Maždaug ketverius metus trukusios rekonstrukcijos metu iš seno, naudojimui nebetinkamo upinio vilkiko „Daugai“ buvo palikta tik pagrindinė korpuso dalis. Visa kita įranga ir dalys – visiškai naujos. Visus Lietuvos ir Europos Sąjungos saugios laivybos reikalavimus ir higienos normas reikalavimus atitinkantis laivas artimiausiu metu laukia inspektorių palaiminimo vežioti keleivius. Pirmosios komercinės kelionės turėtų įvykti birželį.
„Jau sulaukėme nemažai skambučių. Dažniausiai klausinėjama apie keliones iki Nidos. Siūlysime ne tik išsinuomoti patį laivą, bet ir teiksime kompleksines paslaugas – maitinimas, pramoginės programos“, – pasakojo Aida Tijušienė, bendrovės „Nemunas Travel“ direktorė. Šios įmonės užsakymu laivą rekonstravo Kaune įsikūrusi Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD).
Telpa iki 50 žmonių
Verslininkai tikisi, kad „Perlas“ taps dar viena erdve įvairiems visuomenei skirtiems renginiams – koncertams, spektakliams. Nors laivu oficialiai leidžiama plukdyti iki 50 žmonių, A.Tijušienė pradžioje šiek tiek dvejojo, ar tiek tikrai patogiai galėtų plaukti. „Šiandien yra apie 40 žmonių ir visi puikiai telpa“, – įsitikino „Nemunas Travel“ vadovė.
Jo negąsdina trumpas navigacijos sezonas Lietuvoje: „Mes galima plaukioti iki lapkričio, nes laive yra įrengta šildymo sistema. Viskas bus gerai, tikimės, kad klientų užteks“. Planuojama, kad „Perlas“ dažniausiai plauks nuo šalia Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų (Vytauto Didžiojo) bažnyčios esančios keleivinės prieplaukos.
Kiek kainavo laivo rekonstrukcija ir kokia bus laivo nuomos kaina – neatskleidžiama. 15min.lt žiniomis, toks laivas galėtų kainuoti nuo 2–3 mln. litų. Pasimėgauti kelione iki Baltijos jūros su nakvynėmis taip pat bus įkandama ne kiekvienam.
Greitis – 20 kilometrų per valandą
Kruizinėms kelionėms Nemuno upe iki pat Baltijos jūros skirto kruizinio laivo projektavimo darbai ir statyba pradėti 2008 m. pavasarį. Darbus atliko VVKD Laivų technikos priežiūros (LPT) bazės specialistai kartu su subrangovais.
Naujojo laivo statybai buvo panaudota pagrindinė senojo upinio vilkiko „Daugai“ korpuso dalis. LTP bazės darbuotojai atliko pagrindinius laivo korpuso rekonstrukcijos darbus, sumontavo svarbiausius mechanizmus ir elektros trasas. Laive įrengta moderni kompiuterinė sistema, kuri leis užtikrinti saugų manevravimą.
Kruizinis laivas yra dviejų denių (26 m ilgio) ir 5,2 m pločio, dyzelinio variklio galia – 265 arklio jėgos, juo galima plaukti 18–20 km per valandą greičiu.
Miegamieji – trylikai žmonių
Laivu vienu metu turės galimybę keliauti apie 50 poilsiautojų, kurie galės laiką leisti svečių poilsio kambaryje su modernia vėdinimo, šildymo ir apšvietimo sistema arba atvirame denyje mėgautis saule, grožėtis Nemuno pakrančių vaizdais.
Nakvynei įrengtos keturios kajutės su trylika miegamųjų vietų, šiuolaikiški tualetai su praustuvais bei dušo kabinomis, maisto ruošimui skirta nauja virtuvė su modernia įranga, stacionariai įrengta garso ir vaizdo aparatūra.
Laivo įgulai įrengtos atskiros gyvenamosios patalpos priekinėje laivo dalyje. Naujasis laivas skirtas reprezentaciniams ir dalykiniams susitikimams, nedideliems susirinkimams ar pramoginiams pasiplaukiojimams.
VVKD generalinio direktoriaus Gintauto Labanausko teigimu, įmonei šis laivo rekonstrukcijos projektas buvo puikus iššūkis, nes tai kol kas pirmas kruizinis laivas, skirtas plaukioti upėmis, pastatytas įmonėje. „Manau, kad šis įgyvendintas projektas yra puiki galimybė atgaivinti keleivinį upių transportą ir didelis žingsnis į priekį skatinant vandens turizmą Lietuvoje, – teigia G.Labanauskas.
Plėtrai koją kiša politikų ambicijos
„Perlo" krikštynose dalyvavęs buvęs Kauno meras, susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio patarėjas Rimantas MIkaitis džiaugėsi naujo laivo nuleidimu į Nemuną, tačiau apgailestavo, kad miestas nesilaiko strategijos gaivinti laivybą Nemune.
„Net pamačius upėje žemsiurbę – jau smagu. Plaukiojančios transporto priemonės traukia akį ir džiugina. Todėl labai gaila, kad kartais politikų ambicijos užgožia geras idėjas, sumanytus darbus. Iki šiol nėra prieplaukos prie „Žalgirio" arenos, nors lėšos tam jau buvo numatytos", – pastebėjo R.Mikaitis. Numatyti darbai sustojo Kauno meru vėl tapus Andriui Kupčinskui.
R.Mikaičio manymu, reikėtų įrengti vietas, kuriose būtų galima vasarą saugoti laivus. Šiuo metu žmonės turi laivą atsivežti, o paplaukiojus vėl išsivežti. Tai nepatogu.
15min.lt primena, kad Nemunu netrukus vėl pradės plaukioti laivas maršrutu Kaunas–Zapyškis–Kulautuva–Kaunas. Didelio populiarumo sulaukusį maršrutą kompensuoja Kauno miesto ir rajono savivaldybės. Projektas gaivinti legendinį maršrutą Nemunu iki Nidos sužlugo, nes verslininkai nesulaukė žadėtos valstybės paramos, todėl brangi kelionė neatsipirkdavo.