eurų, numatytų per krizę sumažintoms algoms kompensuoti, neprireikė.
Tačiau sutaupytų šiam tiksliniam finansavimui skirtų lėšų panaudojimas kitiems tikslams, kaip sakoma Seimo kanclerės pasirašytame dokumente, pažeistų asignavimų valdytojams nustatytą pareigą užtikrinti asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
Teigiama, kad Seimo kanceliarijos Darbo tarybos rašte minima darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui nepanaudota 2 mln. eurų suma susidarė dėl asignavimų darbo užmokesčiui tolygaus planavimo.
„Atkreiptinas dėmesys į tai, kad valstybės tarnautojų ir darbuotojų, kuriems yra suteiktos vaiko priežiūros atostogos, pareigybių negalima laikyti kaip sutaupančių darbo užmokesčiui skirtų asignavimų, kadangi vienu atveju šias pareigybes užima pakaitiniai valstybės tarnautojai arba laikinai priimami darbuotojai.
Kitu atveju, perskirsčius valstybės tarnautojo ar darbuotojo funkcijas kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, jiems atlyginama už papildomą darbo krūvį teisės aktų nustatyta tvarka“, – sakoma D.Raudonienės pasirašytame dokumente.
Jame taip pat priduriama, kad dėl darbuotojų laikino nedarbingumo, jiems gaunant išmokas iš „Sodros“, tenka pavesti kitiems tarnautojams atlikti užduotis už tai atlyginant papildomai.
„Seimo kanceliarijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai yra skatinami bei motyvuojami nuolat, o 2019-ais metais skatinimas įgyvendintas įvairiais būdais: valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimas (atsižvelgiant į tai, kad nuo 2019 metų išplėstas skatinimo priemonių už labai gerą tarnybinę veiklą sąrašas), darbuotojų metinės veiklos vertinimas, galimybė kelti kvalifikaciją, darbo sąlygų gerinimas, pareiginės algos dydžio vienkartinių piniginių išmokų jubiliejinių sukakčių proga skyrimas ir kt.“, – sakoma D.Raudonienės pasirašytame rašte.
Seimo kanceliarijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai yra skatinami bei motyvuojami nuolat.
Todėl, kaip nurodoma minėtame dokumente, šiuo metu Seimo kanceliarijoje nėra galimybės skirti vienkartines pinigines išmokas valstybės tarnautojams ir darbuotojams.
Keli motyvai
Seimo kanceliarijos Darbo tarybos vadovo Mindaugo Skačkausko teigimu, D.Raudonienės rašte, kodėl negalima išmokomis paskatinti darbuotojų, nurodoma, kad metų pabaigoje nebus sutaupyta beveik jokio darbo užmokesčio fondo.
„Esą lyg 30 tūkst. eurų. Nors, mes pažiūrėjome, 2017 metais buvo sutaupyta 1,2 mln. eurų, 2018 metais – 180 tūkst. eurų. O biudžetas yra dar didesnis nei pernai ar užpernai, darbuotojų skaičius nesikeitė, atlyginimai neypatingai keitėsi – ten tik padėjėjams. Mes pasižiūrėjome biudžeto vykdymo ataskaitas, pagal trijų ketvirčių duomenis preziumavome, kad tikrai bus, tarkime, keli šimtai tūkstančių“, – komentavo M.Skačkauskas.
Mes pasižiūrėjome biudžeto vykdymo ataskaitas, pagal trijų ketvirčių duomenis preziumavome, kad tikrai bus, tarkime, keli šimtai tūkstančių.
Anot jo, motyvai, kodėl paprašyta nepanaudotas darbo užmokesčio fondo lėšas skirti vienkartinėms išmokoms Seimo kanceliarijos darbuotojams, buvo paprasti.
Seimo kanceliarijos Darbo tarybos vadovas aiškino, kad tai leidžia įstatymai.
„Antras dalykas, tikėtina, kad gali būti lėšų. Jeigu nebus, tai nebus, nėra ką spręsti tada. Trečias dalykas, kitais metais yra dvi šventės, kurios labai reklamuojamos pačios kanceliarijos ir Seimo, t.y. Steigiamojo Seimo atkūrimo šimtmetis ir Kovo 11-osios trisdešimtmetis. Tai mes pagalvojome, kodėl gi nepasikreipus ir informavome valdybą, kadangi Darbo taryba atstovauja ir politinio pasitikėjimo tarnautojams“, – motyvus išdėstė M.Skačkauskas.
Jis sakė, kad jokia konkreti suma dėl vienkartinių išmokų nebuvo nurodyta.
„Čia buvo labiau kaip ir principo reikalas. Kad ir po 50 eurų – būtume laimingi“, – pabrėžė Seimo kanceliarijos Darbo tarybos pirmininkas.
Čia buvo labiau kaip ir principo reikalas. Kad ir po 50 eurų – būtume laimingi.
M.Skačkauskas teigė, kad paskutinį kartą panašaus pobūdžio išmokos, skirtos daugumai Seimo kanceliarijos darbuotojų, buvo mokėtos prieš 11 ar 12 metų.
Grąžins į biudžetą
Seimo vicepirmininko Arvydo Nekrošiaus žiniomis, vienkartinėmis išmokomis paskatinti institucijos tarnautojus nėra numatyta.
„O ar galimybių yra, ar nėra, čia turbūt nelabai aš galėčiau pakomentuoti, nes mes kai valdyboje diskutavome, buvo pasakyta, kad tiesiog lėšų nėra tam numatyta“, – dėstė jis.
A.Nekrošiaus teigimu, pernai Seimo kanceliarija buvo sutaupiusi apie 180 tūkst. eurų.
„Grąžinome į biudžetą tiesiog“, – sakė jis.
Seimo vicepirmininkas aiškino, kad parlamento kanceliarijoje yra numatyti kasmetiniai darbuotojų vertinimai. Už gerus įvertinimus skiriami piniginiai paskatinimai.
„Dėl jubiliejų, man atrodo, profsąjungos yra susiderėjusios kažkokią dalį. Tai irgi yra skiriama. Plius dabar naujai diskutuojama kolektyvinė sutartis galimai irgi tokius variantus numatytų. Tačiau kolektyvinė sutartis dar nepasirašyta“, – pabrėžė A.Nekrošius.
Jis kartojo, kad Seimo vadovybės pozicija yra paprasta: jeigu mokama už darbą, vertinga skatinti. Tačiau jeigu tiesiog mokama išmoka, nėra tikslinga.
„Todėl ir grąžinama jau keletą metų iš eilės į biudžetą tiesiog tos sutaupytos lėšos“, – aiškino Seimo vicepirmininkas.
Todėl ir grąžinama jau keletą metų iš eilės į biudžetą tiesiog tos sutaupytos lėšos.