Pranešime spaudai aiškinama, kad nebuvo įgyvendinti komiteto pasiūlymai, suformuluoti svarstant Vyriausybės 2011 metų veiklos ataskaitą: neparengtas Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo projektas, kuriame būtų įtvirtintas žalos atlyginimo be kaltės modelis, neparengtas ir nepateiktas Seimui Lietuvos sveikatos programos 2013–2020 metams projektas, neparengti ir nepateikti Seimui naujos redakcijos Sveikatos priežiūros įstaigų, Sveikatos sistemos bei Sveikatos draudimo įstatymų projektai, neparengti papildomojo (savanoriškojo) sveikatos draudimo įgyvendinamieji teisės aktų projektai, neparengti teisės aktų projektai dėl slaugos ir globos paslaugų integravimo ir finansavimo.
Komitetas patikslino Alkoholio kontrolės įstatymo 18 straipsnio 4 dalies pakeitimo įstatymo projektą, numatydamas, kad sidro ir alaus mišinių su nealkoholiniais gėrimais (fermentuotų gėrimų grupei priklausantys alkoholiniai gėrimai) prekybos apribojimų įsigaliojimui nenumatomas 6 mėnesių pereinamasis laikotarpis, nes draudimas prekiauti sidru ir alaus mišiniais su nealkoholiniais gėrimais, išpilstytais į didesnę nei 1 litro tarą ir stipresniais nei 7,5%, įsigaliojo nuo šių metų sausio 1 d. Su ankstesniu komiteto sprendimu galite susipažinti paspaudę šią nuorodą.
Komitetas nusprendė grąžinti iniciatoriams tobulinti Žmogaus mirties nustatymo ir kritinių būklių įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą ir Žmonių palaikų laidojimo įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą, atsižvelgiant į tai, kad ne visos asmens sveikatos priežiūros įstaigos yra pakankamai apsirūpinusios elektroninių ryšių priemonėmis, todėl gali kilti keblumų, norint perduoti civilinės metrikacijos skyriams medicininius mirties liudijimus minėtomis priemonėmis.
Taip pat komitetas suabejojo siūlymu, kad medicininio mirties liudijimo pagrindu būtų išmokama laidojimo pašalpa ir organizuojamas mirusio asmens laidojimas. Komiteto nuomone, šiuo metu veikianti civilinės būklės aktų registravimo sistema veikia gerai, visos institucijos atlieka pagal savo kompetenciją nustatytas funkcijas.
NSGK pritarė Vyriausybės 2012 metų veiklos ataskaitai ir pateikė Vyriausybei siūlymus
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas trečiadienio posėdyje bendru sutarimu pritarė Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 metų veiklos ataskaitai.
Siekiant užtikrinti, kad Lietuvos kariuomenė gebėtų vykdyti jai teisės aktuose nustatytus uždavinius, plėtoti kariuomenės pajėgumus bei pradėti naujus ginkluotės, įrangos ir technikos įsigijimo projektus, komitetas pasiūlė Vyriausybei 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte numatyti asignavimus Krašto apsaugos ministerijai 0,05 proc. nuo šalies BVP didesnius nei 2013 metais.
Komitetas pasiūlė Vyriausybei tęsti energetinio saugumo, kaip nacionalinio saugumo, politikos, kovos su korupcija stiprinimą, spręsti klausimą dėl veiksmingesnės nelegalios migracijos kontrolės sistemos sukūrimo bei teikti siūlymus komitetui dėl valstybės institucijų veiksmų ir priemonių kovos su terorizmu ir jos prevencijos srityse koordinavimo.