„Tikimės, kad apsispręs ir Lenkijos pusė taip, kad nereikėtų valstybių supriešinti ir dėl tokio dar fakto“, – trečiadienį Žinių radijui sakė parlamento vadovas.
Praėjusią savaitę dėl Lenkijos vidaus reikalų ministerijos ketinimų ant pasų vaizduoti Aušros vartus į Lietuvos užsienio reikalų ministeriją buvo iškviestas Vilniuje reziduojantis šalies laikinasis reikalų patikėtinis.
Ministras Linas Linkevičius tuomet teigė, kad naujuose lenkiškuose pasuose neturėtų būti naudojami Aušros vartų atvaizdai.
Balsavimui internetu dėl to, kaip atrodys lenkiškas pasas, iš viso pateikta 13 grafinių motyvų, iš jų bus atrinkti šeši, tarp jų – Aušros vartai.
V.Pranckietis taip pat pareiškė besitikintis, kad dabartinė Lenkijos dešiniųjų vyriausybė „yra jau kitos kultūros žmonės“.
Taip jis reagavo į Lenkijos žiniasklaidoje paskelbtą slapta įrašytą buvusio Lenkijos užsienio reikalų ministro Radoslawo Sikorskio pokalbį. Jame R.Sikorskis ragino „paauklėti lietuvius“ dėl Lenkijos investicijų į naftos perdirbimo gamyklą Mažeikiuose.
„Aš labai tikiuosi, kad Vyriausybė, su kuria dabar dirbame, ir tie vadovai, su kuriais dabar mes bendraujame, jie yra jau kitos kultūros žmonės ir tokiomis frazėmis nesisvaido“, – sakė Lietuvos Seimo pirmininkas.
Pirmadienį portalo tvp.info paviešintas slapta įrašyto pokalbio fragmentas atskleidžia, kad Lenkija prieš 2010 metų Smolensko katastrofą rimtai svarstė Rusijai parduoti naftos koncerno „Orlen“ valdomą naftos perdirbimo gamyklą Mažeikiuose, o vėliau, tariantis dėl galimo jos uždarymo, R.Sikorskis ragino „Orlen“ vadovą Jaceką Krawiecą „paauklėti lietuvius“.
„Noriu paauklėti lietuvius, kad negalvotų, jog ši**ti ant Lenkijos nieko nekainuos“, – per susitikimą kalbėjo R. Sikorskis. Šia citata eksministras pasidalijo ir savo paskyroje socialiniame tinkle „Twitter“ .
Tiksli pokalbio data nenurodoma, bet anksčiau skelbta, kad R.Sikorskio pokalbiai buvo slapta įrašinėjami per privačius susitikimus Varšuvos restoranuose 2013 ir 2014 metais.
Lenkija ilgus metus priekaištavo Lietuvos Vyriausybei dėl nesprendžiamų „Orlen Lietuvos“ problemų, neva blogų jos veiklos sąlygų. Ginčas išspręstas šių metų birželio pabaigoje, kai valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen Lietuva“ po ilgai trukusių derybų pasirašė susitarimą dėl krovinių vežimo geležinkeliais tarifų.