Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 07 08

Siekiant piginti skambinančių 112 vietos nustatymą, operatoriai pastebi, kad kompensuojamos tik sąnaudos

Vidaus reikalų ministras Dailis Alfonsas Barakauskas žada derėtis su trimis didžiausiais šalyje mobiliojo ryšio operatoriais, kad jie atpigintų Bendrajam pagalbos centrui (BPC) teikiamą skambinančiųjų numeriu 112 vietos nustatymo paslaugą.
Bendrasis pagalbos centras.
Bendrasis pagalbos centras. / BPC nuotr.

Operatoriai savo ruožtu pastebi, kad tokios paslaugos valstybei, kaip ir numato įstatymai, teikiamos nemokamai, kompensuojamos tik patirtos sąnaudos. Kai kuriais skaičiavimais, tokioms kompensacijoms per metus prireikia apie 1 mln. litų.

Vieno iš didžiųjų operatorių, „Bitės“, atstovė skaičiavo, kad pernai įrangai, kurios reikia valstybei teikiamoms paslaugoms išlaikyti, išleido apie 350 tūkst. litų.

„Sutartimi su Bendruoju pagalbos centru mes neatlygintinai valstybei teikiame vietos nustatymo paslaugas. Valstybė mums kompensuoja įrangos, kuri mūsų veiklai nėra reikalinga, įsigijimą, įdiegimą, atnaujinimą ir palaikymą. Ši įranga negali būti naudojama mūsų pačių veiklai, tad mes, kaip operatorius, jokio finansavimo savo veiklai negauname“, – BNS sakė „Bitės“ atstovė Laura Bielskė.

Dailis Alfonsas Barakauskas pirmadienį paskelbė, kad dabar už tokią paslaugą BPC moka per daug – esą valdžia priversta vykdyti įsipareigojimus, kurie buvo priimti buvusių Vyriausybių

„Omnitel“ vietos nustatymo duomenis Bendrajam pagalbos centrui teikia neatlygintinai. Iš valstybės biudžeto yra tik kompensuojamos mūsų patirtos sąnaudos, būtinos įsigyti ir palaikyti įrangą, reikalingą valstybės reikmėms – vietos nustatymo duomenims Bendrajam pagalbos centrui teikti“, – BNS sakė kito operatoriaus „Omnitel“ atstovė Daiva Selickaitė.

Ji pastebėjo, jog Elektroninių ryšių įstatymas numato, kad operatoriai „kiekvieno pagalbos skambučio atveju neatlygintinai teikia vietos nustatymo duomenis“, tačiau įstatymas numato ir kompensacijas už operatoriams nebūtinas sąnaudas.

„Tele2“, kuri pirmoji 2009 metais pradėjo teikti tokią paslaugą BPC, atstovas Andrius Baranauskas BNS taip pat teigė, kad kompensuojamos tik operatorių patirtos sąnaudos. 2009 metais visi operatoriai pradėjo teikti vietos nustatymo paslaugą, dėl to tuomet susitarę su Vidaus reikalų ministerija.

D.A.Barakauskas pirmadienį paskelbė, kad dabar už tokią paslaugą BPC moka per daug – esą valdžia priversta vykdyti įsipareigojimus, kurie buvo priimti buvusių Vyriausybių ir klausimą ketinama spręsti „su ta tendencija, kad ta paslauga valstybei kainuotų pigiau“. Tačiau ministras kartu pažymėjo, kad ji yra reikalinga, siekiant operatyviai reaguoti į pagalbos prašymą.

Europos Komisija 2009 metų lapkritį panaikino ieškinį Lietuvai dėl skambinančiųjų 112 vietos nustatymo paslaugos teikimo. BPC vėlavo įdiegti šią paslaugą visoje šalyje, tačiau po EK įspėjimo Vidaus reikalų ministerija pasirašė sutartis su mobiliojo ryšio operatoriais.

Iki tol nustatyti buvimo vietą numeriu 112 ar kitais nacionaliniais pagalbos numeriais buvo galima tik skambinančiųjų (iš bet kurio judriojo ryšio tinklo) iš Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono savivaldybių teritorijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos