2015 08 01

Šiauliečiui Antanui dabar neįgaliojo vežimėliu nuriedėti iki Kryžių kalno yra vieni niekai

Šiauliečiui Antanui kojas atstoja vežimėlis. Ne vienerius metus jis riedėjo tiesiog sukdamas galinius ratus. Vėliau Pakruojo įmonės „Retenė“ meistrai vežimą gerokai patobulino. Prieš porą mėnesių „Baltik vairas“ vyro vežimėliui įtaisė elektrinį variklį ir baterijas.
Neįgaliojo vežimėlis tapo elektriniu
Neįgaliojo vežimėlis tapo elektriniu. "Baltik vairo" nuotr.

Šiauliuose gyvenantis Antanas prieš šešerius metus nusipirko įprastą neįgaliojo vežimėlį. Važinėjo, tačiau vis galvodavo apie jo tobulinimą, nes buvo labai mažas atlošas.

Prieš šešerius metus Antanas mažą sėdynę pakeitė automobilio sėdyne. Meistrai galinius didžiuosius ratus pakėlė šiek tiek atgal – dėl geresnio balanso.

Prieš trejus metus Pakruojo bendrovė „Retenė“, užsiimanti neįgaliųjų vežimėlių ir prie jų montuojamų įrenginių gamyba, šiek tiek patobulino Antano transporto priemonę.

„Retenės“ vadovas Robertas Ašmanavičius parūpino dar vieną ratą. Jis montuojamas iš priekio ir yra varomas rankomis, sukant specialias rankenas su keičiama padėtimi.

Sumontavo elektriniams dviračiams naudojamą įrangą: akumuliatorius, greičio valdymo sistemą.

Šiemet Antanas paprašė „Baltik vairo“ vadovų, kad jam pagelbėtų. Gegužės mėnesį bendrovės meistrai paėmė vežimėlį dviem savaitėm.

Jie sumontavo elektriniams dviračiams naudojamą įrangą: akumuliatorius, greičio valdymo sistemą. Bendrai viskas turėtų kainuoti apie 600 eurų. Antanui visa tai nekainavo nė cento.

Dabar Antano vežimėlio priekinis ratas sukamas ne tik rankomis, bet ir elektros varikliu, įmontuotu į stebulę. Po sėdyne sumontuoti akumuliatoriai.

Vežimėlis pasiekia apie 25 kilometrų per valandą greitį. „Pernai važiavau į Kryžių kalną vien rankomis. Vėliau teko visą dieną gulėti ir ilsėtis. Šiemet – nulėkiau ir parlėkiau – nepervargau. Du dviratininkus dar ir aplenkiau“, – džiaugėsi vyras.

Elektrinis neįgaliojo vežimėlis
Elektrinis neįgaliojo vežimėlis. „Baltik vairo“ nuotr.

Antanas su vienu pakrovimu lengvai gali nuvažiuoti apie 40 kilometrų. Iki Kryžių kalno ir atgal sunaudojo tik pusę baterijos pakrovimo. Kai Antanas suka ratus rankomis, elektros variklis automatiškai įsijungia ir padeda. Kai nesuka, vežimėlis tiesiog rieda, pasiduoda valdymui.

„Visa elektros sistema netrukdo man riedėti ir treniruotis. Tik padeda, kad nepervargčiau. Gerokai padidėjo mano galimybės“, – aiškino šiaulietis Antanas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų