15min skaitytojas iškėlė klausimą, kodėl, atlaisvinus karantino suvaržymus, nė viename mieste neatsivėrė „Sodros“ skyrius ir visos paslaugos, kaip ir griežčiausio karantino metu, teikiamos tik per nuotolį.
Esą senyvo amžiaus gyventojams, kurie neturi elektroninės bankininkystės, būtų paprasčiau nuvykti į įstaigą „gyvam“ susitikimui, nei prašyti pagalbos kaimynų.
Kaip teigė į redakciją kreipęsis vyras, jo kaimynas, vyresnis nei 80-ies senolis, mirus žmonai, negalėjo pats internetu užpildyti prašymo našlio pensijai iš „Sodros“ gauti, todėl prašė pagalbos gyvenančių netoliese.
„Manęs kaimynas prašė, sako, užregistruok mane į „Sodrą“, nes man reikia pasiimti našlio pensiją, mirė žmona prieš keletą mėnesių.
Jis bankininkystės jokios neturi, kaip jam susitvarkyti, o jam pinigėliai kiekvieną mėnesį yra labai svarbūs prie pensijos, – 15min situaciją pasakojo vyras.
– Aišku, tie pinigėliai nepradings, ateis, bet jam dabar jų reikia.“
Viską galima atlikti telefonu
15min kreipėsi į „Sodrą“ išsiaiškinti, kaip gyventojai, kurie nesinaudoja išmaniosiomis technologijomis, gali pasinaudoti įstaigos paslaugomis.
„Sodros“ Komunikacijos skyriaus vedėjas Saulius Jarmalis teigė, jog nėra tokios situacijos, kurios konsultantai neišspręstų telefoniniu skambučiu.
„Dėl pandemijos siekiant apsaugoti tiek „Sodros“ darbuotojų, tiek ir klientų, o ypač senjorų sveikatą, „Sodra“ pristatė naujovę, patogią ir prieinamą netgi tiems žmonėms, kurie neturi įgūdžių ir techninių galimybių naudotis internetu – visus prašymus „Sodra“ priima tiesiog paskambinus telefonu 1883 arba 8 5 250 0883“, – teigė jis.
Tai, pasak įstaigos atstovo, nauja, tik prasidėjus pandemijai, nuo praėjusių metų vidurio imta teikti paslauga.
Ja esą gyventojai aktyviai naudojasi, vien pensijų klausimais prašymų telefonu pateikta apie 16 tūkst.
„Jeigu reikia pateikti dokumentus – juos galima atsiųsti paprastu paštu arba atnešti ir įmesti į dėžutę prie klientų aptarnavimo skyriaus“, – paaiškino S.Jarmalis.
Perklausus, iš kur senjorui tokį prašymą gauti, jis teigė, jog pirmiausia visada reikia susisiekti telefonu ir, esant būtinybei, konsultantai rastų išeitį šiuo ir kitais klausimais.
Atsidaryti neskuba
Pasak „Sodros“ atstovo, skambučių srautas per pandemiją išaugo dvigubai, todėl teko atidaryti antrą skambučių centrą.
Prisijungimų prie asmeninės gyventojų paskyros internete pernai padaugėjo 60 proc.
Kartu su VMI ir Užimtumo tarnyba, „Sodra“ užsivėrė prieš metus, paskelbus karantiną. Vėliau savo veiklą trumpam atnaujino, bet prioritetą vis tiek teikė nuotolinėms konsultacijoms.
Paskelbus antrąjį karantiną, įstaigos vėl persikėlė tik į nuotolinį darbą ir vykdo jį iki šiol.
Kol kas datų, kada galėtų atsiverti klientų aptarnavimo skyriai, numatyta nėra, teigė S.Jarmalis.
„Tai priklausys ir nuo epideminės situacijos Lietuvoje, vakcinavimo tempo, Vyriausybės nustatytų ribojimų. Labai tikėtina, kad net ir atsidarius klientų aptarnavimo skyriams juose bus priimami tik iš anksto telefonu ar internetu užsiregistravę gyventojai“, – komentavo jis.
Karantinui pasibaigus, paslaugos ir toliau bus teikiamos nuotoliniu būdu, tikimasi, kad į klientų aptarnavimo centrus ateis mažiau žmonių, nes jau bus išsiugdę įprotį viską atlikti per nuotolį, pažymėjo „Sodros“ atstovas.
Tačiau uždaryti skyrių neplanuojama.
Labai tikėtina, kad net ir atsidarius klientų aptarnavimo skyriams juose bus priimami tik iš anksto telefonu ar internetu užsiregistravę gyventojai.
„Kol kas nesvarstoma, kurie skyriai atsidarys, o kurie ne – klientams aptarnauti yra parengtos visos vietos, kurių Lietuvoje yra per 50“, – aiškino „Sodros“ Komunikacijos skyriaus vedėjas S.Jarmalis.
Laukia karantino pabaigos
Į tiesioginį darbą neskuba grįžti ir kitos valdiškos įstaigos.
VMI Mokestinių prievolių departamento direktorė Stasė Aliukonytė-Šnirienė 15min teigė, jog klientus aptarnauti „gyvai“ anksčiau nei pasibaigs karantinas neplanuojama.
Pasibaigus karantinui, VMI spręs, kaip bus organizuojamas klientų aptarnavimas padaliniuose, planuojama, kad jis bus vykdomas tik su išankstine registracija.
„Pandemija daugumą mūsų klientų paskatino labiau naudotis elektroninėmis paslaugomis, todėl ir toliau ypatingą dėmesį skirsime elektroninių paslaugų plėtrai bei pažangių klientų aptarnavimo priemonių kūrimui“, – teigė VMI atstovė.
Užimtumo tarnyba taip pat „gyvoms“ konsultacijoms durų vis dar neatvėrė ir sprendimas, kada tai padarys, kol kas yra tik diskusijų stadijoje.
„Situacija šalyje nuolat keičiasi ir viskas priklauso nuo daugybės kitų, nuo mūsų nepriklausančių veiksnių. Pandemijos laikotarpis parodė, kad tinkamai organizavus darbą per nuotolį galima išspręsti daugelį problemų ir rasti sprendimų nerizikuojant darbuotojų bei klientų sveikata“, – 15min atsakymą perdavė Užimtumo tarnybos Komunikacijos skyriaus vedėjas Liudas Dapkus.
Pasak jo, kol kas yra paskiepyta tik maža dalis tarnybos darbuotojų, jiems sudarytos sąlygos dirbti per nuotolį, todėl apie masinį grįžimą į biurus, kai nuolat pranešama apie naujus židinius ir protrūkius, kalbėti būtų anksti.
L.Dapkaus teigimu, karantino metu pasikeitė tiek darbo krūviai, tiek darbo specifika.
„Darbas karantino metu pasikeitė iš esmės, krūviai padidėjo kartais, tarnyba jau daug mėnesių skaičiuoja ir perskirsto nuo COVID-19 nukentėjusiems klientams milijonus eurų, tačiau nenutrūko ir tradicinė veikla: padėti susirasti darbą arba darbuotojų“, – komentavo jis.