2019 02 08

Seimo komitetas – prieš įmonių pavadinimus nelietuviškomis lotyniškomis raidėmis

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nesutinka, kad būtų keičiama dabartinė įmonių pavadinimų sudarymo tvarka.
Agnė Širinskienė
Agnė Širinskienė / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Pataisas, kuriomis norima ateityje įmonių pavadinimus leisti rašyti ne tik lietuvių, bet ir užsienio kalba, tačiau tik lotyniškomis raidėmis, komitetas Seimui siūlo grąžinti tobulinti Ekonomikos ir inovacijų ministerijai.

Toks sprendimas penktadienį priimtas po dviejų balsavimų. Pradžioje balsams pasidalinus po lygiai ir nepriėmus sprendimo, vėliau į posėdį atvykusi komiteto pirmininkė „valstietė“ Agnė Širinskienė pasiūlė balsuoti iš naujo – tuomet bendru sutarimu nuspręsta pataisas grąžinti iniciatoriams.

„Lietuvių kalbą reikia saugoti ir esu prieš bet kokius pasikėsinimus stumti tokio pobūdžio projektą“, – teigė Mišriai Seimo narių grupei priklausantis Rimas Andrikis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Rimas Andrikis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Rimas Andrikis

Įmonių pavadinimų sudarymo liberalizavimas, kurį pasiūlė Ekonomikos ir inovacijų ministerija, Seime varstomas nuo 2017 metų spalio.

Šiuo metu įmonių pavadinimai turi būti sudaromi tik lietuvių kalba, tačiau užsienio kapitalo įmonėms leidžiama tai daryti ir kita kalba. Galimi lietuvių kalboje vartojami tarptautiniai žodžiai, įvairūs dūriniai ir junginiai, dirbtiniai žodžiai, sudaryti su skirtingomis darybos priemonėmis: priešdėliais, priesagomis, galūnėmis.

Išimtis taikoma ir bendrovėms, įrodančioms, kad turi glaudžius ryšius su partneriais užsienyje ir ten prekiauja ar tiekia produkciją.

Įmonių pavadinimuose naudoti tik lotyniškas raides Seimui siūlyta prieš kelerius metus, tačiau tuomet parlamentarai idėją atmetė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis