Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 01 18 /11:32

Šiukšlių išvežimą kontroliuos iš kosmoso

Į visus sektorius plūstančios naujosios technologijos neaplenkė ir atliekų tvarkymo bendrovių. Neseniai įdiegtą, modernią sistemą, padedančią operatyviai reaguoti, jau įvertino ir sostinės gyventojai, teigia vienos didžiausių šalyje atliekų tvarkymo bendrovių „Ekonovus“ atstovai.
Iki metų pabaigos mieste atsiras dar daugiau spalvotų rūšiavimo konteinerių.
Šiukšlių konteineriai / "15min" nuotr.

„Ši novatoriška sistema tiek atliekų surinkėjams, tiek atliekų surinkimo mašinų operatoriams, tiek bendrovės būstinėje dirbantiems vadybininkams teikia informaciją, iš kurių konteinerių buvo surinktos atliekos, o kuriuos dar reikėtų „aplankyti, – pasakoja „Ekonovus“ Vilniaus regiono vadovas Elmaras Milinavičius. – Sistema padės užtikrinti, kad mūsų klientų atliekos tikrai bus išvežtos.“

Atliekų surinkėjai konteinerius aptarnaus pagal elektroniniame žemėlapyje degančius raudonus ir žalius ženklus – žalios spalvos ženklas reiškia, kad konteineris tuščias, o raudonas ženklina pilną konteinerį. Tai leidžia atliekų surinkėjams  aptarnauti visus   klietus parenkant optimaliausią maršrutą.

„Sistema labai palengvino mūsų darbą. Tikrai nesinori, kad kiemuose stovėtų pilni atliekų konteineriai, tačiau atliekų surinkimas sukeldavo keblumų – juk visuomet lieka žmogiškasis faktorius – net visai nenoromis kartais galima praleisti vieną konteinerį. O dabar nebelieka visiškai jokios galimybės, kad bus paliktas pilnas konteineris – mes iš karto tai matysime“, – teigia vairuotojas Kęstutis Petrėnas.

E. Milinavičiaus teigimu, tai taip pat mažins oro taršą aptarnaujant Vilniaus miesto įmonėse esančius preskonteinerius. Iki šiol išvežami konteineriai ne visuomet būdavo pilnai užkrauti, o tuo tarpu, naudojantis kompiuterizuotą sistemą, informaciją apie atliekų kiekį konteineryje galima matyti nuotoliniu būdu. Tai ne tik padės sutaupyti degalų, bet ir sumažins į aplinką išmetamų teršalų kiekį.
 

Papildyta 11.32 val. Martynas Surplys, „VSA Vilniaus“ klientų aptarnavimo skyriaus vadovas, pažymi, kad analogišką sistemą, leidžiančią efektyviai organizuoti atliekų išvežimą, „VSA Vilnius“ įsidiegė dar 2009-aisiais. „Mūsų skaičiavimais, investicijos į šią sistemą, siekusios per 300 tūkst. litų, mums atsipirko per dvejus metus. Tiesa, šią sistemą nuolat atnaujiname ir investuojame papildomai“, – jis cituojamas pranešime spaudai.

Pasak klientų aptarnavimo skyriaus vadovo, kompiuterinė sistema padėjo sutaupyti, nes leido optimizuoti šiukšliavežių maršrutus, o juos optimizavę pastebėjome, kad tam pačiam klientų kiekiui aptarnauti reikia mažiau šiukšliavežių, be to, tokios atliekų vežėjų investicijos naudingos gyventojams, nes gerėja jų aptarnavimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos